• 16
  • 66
  • 106
  • 115
  • 116
  • 117
  • 126
  • 166
  • 216
2022-10-13, 09:03
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bofop
2021 invandrade runt 90,000 så det vore intressant att höra var du fått dina extra 30,000 ifrån. Fler än 100,000 asylsökande har vi inte haft annat än 2015 de senaste 30 åren.
Sluta jämför med extremåret 2015, det är statistiskt vilseledande. Sverige har haft för hög årlig invandring i decennier och fortsätter ha det även i år. Den lilla minskning du ser beror till stor del på coronaepidimin och att andra länder täppt till sina gränser. Inte Sveriges egen politik.
Citera
2022-10-13, 09:04
Medlem
ariberts avatar
Citat:
2021 invandrade runt 90,000 så det vore intressant att höra var du fått dina extra 30,000 ifrån. Fler än 100,000 asylsökande har vi inte haft annat än 2015 de senaste 30 åren.

90K är också en katastrofalt hög invandring då det varken finns bostäder eller arbete för dessa nykomlingar. Den invandring som nu kommer är till stora delar anhöriginvandring, och det är den absolut dyraste invandringen, för dom kommer aldrig i arbete, och dom förväntas inte heller att göra det.

Det är inga hjärnkirurger och raketforskare som kommer till Sverige utan det kan vara lågintelligenta Sydsudaneser och skräpfolk från Mena-länderna som visar upp falska skolbetyg. Flera avslöjanden har skett på senare tid.
Citera
2022-10-13, 09:06
Medlem
Asb3rger1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vatskebrist
S har gett upp kampen om arbetarklassen. Partiet siktar
in sig på bidragsparasiter, kriminella blattar, batikhäxor
med hittepåjobb i regioner och kommuner samt pilska
kärringar i övre medelåldern. Frågan är hur många de blir i framtiden. Om endast kvinnor haft rösträtt i årets val hade S o MP fått uppåt 60% av rösterna.
Kvinnors rösträtt är förlegad xD de är lixom inte tillräckligt själviskt lagda för att driva ett land till framgång. Nu överdriver jag såklart om liknande kan sägas för män åt andra hållet. Men ja, den feministiska politiken som föds ur social välfärd driver självfördävet för långt.

Anyway tolka mig inte fel. Vi behöver lagom av allt. Men de återtar inte dessa sanningar.
Citera
2022-10-13, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Det tror jag när jag ser det!

De kommer du, imorgon. Hade de varit svåra förhandlingar kvar hade han begärt mer än 2 dagar
Citera
2022-10-13, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Det kan man inte vara alldeles, helt, totalt säker på, naturligtvis. Men givet att den regeringsskapande processen skall gå framåt kan man vara rätt säer på att ANTINGEN kommer en omröstning att ske så får man se hur det går. Skulle det vara så att regeringen Kristofferson föreslås men röstas ner kommer ju de påtänkta samarbetspartierna som kanske medverkar till detta att behöva passa sig...

Det räcker ju att en M-Kd-regering föreslås, bara L och/eller SD inte röstar emot.

Ytterst har ju talmannen ett kraftfullt maktmedel - extraval.För några av partierna kan detta vara ganska riskabelt.

Jo jag kan nog säga att jag är helt säker, annars hade han begärt mer än två dagar. Och skulle han komma imorgon och säga att han behöver mer tid igen, då kan han lika gärna stämpla ut och ge över ansvaret till Magda
Citera
2022-10-13, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Om de inte har pratat sig överens till fredag/lördag, går bollen till Maggan isåfall...?

Ja, om Uffe säger till talmannen på Måndag att jag har inte alla partier med mig. Så kommer statsministeromröstningen avbrytas eller genomföras ändå, Uffe röstas ner. En ny talmansrunda börjar, sen kommer troligtvis Magda föreslås, för Annie har inte tillräckligt med partier med sig.

Förresten, ja tror nog inte Annie kan bli föreslagen statsminister kandidat eftersom hon ska avgå, och då finns ju inga fler alternativ än Uffe och Magda som kandidater
Senast redigerad av DeVaLaGott88 2022-10-13 kl. 09:28.
Citera
2022-10-13, 09:29
Medlem
Detta går ju helt okay.
På Fredag så är det klart,bordläggning Fredag och Lördag och ny regering på plats på Måndag.
Allt annat än detta innebär fiasko för samtliga fyra blågula partier.

Vad är det logiska skälet bakom att det måste bordläggas två gånger?
Finns det något rimligt skäl överhuvudtaget?
Om inte..ta bort bordläggningscirkusen,den är ju bara bajs om den inte uppfyller ett logiskt och rimligt syfte.
Citera
2022-10-13, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asb3rger1337
Kvinnors rösträtt är förlegad xD de är lixom inte tillräckligt själviskt lagda för att driva ett land till framgång. Nu överdriver jag såklart om liknande kan sägas för män åt andra hållet. Men ja, den feministiska politiken som föds ur social välfärd driver självfördävet för långt.

Anyway tolka mig inte fel. Vi behöver lagom av allt. Men de återtar inte dessa sanningar.

Du ska nog lära dig stava. Innan du uttalar dig om kvinnors rösträtt. Samt växa till dig ett par år till. Sättet du stavar på säger mycket om din faktiska ålder.
Citera
2022-10-13, 10:00
Medlem
Med lite perspektiv på gårdagen så tycker jag nog att reaktionerna på Kristerssons uteblivna besked är något överdrivna. Skulle det nu faktiskt läggas fram ett förslag på fredag och Kristersson röstas fram som statsminister på måndag så har väl ändå förhandlingarna gått hyfsat bra med tanke på hur långt SD och L står ifrån varandra.

Sedan huruvida vi får en regering och en politik som vi gillar är förstås en helt annan fråga. Om jag skulle gissa på alternativen för vad Kristersson kommer att presentera så säger jag:
M+KD+L - 60%
M+KD - 35%
M+KD+L+SD - 5%
M+KD+SD - 0%

Efter valnatten så var jag helt övertygad om att vi skulle få en regering bara med M+KD, för det var ju ändå beskedet som jag tycker vi hört från både Kristersson och Busch under hela valrörelsen. Liberalernas prat om att de skulle ingå avfärdade jag bara som önsketänkande från deras sida, och SD har väl länge signalerat att en regeringsmedverkan redan denna gång inte är ett krav så länge man får igenom tillräckligt av sin egen politik.
Citera
2022-10-13, 10:01
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vatskebrist
S har gett upp kampen om arbetarklassen. Partiet siktar
in sig på bidragsparasiter, kriminella blattar, batikhäxor
med hittepåjobb i regioner och kommuner samt pilska
kärringar i övre medelåldern. Frågan är hur många de blir i framtiden. Om endast kvinnor haft rösträtt i årets val hade S o MP fått uppåt 60% av rösterna.

Nej de hade fått 40 %. S 34 %, MP 6 %. S/MP/V/C hade fått 56 %. Överdriv inte.
(Källa VALU)
Citera
2022-10-13, 10:01
Medlem
Snubchurps avatar
Jag förstår ärligt talat inte vad allt detta pladder både i media och i tråden går ut på? Det blev två extra dagar, man bildar en regering och föreslår Ulf imorgon och röstar på måndag. Varför allt detta tjafs?
Citera
2022-10-13, 10:14
Medlem
Mowglinos avatar
Citat:
Om bara dina siffror hade varit korrekta hade ditt argument varit giltigt.

Men om vi tittar på en annan källa som förklarar siffrorna bättre: https://www.ekonomifakta.se/Fakta/Ar...inginvandring/

Då ser vi att det var endast drygt 11000 som var asylrelaterad invandring och drygt 4000 som var anhöriginvandring relaterad till asylrelaterad invandring. De stora volymerna är arbetskraftsinvandring samt anhöriga till dessa, samt studerande och EU-medborgare. Och vet du, ca 10,000 av de som invandrade 2021 var dessutom födda i Sverige.

Så snacket om "massinvandring" i betydelsen "problematisk massinvandring" är faktiskt bara skitsnack. Det var annat 2015 men större delen av SD:s röstboskap har helt missat den åtstramning som faktiskt skett under de senaste åren.

Gå ut mitt på dagen i en normal stor svensk stad någonstans i Sverige, helst södrare breddgrader. Massinvandringen är ett ENORMT problem för Sverige, sen om det råkar komma lite mindre ett år som du inte anser hör till begreppet är ointressant.
Citera
  • 16
  • 66
  • 106
  • 115
  • 116
  • 117
  • 126
  • 166
  • 216

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera