2022-10-18, 13:34
Medlem
Zurfarn08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Mnga frgor? , vilka d?
Frn Joar Forssells Facebook:
Citat:
I dag har vi gemensamt rstat fr en liberal och borglig regering. Drmed r ena delen av det vallfte vi gav vljarna uppfyllt. Nu terstr den andra delen: att vara ett liberalt ankare som ser till att regeringen inte kantrar hgerut.

Tidavtalet innehller trots att vi r sm i riksdagen flera liberala vinster. Men det innehller ocks mnga frslag som r allt annat n liberala. Drfr r det nu mitt och mina liberala vnners uppgift att i se till att EU-rtten, internationella konventioner, Sveriges grundlag och den svenska rttsstatens principer fljs. Utredningar med illiberala frslag inte f genomfras i verkligheten. Det blir en tuff men viktig uppgift.

Nr frslaget lades fram fr oss i riksdagsgruppen markerade jag och andra att partiet borde ha frankrat resultatet brett bland medlemmarna genom ett partird. Vi markerade ocks att vi inte kommer kunna rsta fr alla de frslag som ska utredas och sedan presenteras fr riksdagen, som till exempel ett nationellt tiggerifrbud.

Regeringens politik r inte samma sak som Liberalernas politik. Det r ett givande och tagande. Vr landsmtesbeslutade politik str fast. Den Liberala och borgerliga regeringen kommer behva frankra sin politik i riksdagen. Partiet mste frankra sin politik hos partiets medlemmar och samtidigt hlla vad vi lovat i valrrelsen.
Se de fetade raderna.

Intressant med orden: Regeringens politik r inte samma sak som Liberalernas politik.
Vilken status har Tido-avtalet egentligen enligt dessa liberaler?
Senast redigerad av Zurfarn08 2022-10-18 kl. 13:38.
Citera
2022-10-18, 13:35
Medlem
Jonipoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittPorrKonto
Nej, ls p lite om vad som hnde innan.
Jag har lst p och har tergett hndelsefrloppet flera gnger. Kanske du ska lsa p lite?
Citera
2022-10-18, 13:35
Medlem
naknaindianens avatar
Undrar hur SD fortstter vara relevanta, nu nr de inte lngre r opposition och andra partier fngar upp deras politik.
Citera
2022-10-18, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonipoon
Jag har lst p och har tergett hndelsefrloppet flera gnger. Kanske du ska lsa p lite?

Jag r vl plst, och har dessutom tergett frloppet i frkortad form.
Citera
2022-10-18, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Helt otroligt att vissa av dessa frndringar inte har varit p plats i Sverige tidigare. Mycket r sunt frnuft. Vad i helvete har tidigare regeringar sysslat med, annat n att samla p sig lnekuvert?
ntligen blir det lite ordning i landet. Jvla flumpolitiker som frstrt landet i nstan ett decennium.

Trots det s rstar halva befolkningen p dessa landsfrrdare som bara tog pengarna och struntade i landet och folket, men ste pengar ver invandrare s klart.
Svenska folket r grundlurade ven om mnga vaknat s r det helt sjukt att vnstern har s mnga rster ven om mnga r importerade.
Citera
2022-10-18, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av naknaindianen
Undrar hur SD fortstter vara relevanta, nu nr de inte lngre r opposition och andra partier fngar upp deras politik.

aprop sd

undrar om sd fick vara med och bestmma lite nr det gller ministrarna?
Citera
2022-10-18, 13:40
Medlem
Jag rekommenderar herr Erdogan att inte brja KFTA med utrikesministern /Billstrm
Citera
2022-10-18, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rallyjonny
Han har ju helt rtt .. Nr en annan hade en underbar uppvxt p 80 talet o man ser samhllet idag s frstr man ju vad som r orsaken!

Ja precis snacka om fritt fall i Sverige sedan dess.
Citera
2022-10-18, 13:49
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klinkerhofen
aprop sd

undrar om sd fick vara med och bestmma lite nr det gller ministrarna?

Jag funderade p det. Kolla posten som Johan Pehrson fick. Johan mste bara jobba p och checka av SDs kravlista. Johan och Jimmy har ju inte heller ngon bra relation och Liberalerna kan ju inte vara srskiljt glada ver detta. S har SD nskat detta fr att fnen lame duck p plats?
Citera
2022-10-18, 13:49
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ealdorman3
Jag rekommenderar herr Erdogan att inte brja KFTA med utrikesministern /Billstrm

D lovar allts Billstrm att skicka drygt 70 PKK-kurder till Turkiet d? Sojapojken har inte det i sig. Det kommer aldrig att hnda.
Citera
2022-10-18, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av naknaindianen

SD slde sin sjl i det hr avtalet. P lng sikt hade det varit bttre att flla M-regeringen och fortstta kampanja fr en SD-regering. Nu r SD pungklippta och kommer tappa vljare.

Fr vrigt borde det finnas en nedre ldersgrns p 35 samt krav p yrkeserfarenhet i den privata sektorn fr ministerposter. 26 r r helt befngt. En fostervattensfuktig ungdomsfrbundare r minister.
Senast redigerad av Norrattan 2022-10-18 kl. 13:56. Anledning: Tillgg
Citera
2022-10-18, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outback4
Jdrar valflsk av kesson kommer aldrig rsta Sd mer.

Allting som vnstern frstrt gr ju tyvr inte att fixa p en vecka s lugna ner dig lite.

Det kommer ta ngra r och de strre problemen mnga r.
Det blir s nr man lter landet frfalla i rtionden.
Vad glad fr att de kommer att press ner priset p drivmedel och bygga krnkraftverk fr vnstern hade aldrig velat gra det.
Det knns som att vi lmnar en mardrm och tervnder till sunt frnuft och logik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in