2022-10-14, 12:56
Avstngd
Citat:
Ursprungligen postat av King Devil
r Liberalerna ett liberalt parti? Slpper fram SD:s partiprogram. Mycket mrkligt.

Man offrade nog stora delar av sin politik fr att inte ha nazzarna i regeringen.
Citera
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlssonss374
Hahaha! SD kommer inte att sitta i regeringen, MEN fr hela sin politik genomfrd!!!! Det r tamejfan helt genialiskt! Handen de sitter p kunde inte ha spelats bttre n shr. Om politiken gr t helskotta klarar de sig, fr de "sitter inte i regeringen", s alla de andra partierna fr ta hela smllen. Haha man mste lska det! Snyggt jobbat SD!

Det vete fan. Folk r inte dumma i huvudet, om det r SDs politik s r det klart de fr sin del av sleven ocks om allt gr t helvete. Nu hoppas jag det gr bra, men risken finns ju.
Citera
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Jag tycker inte det r "fusk" att ett bar som inte kan tala svenska inte skriver ett prov p svenska. jag hoppas PISA frtydligar sina regler och rknar bort dem i alla lnder. Oavsett s blir det inte samma problem i denna PISA-mtning eftersom vi inte lngre har stor invandring av barn.

Det finns regler i PISA fr hur man ska hantera detta. Regler som Skolverket brt mot. Sedan har den misslyckade integrationen lett till att ven barn som r fdda i Sverige ftt problem.
Citera
2022-10-14, 12:57
Medlem
Jonipoons avatar
Ulf Kristersson som statsminister r ju underfrsttt.

Vice statsminister tror jag att Ebba Busch (KD) har strst chans att bli eftersom hon r partiledare fr nst strsta partiet i den nya regeringen. Utver det r det ganska givet att hon blir social- och jmstlldshetsminister.

Johan Pehrson (L) blir utbildningsminister.
Anders Borg (M) gr comeback som finansminister.
Elisabeth Svantesson (M) blir justitie- och migrationsminister.
Kristina Axn Olin (M) blir kulturminister.
Johan Forsell (M) blir finansmarknadsminister och bitrdande finansminister.

Utver det kan jag inte spekulera mer.
Citera
Avstngd
Statsminister2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IdunLo
Trots att jag inte r hger sjlv var det en ren njutning att hra kriminalpolitiken nr det gller gngen. Dr r jag helt enig med SD. Tyvrr hinner kanske inte de nya lagarna trda i kraft nr asen som skt Adriana ska dmas men man kan ju hoppas. Inget annat n livstid r rimligt i det fallet.

De kan inte bli dmda efter en "ny" lag. Det r den lag som var aktuell nr brottet begicks som gller
Citera
Medlem
TonyBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ByByBiden
Yes! Tror inte mnga hajjar detta. Myndigheterna r ett sjlvspelande piano som kr sitt eget race. Det krvs hrda nypor av Tuffe Uffe fr att f dem att falla in i ledet.

Drfr r detta s viktigt att det hller.
Grna nsta mandatperiod med. D hinner de bytas ut.
Citera
2022-10-14, 12:58
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av King Devil
r Liberalerna ett liberalt parti? Slpper fram SD:s partiprogram. Mycket mrkligt.

Liberalism r inte samma sak som postmodernism. Liberalism r att ta ansvar fr bde sig sjlv och andra.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Om du tnker efter s r det t.ex inte rimligt att du fr "avgra din framtid sjlv" genom att beg brott. Du borde istllet se vervakningen som att den hjlper dig. Det finns inga exempel p kameravervakning som inte r hjlpsam mot brottsoffer. S fort det kommer upp en kamera s flyttar sig brottslingen. S fort man brjar visitera p skumma platser s frsvinner brottslingen. S fort man ger straffet "utvisning om du begr brott" s upphr brotten. Fr brottslingar kan tnka.
Brottslingar kan tnka, det r synd att inte svenskar kan tnka, dom har blivit s sndercurlade och manipulerade av statsmakten att dom har gett upp sina liv helt och hllet.

Laglydiga mnniskor kan inte tnka i det hr landet, tyvrr.
Citera
Medlem
outback4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mittpunkt
Januari s snks reduktionsplikten till EUs miniminiv. Dieseln gr d ned 5-6 kronor och bensinen ngon krona men inte alls lika mycket som dieseln.

Du har fel. Det r tvrtom.
https://www.svt.se/nyheter/ekonomi/d...e-pa-tva-dagar
Citera
Medlem
L3nn4rts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mass.hysteria
Jag vill bara inte ha en kamera som vervakar mig dygnet runt, bli visiterad av polisen s fort jag gr utanfr drren, eller ge bort mitt liv till staten. Min vertygelse r att jag fddes p den hr planeten fr att avgra min framtid sjlv.

Jag frstr att det mste lta jobbigt fr dig, nr man har sugit p statens tutte hela livet.
Du r vl inte kriminell, s d har du inget att frukta.

Men du kanske hellre fredrar att bli rnad och nedslagen istllet, f din dotter och frugan vldtagna, dr frvarna aldrig kan gripas?
Citera
Avstngd
Citat:
Ursprungligen postat av Jonipoon
Ulf Kristersson som statsminister r ju underfrsttt.

Vice statsminister tror jag att Ebba Busch (KD) har strst chans att bli eftersom hon r partiledare fr nst strsta partiet i den nya regeringen. Utver det r det ganska givet att hon blir social- och jmstlldshetsminister.

Johan Pehrson (L) blir utbildningsminister.
Anders Borg (M) gr comeback som finansminister.
Elisabeth Svantesson (M) blir justitie- och migrationsminister.
Kristina Axn Olin (M) blir kulturminister.
Johan Forsell (M) blir finansmarknadsminister och bitrdande finansminister.

Utver det kan jag inte spekulera mer.

Blandade du inte ihop Svantesson med Forsell?
Citera
2022-10-14, 12:59
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
En aspekt av denna regeringssituationen som jag tycker man pratar vldigt lite om r den om vilken riktning C kommer ta och vilken ny partiledare som kommer tilltrda?

Mnga Centerpartister r arga ver vnstervridningen partiet tog under Lf och ville inte samarbeta med S, finns det en mjlighet att ven C-politiker i riksdagen kan rsta till det blgula blockets frdel?

Ja varfr inte. Annie r en lame duck s det kommer nog bli vilda vstern i Centern.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in