2022-10-14, 15:26
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Korrekt att realtillgngar (guld, fastigheter m.m.) r de enda tillgngar som inte kommer att g upp i rk de nrmaste ren. Men det gller som sagt att ha cash. Att lna till 25% rnta eller hgre r ingen bra id.
Tysklands gasreservoarer r nstan fulla nu enligt Aftonbladet. Kanske talar mot din bristprognos vad gller energi?
https://www.aftonbladet.se/minekonom...-och-inflation
Citera
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mustalainen77
Det ser ut som om SD blivit helt utmanvrerade. Folkets besvikelse kommer dock inte riktas mot vare sig M, KD eller L utan mot SD.

Inga konkreta frslag utan bara lften om att saker ska utredas. Det skulle frvna mig om SD fr ver 10% nsta val. Folket gav dem mandat att genomfra radikala frndringar. Levererar de inte s frsvinner de.
Ngot sger mig att du inte rstade SD.

Bertta vilket parti du rstade p s kan jag gra ett inlgg hur du ska knna fr det partiet, som jag aldrig rstat p.
Citera
Medlem
Jagejagvemedus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gavins-Friend
Vad har sosseriet gjort t gngkriminaliteten menar du? Den har ju kat nt enormt de senaste 8 ren. Den har frodats under sosseriet som ignorerade att det som SD sg fr 30r sen var p vg att hnda. Vad har man gjort sen? Kan du sga nt konkret? Idag presenterades ju flertal grejer som lter bra, sossarna har varit helt tafatta i jmfrelse. Men problemet fr Ulf och co. r att sossarna ltit det g s lngt. Drfr jag jmfr det med ett skepp. De har ltit det bli massa hl och sen ignorerat dessa och sen halvdant frskt lappa ihop dem. Idag lades det fram saker som visar att man vill laga dessa hl men eftersom de r s mnga kommmer det ta tid.

Jag tror gngkriminaliteten kan ka under nstkommande 4r men det r inte nsta regerings fel, det r fr att sossarna sttt och kollat p och ltit det ske. Oftast av rdsla fr att bli kallade rasister. Men hade sossarna fortsatt styra hade det med strsta sannolikhet varit nnu vrre nstkommande 4r. S kan hnda att det blir kritik fr kommande regering men det r en nstintill omjlig situation sossarna satt Sverige i, men det fattar ju inte folk.

Citat:
Ursprungligen postat av maratonmaniker
Du tnker att SD ska arbeta fr att utvisa sktsamma invandrare? Bor du under en sten eller r du bara eljest? Vaknade i morse och s var var den j..la dan frstrd?:-)

Vi hrs om 2 r. Snart kommer verkligheten ikapp er.
Citera
Medlem
Zurfarn08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Kontakt fr man med vrden i Stockholm, men dr slutar vl det roliga... du trffar lkare som knappt kan svenska och som byts ut hela tiden. Och fr du en remiss ngonstans tar det mnader eller r innan du blir kallad till tex. hud eller neurologlkare. Det r riktigt uselt p mnga omrden.
S kan det vara, men att inte kunna boka ett besk - nej, den gr jag inte p. Mnga vill bara gnlla p vrden fr att. Kanske sjukvrdspersonal som vill driva upp sina egna lner?
Citera
Medlem
heggeness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Ja det hr kommer brista.

Det r ett rtt mrkligt system vi har nd. En vljare lgger sin rst p Liberalerna, fr att Johan Pehrsson under hela valrrelsen sttt med M, KD, SD som ett samlat lag som ska genomfra ungefr den politik som nu presenteras i Tidavtalet.

Och sen, nr hgersidan vl vinner p grund av detta s kan ngra enskilda L-ledamter helt sonika hoppa ver till vnstersidan. Inger inte frtroende fr parlamentarismen s som den fungerar med "vildar".
Citera
2022-10-14, 15:27
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ja det hr kommer brista.
Det r bara din svenska som brister.
Citera
2022-10-14, 15:27
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Tiderna i primrvrden tar inte slut p det stt du beskriver. Man fr alltid en tid, men beroende p problemets art kan man f vnta lite. Du kan fr fan boka tid p varenda vc i Stockholms ln via 1177 p ntet. Klarar du inte av att skapa ett konto p 1177 och boka ett besk via bokningstjnsten dr r du en dreglande idiot. Klarar du att betala dina rkningar via ntet? Men inte boka ett lkarbesk? Totalidiot. Boka ett videosamtal med Min Doktor eller Kry s bokar de in dig p ett fysiskt besk p ngon av deras vc om det behvs. Hur kan man sga att man inte kan boka ett besk???!? Om din historia vore sann r du pinsam men det r tydligt att du bara trollar.

Finns dessutom lttakuter nu p mnga stllen dr man kan komma obokad under dagtid.
Citera
2022-10-14, 15:28
Medlem
Citat:
N folkets ilska kommer att riktas mot dom politiker som frsker att utmanvrera SD. Precis som C gjorde i frra valet s kommer ven L att g samma de till mtes.

Folket gjorde SD till nst strsta parti. Det funkar inte lngre att frn SD:s hll gnlla ver att man inte fr vara med och leka. D r man inkompetent.
Citera
Medlem
realthugs avatar
Sades det ngot om Brnslet??
Citera
Medlem
BorgeHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heggenes
Tyvrr ser det redan ut att spricka. Minst en L-riksdagsledamot (Anna Starbrink) protesterar ppet, flera andra ocks, och Magdalena Andersson sger nu att drren str ppen fr dem att byta sida.

Sdana krringar har jag oerhrt svrt fr. Du gr en verenskommelse med henne, men hon vljer att plocka ut bara det hon gillar.

Frgan r drfr: Varfr skall d SD stdja surfittan och hennes speciella frslag? Det hela liknar en del som sger ge mig en orgasm frst, sedan fr du knulla. Men det blir aldrig s..

Nej, krringar som det inte gr att komma verens med borde omyndighetsfrklaras!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Ngot sger mig att du inte rstade SD.

Bertta vilket parti du rstade p s kan jag gra ett inlgg hur du ska knna fr det partiet, som jag aldrig rstat p.

Jag rstade p SD frra valet. Detta val rstade jag p Uffe. Lt hra...
Citera
2022-10-14, 15:29
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mustalainen77
Det ser ut som om SD blivit helt utmanvrerade. Folkets besvikelse kommer dock inte riktas mot vare sig M, KD eller L utan mot SD.

Inga konkreta frslag utan bara lften om att saker ska utredas. Det skulle frvna mig om SD fr ver 10% nsta val. Folket gav dem mandat att genomfra radikala frndringar. Levererar de inte s frsvinner de.

Alla lagar krver utredning. I det hr fallet handlar det dock om att f fram s bra lagfrslag som mjligt, inte om att p sossemanr sopa besvrliga frgor under mattan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in