2022-10-14, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vanartad
Det finns inte en chans du rstat p SD eller M, utan du r ett klockrent nyreggat troll frn Sveavgen 68.
Du har spammat trden ett otal gnger (23 fr att vara exakt ≈ 10% av SAMTLIGA dina inlgg) med samma budskap SD r frlorare trots att hela journalistkollektivet hvdar det motsatta.

Om man har frmgan att tnka utanfr boxen och inte vara ett fr kan det ju ocks vara s att journalistkollektivet r helt styrt och helt vnstervridet?

r jag den frsta som nmner detta till dig s r det verkligen illa.
Citera
2022-10-14, 18:03
Avstngd
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Fler n jag som firar lite nu nr SD fr lite att sga till om??

Krt full sen 16. Detta r en riktigt jvla bra dag.

Det hr r DayOne.
Citera
2022-10-14, 18:04
Avstngd
Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
terigen hlften av UNGA mnnen frn VISSA delar. S ytterst liten del

terigen s kommer flyktingkvoten att vara anpassad s att vi tar emot den grupp som skter sig. Dvs BARN och kvinnor.
Citera
Medlem
calmsolutions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vanartad
och d r folkpartiets saga all.

Vilket frvisso skulle vara ett passande slut p ett schizofrent parti.
Tycker dock lite synd om Johan Pehrson, som verkar vara en vettig filur, d man begriper att han tvingats till rejla kompromisser pga partiets storlek.

Man kan sledes bara hoppas att Johan lyckas f ett slut p vansinnet i L, d jag tycker de har en vettig skolpolitik.

Ja, men JP r ocks en vinnare i detta. Precis som du skriver s r han nog rtt person att vnda det sjunkande skeppet, detta var ett frsta steg mot det.

Jag r dock orolig fr att han redan nu har personer i sin riksdagsgrupp som kan g emot partilinjen. Det rcker med ett par personer fr att frslag skall rstas ner. Hr behver JP vara tydlig internt och tillsammans med Regeringen pvisa frdelarna och hur L i lngden tjnar p sitt samarbete.
Citera
Medlem
TonyBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
N jag har rtt nr det gller bda namnen i liberalerna d Anna Starbrink och Lina Nordquist sger nej till tiggerifrbud.

Ja du har rtt.

Jag tnkte p Horn av ngon anledning nr jag lste Anna Starbrink och samtidigt vad de om Jan Jnsson.
Sett i efterhand att Lina Nordquist ocks r emot.
Citera
2022-10-14, 18:05
Medlem
Sverigedemokraterna har ftt ett oerhrt genomslag fr sin grundlggande politik i den nya regeringsbildning som nu tar form.
Jag ser i hast ingen strre frga dr SDs inflytande inte mrks av..klart och tydligt.
Fr oss som rstade p partiet 2006 s r givetvis genomslaget gllande Migrationspolitiken det alltigenom viktigaste.Det var drfr som vi blev SDare..en gng i tiden.

Tanken svindlar av att Sverige NTLIGEN skall f en annan version av migrationspolitik n den extrema variant som varit allerstdes nrvarande sedan tminstone brjan av 80-talet.

Den 14 Oktober 2022 s knns den rst jag avgav i riksdagsvalet 17 September 2006 s rtt.
Numera rstar jag KD,eftersom omstndigheter ndrat sig.
Min rst 17 September 2006 har jag dock aldrig ngrat..och idag knns som lng resa i hamn.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
De kommer att gra sig till lje. Starbrink r vl nyvald, ngrade ju sig och beslt att vara med. Ska hon nu bli nn brkstake? Pinsamt dessutom kvinna dligt rykte

Jag tror dom str fr det i s fall och inte bryr sig nmnvrt. Det visste man innan att liberalerna inte har mycket gemensamt med SD. Liberalerna ifrgasattes i sin grupp i EU dr Pehrson fick frklara sig.
Starbrink r ingen grngling i liberalerna ven om hon mest suttit i landstinget. Den andra kvinnan r apotekare, diabetesforskare, docent i fysiologi och suttit i riksdagen sedan 2018.
Citera
Medlem
Diagorass avatar
L klarade inte ens av att hlla sig en hel dag innan de var tvugna att frstra fr sitt eget lag. Hur ska det g framt? Att stta sitt eget land frmst r tydligen svrt fr mnga politiker.
Citera
2022-10-14, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Jag tror dom str fr det i s fall och inte bryr sig nmnvrt. Det visste m an innan att liberalerna inte har mycket gemensamt med SD. Liberalerna ifrgasattes i sin grupp i EU dr Pehrson fick frklara sig.
Starbrink r ingen grngling i liberalerna ven om hon mest suttit i landstinget. Den andra kvinnan r apotekare, diabetesforskare, docent i fysiologi och suttit i riksdagen sedan 2018.
D kan ju hon ka ut till tiggarna och ge dem kostrd, de flesta har nog diabetes
Citera
2022-10-14, 18:08
Avstngd
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Sverigedemokraterna har ftt ett oerhrt genomslag fr sin grundlggande politik i den nya regeringsbildning som nu tar form.
Jag ser i hast ingen strre frga dr SDs inflytande inte mrks av..klart och tydligt.
Fr oss som rstade p partiet 2006 s r givetvis genomslaget gllande Migrationspolitiken det alltigenom viktigaste.Det var drfr som vi blev SDare..en gng i tiden.

Tanken svindlar av att Sverige NTLIGEN skall f en annan version av migrationspolitik n den extrema variant som varit allerstdes nrvarande sedan tminstone brjan av 80-talet.

Den 14 Oktober 2022 s knns den rst jag avgav i riksdagsvalet 17 September 2006 s rtt.
Numera rstar jag KD,eftersom omstndigheter ndrat sig.
Min rst 17 September 2006 har jag dock aldrig ngrat..och idag knns som lng resa i hamn.

Jimmie kesson r en extremt stor hjlte. Hoppas han sitter 30 r till.
Citera
2022-10-14, 18:09
Medlem
Citat:
Intern ilska inom Liberalerna: Fr arg fr att prata

Den uppgrelse som L ingtt med M, KD och SD vcker stor ilska inom partiet. Inte ens partistyrelsen knde till innehllet p frhand, enligt uppgifter till GP.
Men partiledaren Johan Pehrson frutstter att hans partikollegor frstr att man sger en sak fre valet och en annan sak efter.

https://www.gp.se/nyheter/sverige/in...ata-1.83229919

Herregud Pehrson krde ver partistyrelsen. Det hr visar p att det havererar innan dom ens bildat regering. Den sk stabila regering som skulle formas med maktskiftet ser just nu ut att svaja rejlt.
Citera
2022-10-14, 18:09
Medlem
trailblasers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diagoras
L klarade inte ens av att hlla sig en hel dag innan de var tvugna att frstra fr sitt eget lag. Hur ska det g framt? Att stta sitt eget land frmst r tydligen svrt fr mnga politiker.

Man nr det gller mandaten r det vl bara tiggerifrbuddet det bjbbas om? Jag som SDare kan acceptera att tiggerifrbud som r en symbolisk frga, inte gr igenom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in