2022-09-11, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vattenskotern
Vad fan håller dom på med i Västerås? Och vem i helvete vill hoppa fallskärm? Fan inte klok i huvudet

Håller med!
Känns som att de är dödsdömda.
Vilar något ont över den klubben med tanke på historiken.

Jag skulle aldrig själv våga hoppa eller känner något behov av någon kick… (läs: vågar inte åka berg och dalbana 30+) men om man väljer att söka adrenalin och känslan av att flyga ska ju all utrustning FUNGERA och kollas 5ggr om innan man låter någon hoppa.

Ej insatt, men vem är ansvarig? Hopparen själv om han har cert eller klubben? Är det deras utrustning de hoppar med?
Citera
2022-09-11, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av missnyfiken91
Håller med!
Känns som att de är dödsdömda.
Vilar något ont över den klubben med tanke på historiken.

Jag skulle aldrig själv våga hoppa eller känner något behov av någon kick… (läs: vågar inte åka berg och dalbana 30+) men om man väljer att söka adrenalin och känslan av att flyga ska ju all utrustning FUNGERA och kollas 5ggr om innan man låter någon hoppa.

Ej insatt, men vem är ansvarig? Hopparen själv om han har cert eller klubben? Är det deras utrustning de hoppar med?
Hopparen har eget ansvar över utrustningen vilket man innan hoppet ska kolla igenom. Inte klubben som kommer bli ansvariga över den tragiska olyckan
Citera
2022-09-11, 17:11
Medlem
Cybrminds avatar
Citat:
Fyfan vad tråkigt!
Nyss examinerat inom området och alla blir glada för hans skull och hurrar honom med att slänga honom i poolen.

Han såg ut att vara en snäll och sympatisk kille.
Stackare. Han hade hela livet framför sig och så händer detta.. nä fyfan! Så så Sorgligt.

Vila i frid Filip! ❤️

Han skrev bara för 3 dagar sedan som svar till sin släkting "Hon hade mer hopp än mig (sin mormor) men ge det tre helger så löser jag det" på Facebook

Hans släkting hade skrivit "Mormor hade varit så stolt!"

Riktigt sorgligt allting..
Citera
2022-09-11, 17:19
Medlem
Citat:
Vad fan håller dom på med i Västerås? Och vem i helvete vill hoppa fallskärm? Fan inte klok i huvudet

Ja det är ju jävligt kul, men för det behöver man inte dö? Det är som att säga vem i helvete vill köra motorcykel? Det är ju lite risk reward, men jag lever ju bara en gång. Jag själv dör hellre vid 50 och har levt ett roligt och händelserikt liv jämfört med att dö vid 80 och inte ha gjort ett skit, men det är jag det. Du verkar ha en annan åsikt.....
Citera
2022-09-11, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cybrmind
Han skrev bara för 3 dagar sedan som svar till sin släkting "Hon hade mer hopp än mig (sin mormor) men ge det tre helger så löser jag det" på Facebook

Sjukt att han hade licens innan han ens gjort 19 hopp, som det stod på facebook... Det är annorlunda i staterna, där det krävs 25 hopp för att ens få licensen...
Citera
2022-09-11, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cybrmind

Sjukt att han hade licens innan han ens gjort 19 hopp, som det stod på facebook... Det är annorlunda i staterna, där det krävs 25 hopp för att ens få licensen...
Citera
2022-09-11, 17:56
Medlem
vattenskoterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrcracky1111
Ja det är ju jävligt kul, men för det behöver man inte dö? Det är som att säga vem i helvete vill köra motorcykel? Det är ju lite risk reward, men jag lever ju bara en gång. Jag själv dör hellre vid 50 och har levt ett roligt och händelserikt liv jämfört med att dö vid 80 och inte ha gjort ett skit, men det är jag det. Du verkar ha en annan åsikt.....

Drar inte riktigt den jämnförelsen jämnt ut. Klart man ska ha kul, men jag ger nog fan i att hoppa falskärm. Jag stannar hellre på marken.
Citera
2022-09-11, 18:08
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Dom som har dödslängtan…
Citera
2022-09-11, 18:15
Medlem
Viejoverdes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wowbagger2000
Västerås igen?

Framgick det om det berodde på felfunktion eller flög han i i huset med skärmen på väg in för landning?
Fan vad dom hoppar skärm i gnällbältet?
Senast redigerad av Viejoverde 2022-09-11 kl. 18:16. Anledning: Felstavning
Citera
2022-09-11, 18:20
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ValentinaL
Man hoppar med 2 fallskärmar; en huvudfallskärm som man utlöser på c:a 1000 meters höjd. Har den någon form av felfunktion ska man göra en sk cutaway där man släpper skärmen, det beslutet ska tas på senast 600 m. När huvudskärmen kopplas loss dras reserven automatiskt (på en hyrd elevutrustning som i detta fallet) ELLER reserven utlöses automatiskt på cirka 300 m via en räddningsutlösare som ofelbart känner av om fallhastigheten är för hög.
Jepp. Precis som jag skrev.
Citera
2022-09-11, 18:24
Medlem
Citat:
Fyfan vad tråkigt!
Nyss examinerat inom området och alla blir glada för hans skull och hurrar honom med att slänga honom i poolen.

Han såg ut att vara en snäll och sympatisk kille.
Stackare. Han hade hela livet framför sig och så händer detta.. nä fyfan! Så så Sorgligt.

Vila i frid Filip! ❤️

Ja, men är man med i leken får man leken tåla. Såg att han jobbade inom finans, kanske wipe:at ut stort kapital i dessa bistra tider och tog livet av sig? Alla blir slängda i poolen efter cert. Han fick ju iaf känna på hur det är att vara en human canonball.
Citera
2022-09-11, 19:01
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensamkrigaren
Ja, men är man med i leken får man leken tåla. Såg att han jobbade inom finans, kanske wipe:at ut stort kapital i dessa bistra tider och tog livet av sig? Alla blir slängda i poolen efter cert. Han fick ju iaf känna på hur det är att vara en human canonball.
Kan tyvärr inte vara annat än självmord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in