2022-10-15, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Du har helt rtt.
Faktum r till och med att hrda och lnga straff r den enda medicin som visat sig fungera fr att f bukt med organiserad brottslighet (tillsammans med andra tgrder givetvis).
Den vlorganiserade maffian p Manhattan fick man bort genom enorm polisnrvaro och lnga fngelsestraff. Nr maffiamedlemmarna vl var borta, kunde man arbeta med utbildning och andra insatser som gjorde att nya ungdomar inte rekryterades in i gngen utan valde en annan vg i livet.

Rico-lagstiftning p 60-talet inte att frglmma.

Ocks kriminella har sina drivkrafter.

Tolkar man allt "magiskt" eller ideologiskt nr man aldrig lsningar.
Citera
2022-10-15, 11:18
Medlem
Tidsresenarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robokopf
2010-2014

SD satt i riksdagen och rstade med Reinfeldts moderaterna i SAMTLIGA fall.

Drrmatta till M, KD, C, L d, drrmatta till M, Kd, L nu

Nja, d och d rstade dom vl med vnstersidan; Bde av ideologiska och taktiska skl, och det var en ren njutning att se Reinfeldt svettas varje gng. Dom var nya i Riksdagen och ville inte skapa fr mycket oreda dock. Det stmmer att hgersidan gjorde upp med MP, fast bara nr det gllde invandringspolitiken. Rtta mig om jag har fel i nt.
Citera
2022-10-15, 11:35
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burgundi
Ebba Bush i sitt tal nr de skall samlas fr att prata om den nya regeringen gnar tiden t ngon obegriplig kritik mot den frra regeringen helt utan sakinnehll mer i liknande med mina barn nr dom sger att de var dumma.

Har den dr mnniskan ens frsttt att hon inte r oppositionspolitiker nu. Vet hon var hon r? Snacka om barnslig politiker.

Fullstndigt obegriplig svenska fr det r vl svenska?
Citera
2022-10-15, 11:36
Medlem
Kristersson & Co har fr avsikt att avrusta frsvaret till frmn fr snkta skatter. 👎
Citera
2022-10-15, 11:45
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Kristersson & Co har fr avsikt att avrusta frsvaret till frmn fr snkta skatter. 👎

Det hr r ju ren lgn!
Inte nog med det utan det du skriver r en fullstndigt uppenbar lgn. Alla, frutom mjligtvis indoktrinerade troll, begriper att du ljuger.
Inbillar du dig verkligen att detta frmjar din politiska stndpunkt?

Citera
2022-10-15, 11:54
Medlem
Julskinkatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
Tiggeriet sker drfr att det inte r frbjudet. Res till valfri europeisk huvudstad i lnder med tiggerifrbud och du kommer nd att se folk som tigger p gatorna. Det sker allts inte utvisning av dessa ngonstans. Men istllet fr att sitta ppet med en pappmugg s sker ngon form av obetydligt arbete mot en liten ersttning och med det s kringgs frbudet.

Du ser tiggande personer och tnker att det rr sig om organiserat tiggeri satt i system, du knner dig illa till mods av det. Du ropar drfr, fr att f inre frid, p frbud. Utan att underska vilka effekter det haft i andra delar av vrlden, vilka konsekvenser det ftt eller om det gjort ngot gott. Fr den reaktionra personligheten r frbud oftast lsningen. Frbjud bort problemen, sopa under mattan och glm. D gr den inre smrtan ver, men p bekostnad av andra.

"Patetiska vnsterdrar" som du kallar dina landsmn r samma personer som du hoppas omvnda till den Rtta Lran genom propaganda. Det r precis s vnstern resonerar om tabula rasa.

Att frbjuda mnniskors beteende har visat sig vara svrt. Bde historiskt och i nutid. Varfr skulle det g den hr gngen?

Det romska tiggeriet och boendet under broar och i tunnlar r organiserat och styrt av kriminella. Det existerar pga verklighetsfrnvnda mnniskor ger dom pengar.

Det handlar inte enstaka fattiga narkomaner el psykiskt sjuka svenskar.

Hur du n krnglar till det hr p ditt pretentisa vis.

ppna gonen nu landshen!
Citera
2022-10-15, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Gigantisk skillnad. r folk s hr okunniga p riktigt?

MP hade S i ett koppel, man bestmde sakpolitiken samtidigt som man var minst i regeringskonstellationen. Detta kombinerat med orimliga krav och att man hade regeringsmakt.

L fr regeringsposter i utbyte mot att SD fr igenom sakpolitik. Vilket i grunden r det viktigaste fr vljarna som rstat p SD. Det hade varit en annan sak om L satte tonen fr hur politiken r utformad samtidigt som man har regeringsmakt. D kanske din jmfrelse vore lite hllbar.

Vad okunniga. ven om det inte r 100% samma sak r det principiellt samma sak. L fr genom flera av sina punkter + att hoppar 2 ledamter av, faller regeringen. L har SD runt lillfingret vid detta lag. Precis samma som MP hade med S
Citera
2022-10-15, 12:29
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1ulvius9
Jag hller med dig att media r Sd-centrerade.

Dock s r skatter, jobb, inflation, skola, sjukvrd och brott = invandringsfrgor. Allt som r bra i Sverige r p grund av de svenskar som arbetar och det dliga r p grund av de f svenskar och mnga invandrare som inte jobbar eller har ltsasjobb och eller knarkar och begr brott och lever gratis p boenden etc.
Dagens Hakelius hller med oss. Han r nstan alltid vettig, en strlande text idag.
Citat:
https://www.expressen.se/kronikorer/...d-sd-fixering/
S och V har fattat att det rcker med SD-fixering

Men nu, d? Frn och med presskonferensen i gr, fredag. Eller kanske frn och med omrstningen p mndag. r Sveriges oundvikliga frvandling till auktoritr fasciststat till sist ett faktum?

Mste Jan Guillou brja packa?

Ska Dagens Nyheter g i stabslge?

Drar public service till skogs fr att frbereda fria informationskriget?

Annie Lf tyckte att det var historisk och oerhrt att Sverige andra strsta parti nu pverkar vilken politik som frs i landet. Att hennes 6,7-procentsparti inte lngre kan diktera politiken innebr ett konservativt, nationalistiskt maktskifte. Johan Pehrson har slt sin sjl fr ett antal ministerposter.

Mrta Stenevi fick in tre drpslag redan i sin frsta tweet och lade till auktoritr till det konservativa och nationalistiska.
Haha s otroligt kul, synd jag inte kan citera hela texten. Viken bubbla en liten klick politiker lever i. En del lmnar den aldrig utan mste bli utsparkade som Lf och Stenevi.
Citera
2022-10-15, 12:35
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Man ska nog se litet bredare. Jag bor p landet och har absolut inget problem med invandrare personligen.

Dremot anser jag att den nationella situationen vad gller integration r katastrofal och vlkomnar (sd)s initiativ i den delen.
Jag har svrt att g igng p sdant jag inte ser eller hr frn mnniskor IRL. Information man fr p ntet typ FB r ofta knslomssig och vinklad. S, nej, jag gr inte igng p att "invandrarna r Sveriges strsta problem". Rcker fr mig med att summera att MPs nerlggning, gjord av helvita helsvenskar som Stenevi, kostar 20 miljarder kronor per r, fr att f perspektiv. Stenevi r vrre fr Sverige n den vrsta MENA-kille i 20-rsldern.

Detta sagt s r jag supernjd med hur mycket SD ftt igenom i regeringsdeklarationen. 8 r fr sent r bttre n inget.
Citera
2022-10-15, 12:37
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Lite fr egoistiskt tnk. Fr frr eller senare kommer ocks du drabbas. Egentligen har du nog drabbats mer n du vill medge eller anar. Tex. via skattsedeln, smre sjukvrd etc.
Min fru jobbade ett r p Lunds barnkirurg, dr hon opererat uppenbart 20-riga Afghaner som pstr sig vara 15, till mycket stora kostnader, med skador som de var fdda med och som Aghanistan inte haft rd att fixa men som inte var livsviktiga. Vissa dagar upp till 50% av Lunds barnkirurg med utlnningar. jag har sett en blind 3-ring frn Irak p mina barns gamla dagis, som upptog en hel personal ensam medans de 20 svenska barnen fick dela p tre personal S jag r vl medveten om en del problem som S+MP orsakat, men som SD frhoppningsvis tpper till. Sverige ska inte vara en dumpingplats fr vrldens utfattiga och sjuka, vrt land r fr litet, vi har inte ansvar fr Afghanistan 1000 mil bort.
Senast redigerad av Barents 2022-10-15 kl. 12:41.
Citera
2022-10-15, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Jag har svrt att g igng p sdant jag inte ser eller hr frn mnniskor IRL. Information man fr p ntet typ FB r ofta knslomssig och vinklad. S, nej, jag gr inte igng p att "invandrarna r Sveriges strsta problem". Rcker fr mig med att summera att MPs nerlggning, gjord av helvita helsvenskar som Stenevi, kostar 20 miljarder kronor per r, fr att f perspektiv. Stenevi r vrre fr Sverige n den vrsta MENA-kille i 20-rsldern.

Detta sagt s r jag supernjd med hur mycket SD ftt igenom i regeringsdeklarationen. 8 r fr sent r bttre n inget.
Javisst har (mp) gjort mycket fel.

Sedan gr jag igng p sdant att 10-personers-familjer fr sitt uppehlle betalt av mina (och andras) skattepengar.
Citera
2022-10-15, 12:39
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Javisst har (mp) gjort mycket fel.

Sedan gr jag igng p sdant att 10-personers-familjer fr sitt uppehlle betalt av mina (och andras) skattepengar.
Det r otroligt irriterande, men kostnaden r 1/1000-del av MPs krnkraftsnerlggning eller meningslsa snabbtg t.ex.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in