Hur mycket har ni funderat ver inkvotering gllande ministerposterna? Man vet ju att svensk media lskar jmstlldhet p alla plan och Kristersson vet mycket vl att media kommer granska hans val i smmarna. Fick de bestmma skulle vi ha en minister fr varje nationalitet, sexuell lggning och religis tro. Nu blev det inte s, tack och lov. Kristerssson har satt kompetens p de tunga posterna, som kan ses hr:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...ng-hela-listan
Bland de dr 24 ministerposterna s r det bekant en blandning mellan blytunga poster (justitieminister, frsvarsminister, utrikesminister, migrationsminister, finansminister, sjukvrdsminister, energiminister, utbildningsminister, arbetsmarknads - och integrationsminister) och ploj-poster som Miljminister och Kulturminister. r det en slump att de har satt 26-riga iranskan Romina p posten som Miljminister, och den oerfarne iranskan Parisa Liljestrand som Kulturminister? Om jag vore statsminister och var tvungen att prioritera ner/vifta bort tv ministerposter, s vore det dessa tv. Kalla mig konspiratorisk men jag tror inte att det r en slump.