Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-09-08, 16:36
Medlem
Beaver14s avatar
https://www.flightradar24.com/KRF23R/2d62a52d

Detta flyg ska enligt BBC innehålla ett antal medlemmar ur kungafamiljen som är på väg till drottningen.
Citera
2022-09-08, 16:36
Medlem
twoeggss avatar
Tror Elisabeth och Charles har smitt en plan i största hemlighet. Det blir häftigt att se hur kungen kan härska över landet . Inte helt otänkbart han inför absolut monarki och erövrar Irland till att börja med.
Citera
2022-09-08, 16:37
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Jag förstår att du är republikan. Jag dömer inte din okunskap för den ställningen. Däremot har du ingen aning om vad det brittiska imperiet har för roll på världen, hela världen!

En president, inte ens USAs, kan hålla ihop 15 stater. Får vi en frikoppling från imperiet kommer vi få välrdkaos då politiker inte kan hålla ihop. Och Europa kan inte ha en sådan kaos nu, när vi redan har politiskt kaos! Vi kommer på allvar få ett världskrig om inte den brittiska tronföljden klarar att hålla ihop imperiet.

15 stater? Det handlar ju (typ) bara om några öar i Karibien. Varför skulle det bli ”världskaos” om dessa små bananöar blir självständiga?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Om hon dör går kronan till Charles eller stiger han åt sidan och låter den skallige prinsen regera direkt?
Definitivt prins Charles. Han har väntat i hallen i typ femtio år.
Citera
Medlem
Gravsons avatar
Citat:
Om hon dör går kronan till Charles eller stiger han åt sidan och låter den skallige prinsen regera direkt?

Skulle gissa på (enligt vad 'experter' har sagt) att han kommer ta kronan i ett par år innan han abdikerar.
Citera
2022-09-08, 16:38
Medlem
Ligger hon för döden så kan det ta ett tag innan hon går bort, har själv suttit vak ett antal gånger och blivit förvånad 1 gång över att det gick väldigt fort.

Hon är 96 bast, har levt ett långt bra & rikt liv, samt blivit uppassad dagligen, inte många som har fått uppleva all denna lyx.
Citera
2022-09-08, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Så drottning Elisabeth II är syster till vår kung?
Det hade jag ingen aaaning om …

Och inte ens Kungen verkar veta om det!
Här står det att hans mamma hette Sibylla:

https://www.kungahuset.se/kungl.-huset/h.m.-konungen

Det här är hans mamma:

https://sv.wikipedia.org/wiki/Sibyll...n-Coburg-Gotha

Och det här är Drottningmodern:

https://sv.wikipedia.org/wiki/Drottn...rottningmodern

Vår konung är kusinbarnbarn till Elisabeth II. Våda ätterna är knutna till Dr. Victoria I.
Citera
2022-09-08, 16:40
Medlem
BBC har tydligen ställt in alla ordinarie program till kl 18 brittisk tid. Koppla detta till att alla barn och barnbarn är på väg och att BBC inte visar sin studio som enligt information som läckt för några år sedan som ska vara i svart och att programledarna ska ha svarta kläder så befarar jag att hon avlidit.

För hennes skull hoppas jag att hon gått bort så att hon får återse Philip igen
Citera
2022-09-08, 16:42
Medlem
Gravsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
BBC har tydligen ställt in alla ordinarie program till kl 18 brittisk tid. Koppla detta till att alla barn och barnbarn är på väg och att BBC inte visar sin studio som enligt information som läckt för några år sedan som ska vara i svart och att programledarna ska ha svarta kläder så befarar jag att hon avlidit.

För hennes skull hoppas jag att hon gått bort så att hon får återse Philip igen

Kanske skönt att få snacka lite skit med Diana, om man nu ska tro på ett sinne efter livet.
Citera
2022-09-08, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
15 stater? Det handlar ju (typ) bara om några öar i Karibien. Varför skulle det bli ”världskaos” om dessa små bananöar blir självständiga?

Kanada, Australien, hela brittiska ön, småprovinser överallt, Nya Zeeland. Sedan har du gamla stater såsom Indien som fortfarande har relation till britterna.

Det kommer att bli kaos då inga av dessa länder kan samsas med varandra. Sedan har du hela imperiets anknytning till monarkier i Europa. Alla ätter i Europa är anknutna till Windsor.
Citera
2022-09-08, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rati
Skulle ett eventuellt dödsfall kunna påverka Sveriges val på söndag?
Nix, däremot skulle flera dagar bli inställda i parlamentet i London, precis i ett läge då Liz Truss vill göra en rivstart.
Citera
2022-09-08, 16:47
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:

Inte en chans i helvetet att han stiger åt sidan, det hade aldrig Camilla godkänt.
Nu är hon ju snart äntligen framme ”i mål”.

Hon har ju väntat på denna dagen sedan hon lägrades av prinsen första gången (och under hela Charles äktenskap med Diana).

Kan tänka mig att hon mår nu skatan..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in