Flashback bygger pepparkakshus!
2022-10-06, 19:44
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Max1494
Jag tror att L, M och KD bildar regering och SD blir stdparti
Skert ngot man kommit verens om redan frn brjan.
Men inte berttat fr SD.
Nu lirkar man fr att f in SD p samma spr helt enkelt.

Inget tyder p det just nu.

Bde SD och KD sger NEJ till L i regeringen.

Kristersson tvingas allts till en intern frhandling inom borgerligheten med KD.

Jag har verkligen svrt att se att Ebba accepterar att tvingas dela ut statsrd till L. Det innebr per automatik mindre till KD.
Citera
2022-10-07, 04:22
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Max1494
Jag tror att L, M och KD bildar regering och SD blir stdparti
Skert ngot man kommit verens om redan frn brjan.
Men inte berttat fr SD.
Nu lirkar man fr att f in SD p samma spr helt enkelt.

Jopp. Problemet r att 1/5-del av svenska folket har missnjesrstat s till den milda grad, att SD blivit strre n Moderaterna.

Vi har inte rd med ngon politisk SD-cirkus i Sverige. Sverige ska st som ordfrandeland i EU om 3 mnader.
Sverige ska ven in i Nato. Asap.

Sverigedemokraterna ska givetvis inte ing i en svensk regering i dessa bda - eller i ngra andra - sammanhang, ver huvud taget.

Givet bde EU-parlamentets och ffa. presidentadministrationens invndningar mot Sverigedemokraterna i USA* - gr SD bst i att foga sig. Och det jvligt illa kvickt.

*se bl.a lnken i mitt fregende inlgg.
Senast redigerad av Xedome 2022-10-07 kl. 04:41.
Citera
2022-10-07, 07:05
Medlem
wwrs avatar
Cirkusen uppstr naturligtvis nr de vriga partierna skall frska blockera ut SD frn inflytande. Sverige r inte demokratiskt nr man konsekvent frsker blockera ut ett parti frn inflytande. Jag gillar inte SD men man mste flja demokratiska spelregler och inte mygla med olika avtal som skett vid de senaste valen. Den hr trden borde inte handla om hur enstaka skribenter anser sig veta bttre n vad svenska folket har rstat. (Lfven var ocks pinsam och Maggan sger bara jaja till EU och NATO.) Den br handla om hur man genomfr vad svenska folket rstat fr.

Lnder som skall styra Sverige tillts ha stark ledning. Macron bara sger att om man rstar p honom byggs 15 nya krnkraftverk i Frankrike. Macron och tidigare Merkel leder sina lnder. Macron och Merkel bara bestmde att Europa skulle samla in fantasisumman 750 miljarder euro. Nr dessa pengar sedan sprids ver Europa bidrar de till inflation och energikris. Frankrike nationaliserar energibolaget. (Sveriges r delvis nationaliserat men drivs kommersiellt. Bolaget gr storvinster medan folket har hga elrkningar.)

Men Sverige mste ha dessa pajasar. Vi befinner oss i EU:s periferi. EU innebr naturligtvis centralstyre (i strid med EU:s princip om "subsidiarity" i t.ex. Lissabonavtalet). Centralstyre innebr att centrum r starkare n periferin. I Ukrainatrdarna str det att hlften av ryssarna anvnder utedass. Det r skert bluff. Men i den Sovjetiska Unionen centraliserades makten till Moskva och Leningrad medan invnarna hlls fattiga fr att inte kunna hota centralmakten. Nu blir det likadant i den Europeiska Unionen. Centralmakten vgar inte slppa kontrollen. Vi i periferin mste hllas svaga. Nordisk enhet hotar EU och motarbetas av ntverk kopplade till EU.

Dessa starka ledare utnyttjas av systemet. Hitler hll en propagandafrestllning vid OS i Berlin 1936. Macron kommer skert att anvnda OS i Paris 2024 p liknande stt. (Vra massmedia hyllar den iofs duktige och trevlige Duplantis p ett extremt stt eftersom han har franskt pbr.) Det r viktigt att vi i periferin ocks tillts utvecklas s att det uppstr en jmvikt. Men nr vra politiker har ftt i uppdrag att spela pajasar fr att frsvaga landet s att EU kan ta ver det, fortstter Sverige bara att backa s att EU:s centralstyre kan ta ver landet.

Vra politker gav oss aldrig ngot regeringsalternativ att rsta p och det var givet att deras vanliga cirkus, beordrad av EU, skulle ta vid efter valet.
Senast redigerad av wwr 2022-10-07 kl. 07:52.
Citera
2022-10-07, 08:35
Medlem
grey.eagles avatar
Tycker nog att SD kan tacka kristersson fr kaffet och bereda sig fr att g i opposition, tillsammans med M,KD,L.

Sedan fr skjutningarna ka fritt,mer krnkraft kommer lggas ner, cementen stoppas och vi blir ett U-land tack vare kristerssons.
Citera
2022-10-07, 09:47
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grey.eagle
Tycker nog att SD kan tacka kristersson fr kaffet och bereda sig fr att g i opposition, tillsammans med M,KD,L.

Sedan fr skjutningarna ka fritt,mer krnkraft kommer lggas ner, cementen stoppas och vi blir ett U-land tack vare kristerssons.

Jag r s frbannad p Kristersson just nu!

Det r han som bjd in L, och sa till M-vljare att stdrsta p L, Nr M-KD-SD kunde ltt ha sluppit dem.

Nu str han dr och klarar fan inte att f ihop ett regeringsunderlag, bara pga det!

Knner rligt talat fr att curbstompa Kristersson som i den dr filmen American History X.
Citera
2022-10-07, 10:04
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Jag r s frbannad p Kristersson just nu!

Det r han som bjd in L, och sa till M-vljare att stdrsta p L, Nr M-KD-SD kunde ltt ha sluppit dem.

Nu str han dr och klarar fan inte att f ihop ett regeringsunderlag, bara pga det!

Knner rligt talat fr att curbstompa Kristersson som i den dr filmen American History X.

Kristersson tar frnjt en kaffe med Norlen samtidigt som de skrattar t de dumma svenskarna som de lurat nnu en gng.

Citat:
Hahaha de trodde att de skulle f en borgerlig regering den hr gngen ocks, och de allra dummaste av dem trodde t o m att SD skulle f vara med och spela boll. Vad sgs om att ge mig tv veckor till och sen rcker jag ver stafettpinnen till Maggan s att hon kan bilda samlingsregering.

Kristersson avsg aldrig att bilda en borgerlig regering. Han gr allt fr att det inte ska funka. Bjuder in L och mobbar SD. Allt fr att MA ska f ta ver stafettpinnen och sondera till sig en S/M-samlingsregering styrd av Bilderberg.
Citera
2022-10-07, 10:15
Medlem
BalleAnkas avatar
SD har ca 20 procent av rsterna. Det innebr att de inte har egen majoritet.

Kristersson bestmmer vilka han vill ha i regeringen, och det blir M, KD och L.

SD kan sura hur mycket de vill, men nr det r dags att rsta i riksdagen kommer de att slppa fram Kristersson. Alternativet r ju att Magdalena, Morgan och Khashayar med flera fr sitta kvar, och jag kan inte tnka mig att SD tycker det r bttre.
Citera
2022-10-07, 10:21
Citat:
Ursprungligen postat av BalleAnka

SD kan sura hur mycket de vill, men nr det r dags att rsta i riksdagen kommer de att slppa fram Kristersson. Alternativet r ju att Magdalena, Morgan och Khashayar med flera fr sitta kvar, och jag kan inte tnka mig att SD tycker det r bttre.

Fr SD r det naturligtvis bst att inte slja sig billigt, gr de det s tappar de trovrdighet = vljarflykt. D r det bttre att lta de rdgrna styra i fyra r till, och sedan vet alla att SD inte r drrmatta.

Det r dock samlingsregering som r planen, vilket jag redogjort fr i tidigare inlgg.
Citera
2022-10-07, 10:21
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Kristersson tar frnjt en kaffe med Norlen samtidigt som de skrattar t de dumma svenskarna som de lurat nnu en gng.

Kristersson avsg aldrig att bilda en borgerlig regering. Han gr allt fr att det inte ska funka. Bjuder in L och mobbar SD. Allt fr att MA ska f ta ver stafettpinnen och sondera till sig en S/M-samlingsregering styrd av Bilderberg.
Du och Soros r de enda globalisterna som sger sanningen

Men ni stder hur man fuskar in Sverige under en diktatur som bygger p krig, kaos, rasmotsttningar, feminism, rttslst slavarbete, energikris, inflation och fattigdom hos den breda befolkningen.

Orsaken att Kristersson inte kan bilda regering r helt enkelt att han, som Sinistro sger, i hemlighet stder en plan att lmna ver kontrollen av Sverige till osynliga diktatorer som styr Europa via nickedockor som Ylva Johansson och andra i Bryssel.

Vi har "rstat" fram Ylva att leda Europa, men andra viskar i hennes ra.
Senast redigerad av wwr 2022-10-07 kl. 10:29.
Citera
2022-10-07, 10:30
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Du och Soros r de enda globalisterna som sger sanningen

Men ni stder hur man fuskar in Sverige under en diktatur som bygger p krig, kaos, rasmotsttningar, feminism, rttslst slavarbete, energikris, inflation och fattigdom hos den breda befolkningen.

Orsaken att Kristersson inte kan bilda regering r helt enkelt att han, som Sinistro sger, i hemlighet stder en plan att lmna ver kontrollen av Sverige till osynliga diktatorer som styr Europa via nickedockor som Ylva Johansson och andra i Bryssel.

Jag inte fr ngot av det fetade, men det fr vi ta i en annan trd. Den hr kanske?

(FB) Vrldsordningen - dtid, nutid, framtid

Kristersson gr som sagt allt fr att misslyckas. Bjuder in L och mobbar SD, hur ska det g att bilda regering d? Nej planen r att MA s smningom ska f ta ver stafettpinnen och bilda en S/M-samlingsregering som stds av KD/L/C.

I Danmark pgr ngot liknande = samlingsregering. Knappast en slump = Bilderberg styr i kulisserna.
Citera
2022-10-07, 10:33
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Jag inte fr ngot av det fetade, men det fr vi ta i en annan trd. Den hr kanske?

(FB) Vrldsordningen - dtid, nutid, framtid

Kristersson gr som sagt allt fr att misslyckas. Bjuder in L och mobbar SD, hur ska det g att bilda regering d? Nej planen r att MA s smningom ska f ta ver stafettpinnen och bilda en S/M-samlingsregering som stds av KD/L/C.

I Danmark pgr ngot liknande = samlingsregering. Knappast en slump = Bilderberg styr i kulisserna.

Citat:
S/M-samlingsregering som stds av KD/L/C
Det skulle betyda att oppositionen avskaffats och Sverige underkastas en diktatur som i praktiken skulle fungera som en enpartistat.
Senast redigerad av wwr 2022-10-07 kl. 10:39.
Citera
2022-10-07, 10:40
Medlem
ariberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BalleAnka

Fr min del fr grna Magda fortstta att regera, om det r s illa stllt att Kristersson tar med L i regeringen. Med en M+KD+L regering s r SD helt bortdribblade, och kommer inte att f igenom ett skit av sin politik som dom lovat vljarna. Alla frslag som kommer frn SD kommer konsekvent att blockeras av L.

SD har visserligen ftt ett antal tunga poster, men dom betyder inte s mycket nr det r regeringen som fattar alla beslut.
Det hr duger fan inte, L skall till varje pris som helst hllas utanfr regeringen. SD sa i valrrelsen att dom var beredda att stdja en M+KD regering och inget annat. Kristersson borde ha tagit fasta p det, och inte komma dragandes nu med L
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in