Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-10-11, 15:06
Medlem
ariberts avatar
Det hr r ju helt jvla sjukt. En M+KD+L-regering som skall sitta och regera p SD-s mandat. Om det hr blir frhandlingsresultatet har har det kukat ur fullstndigt.

SD blir ju helt bortkopplade frn allt inflytande, kper dom verkligen det?
Valet av andre vice talman gav en fingervisning om hur det kommer att g i riksdagen, nr frslagen skall klubbas. SD-s presidieposter r vrdelsa i det sammanhanget.

SD borde sondera hos S om det kan g att knppa Uffe och hans polare p nsan.
Citera
2022-10-11, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darkwind
Sluta tramsa din pellejns. Vill du hellre ha en rdgrn regering kanske?? SD mste, som alla andra bde ge och ta. Vad tror du hnder om SD hrdnackat nekar L plats i regeringen. r du dum p riktigt. Det r ju det som frhandlas din mupp. Jag har slut p tlamodet, o blir frbannad p dumma kommentarer. Frlt fr det.
Det r du som r dum om du tolkar upplsningen av helgens mte samt dagens L-uttalande som att allt r klart. Varesig KD eller M var positiva till att L skulle ing i Regeringen fre valet. Nu verkar det som att det skulle vara en frutsttning fr att bilda en. SD mste f genomslag fr sin politik annars fr det vara.
Citera
2022-10-11, 15:18
Medlem
grey.eagles avatar
Kristersson r nstan tvingad att p ngot stt lsa fast SD annars kan de enkelt trycka p JA knappen p alla S frslag.
Citera
2022-10-11, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aribert
Det hr r ju helt jvla sjukt. En M+KD+L-regering som skall sitta och regera p SD-s mandat. Om det hr blir frhandlingsresultatet har har det kukat ur fullstndigt.

SD blir ju helt bortkopplade frn allt inflytande, kper dom verkligen det?
Valet av andre vice talman gav en fingervisning om hur det kommer att g i riksdagen, nr frslagen skall klubbas. SD-s presidieposter r vrdelsa i det sammanhanget.

SD borde sondera hos S om det kan g att knppa Uffe och hans polare p nsan.
Om det hr tillts att dra ut p tiden kan SD hota med att lta S f genom sin budget den 15 nov.
Jag tror inte att det skall behva g s lngt dock.
Citera
2022-10-11, 15:28
Medlem
Helvete vad omogna, fniga och icke-statsmannamssiga SD's folk verkar infr media. Stryker runt i vardagsklder, solglasgon, r kaxiga p ett nstan pubertalt stt, frsker gra sig lustiga osv. Skms ver upptrdandet. G en kurs eller ntt.
Citera
2022-10-11, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grey.eagle
Kristersson r nstan tvingad att p ngot stt lsa fast SD annars kan de enkelt trycka p JA knappen p alla S frslag.

Aldrig i livet att SD skulle trycka nej till nt storebror M freslr.
Dom rstar som Ulf sger att dom ska rsta.
P samma stt som dom gjort med Batra och Reinfeldt tidigare.
Citera
2022-10-11, 15:37
Medlem
Svrt att sia om utgngen av frra veckans frhandlingar. Det mest rimliga vore nog en regering med M+KD, det r ju nd det besked som Ulf Kristersson gett under hela valrrelsen.

Samtidigt, liberalernas uttalande s sent som idag om att de r vertygade om att de kommer att ing i regeringen, r lite mrkligt. Skulle man verkligen sga s om helgens frhandlingar med M+KD inte inneburit en verenskommelse med just den innebrden? Liberalerna skulle ju framst som naiva och korkade om de sger ngot som de vet kommer att motbevisas bara ett dygn senare.

Min gissning r drfr att Kristersson imorgon lgger fram ett regeringsfrslag med M+KD+L men inte SD. Detta utan att ha ftt ngra garantier att SD inte kommer att rsta ner frslaget. Kristersson chansar helt enkelt p att det skulle kosta SD fr mycket politiskt att flla en borgerlig regering, ven om de sjlva inte fr ing i denna regering.
Citera
2022-10-11, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ensamkrigaren
Helvete vad omogna, fniga och icke-statsmannamssiga SD's folk verkar infr media. Stryker runt i vardagsklder, solglasgon, r kaxiga p ett nstan pubertalt stt, frsker gra sig lustiga osv. Skms ver upptrdandet. G en kurs eller ntt.
Har du ngot exempel? Jvligt tomt med uttalanden frn det hllet i mina mediakanaler. Attityden kan tolkas som man inte har brotom och sitter med trumf p hand
Citera
2022-10-11, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0-son
Har du ngot exempel? Jvligt tomt med uttalanden frn det hllet i mina mediakanaler. Attityden kan tolkas som man inte har brotom och sitter med trumf p hand

Hr:
https://www.expressen.se/tv/nyheter/...tisk-tolkning/

och hr:
https://www.expressen.se/tv/nyheter/...vi-val-far-se/
Citera
2022-10-11, 15:45
Medlem
Jag tror att det i morgon blir klart med en veckas frlngning av sonderingen.
Citera
2022-10-11, 15:52
Medlem
ariberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av melvein
Svrt att sia om utgngen av frra veckans frhandlingar. Det mest rimliga vore nog en regering med M+KD, det r ju nd det besked som Ulf Kristersson gett under hela valrrelsen.

Samtidigt, liberalernas uttalande s sent som idag om att de r vertygade om att de kommer att ing i regeringen, r lite mrkligt. Skulle man verkligen sga s om helgens frhandlingar med M+KD inte inneburit en verenskommelse med just den innebrden? Liberalerna skulle ju framst som naiva och korkade om de sger ngot som de vet kommer att motbevisas bara ett dygn senare.

Min gissning r drfr att Kristersson imorgon lgger fram ett regeringsfrslag med M+KD+L men inte SD. Detta utan att ha ftt ngra garantier att SD inte kommer att rsta ner frslaget. Kristersson chansar helt enkelt p att det skulle kosta SD fr mycket politiskt att flla en borgerlig regering, ven om de sjlva inte fr ing i denna regering.

Det kommer att kosta Kristersson nnu mer politiskt. Moderaterna skulle i ett snt lge byta ut Kristersson som partiledare.
Citera
2022-10-11, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ensamkrigaren
Hr:
https://www.expressen.se/tv/nyheter/...tisk-tolkning/

och hr:
https://www.expressen.se/tv/nyheter/...vi-val-far-se/
Tack! Lite mrkligt med solglasgon kan man tycka annars var det vl ett vnligt bemtande tycker jag.
Stmningen verkade god.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in