2022-10-13, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheAlamo
Expressen skriver nu att alla fyra partier r verens.
Yessss
Citera
2022-10-13, 22:52
Medlem
Helg-Segers avatar
Hgerpartierna ska hlla en gemensam presstrff i morgon kl 10 lste jag p SVT. Spnnande

Tycker man ftt dubbla signaler hela veckan. Blir kul att se vad man har kommit fram till
Senast redigerad av Helg-Seger 2022-10-13 kl. 22:55.
Citera
2022-10-13, 22:59
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:

Pehrson sa vldigt nra med L i regering och senare allts samlat till gemensam PK. Antar att det d blir M, KD och L med. SD stttar med garantier fr att kanske komma med om 2 r...
Citera
2022-10-13, 23:02
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Pehrson sa vldigt nra med L i regering och senare allts samlat till gemensam PK. Antar att det d blir M, KD och L med. SD stttar med garantier fr att kanske komma med om 2 r...

Om tv r? Bilda ny regering mitt i? Tror jag knappast.
Citera
2022-10-13, 23:03
Medlem
TheAlamos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
SD behver inte var med i regeringen, s lnge de ser till att ha stor pverkan p politiken. Det allra minsta de mste f med sig r att beta cucksen i L inte bromsar och frstr alla ndvndiga tgrder som behvs i Sverige. L r hgerns MP fast i mindre skala.
Citera
2022-10-13, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Trden br nog frvrigt byta namn till "Regeringsinbillning 2022-23" fr ngon regering lr det inte bli p ett bra tag. Det r bara att titta p Kristerssons frhandlingsmeriter. Det enda han lyckats med som politiker r vl att snka skatten p flatulens.

Bra analys en timme innan verenskommelse.
Citera
2022-10-13, 23:04
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Troligen kommer i s fall Kristersson att fresls som statsminister, och s fr man se hur det gr.

Hr gller att en majoritet skall rsta EMOT, annars gr det igenom.

Det r drfr mjligt att att en minoritetsregering med KD och M tolereras genom att L och SD avstr att rsta och resten av bandet rstar nej.

Kryddan hr r att fr att det skall g p tok (p riktigt) s krvs det att tminstone L rstar ner en sdan regering, och vad det innebr p sikt fr L kan man frga sig.

Det skulle vara sjlvmord fr L. Partiet splittras d bda falangerna har ca 1,5% resterande 2% var Kristerssons vljare.
Citera
2022-10-13, 23:07
Medlem
Asb3rger1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zoraya2
Du ska nog lra dig stava. Innan du uttalar dig om kvinnors rstrtt. Samt vxa till dig ett par r till. Sttet du stavar p sger mycket om din faktiska lder.
Jag skeiver otrologt slarvigt p min mobil, och orkar eller hinner inte alltid rtta mina inlgg. Blir bttre p datorn.
Men de r tyvrr sant likvl som fr mn, att de finns vissa drag som fr negativa utslag.
Precis sol hger och vnsterpolitik allsidigt dras med dilemman.
Citera
2022-10-13, 23:08
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Om tv r? Bilda ny regering mitt i? Tror jag knappast.

Ebba s 2-3 r och kanske om KD skulle stdja med regering med SD.

Finns ju inget som hindrar en regeringsombildning mitt i mandatperioden och SD om de sktt sig belnas med ministerposter. D r man ju en n mer samlad kraft infr 2026. Men det r om alla tre nu gett SD ett sdant lfte. Att de ingr redan nu vore ju en megaskrll.
Citera
2022-10-13, 23:10
Medlem
Gissning

L fr regeringsplatser, max 2.
SD fr igenom sina krav gllande asylmottagandet och utvisning av kriminella invandrare. SD fr ven igenom snkt drivmedelsskatt.
Elkompensationen r check.
Hgre polislner

Med mera

Fuck vnstern och fuck median som ingr i den ckliga hgen. Time to make Sweden great again!
Citera
2022-10-13, 23:11
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:

Jag tror detta stmmer. Blir sknt i s fall s kan alla hlla truten sen om vilket nederlag det var fr Uffe att frlnga med tv dagar... Skrp er vnsterflummare, ta er frlust nu.
Citera
2022-10-13, 23:12
Avstngd
Statsminister2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Japp, MP har alltid varit redo att ta den i tvan utan motprestation. Bara man fr ngra meningslsa ministerposter i utbyte.

Vilka har drivit igenom massinvandring och stngda krnkraftverk tror du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in