Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-10-11, 18:47
Medlem
ariberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Att vrka ut 50 miljarder i bistnd rligen kommer KD inte vilja rucka p.

KD vill ocks att anhriginvandringen skall fortg. Det r dom som vller in nu och det r den dyraste invandringen fr att ingen frvntar sig att dom skall komma i arbete.

Jag r vertygad om att Uffe kommer att begra mer tid i morgon hos talmannen.
Citera
2022-10-11, 18:52
Medlem
Persimns avatar
Hur ska den hr rran komma verens? Har ytterst svrt att se en presentation av ny regering under morgondagen. Jag hoppas fortfarande p S+SD
Citera
2022-10-11, 18:54
Medlem
wwrs avatar
Rent mygel om de kommer att lta ett 4%-parti sl ut ett 20%-parti ur regeringen.
Citera
2022-10-11, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Persimåån
Hur ska den hr rran komma verens? Har ytterst svrt att se en presentation av ny regering under morgondagen. Jag hoppas fortfarande p S+SD
S+SD lol. Genomsnittlig intellingensniv p flashback
Citera
2022-10-11, 19:03
Medlem
ariberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
KD brukar inte stlla ngra krav alls i regeringsstllning, utan gr vad dom blir tillsagda. Liberalerna r en annan femma

Och det beror p att L kan hoppa mellan blocken vartefter det passar.
L r oplitliga och drfr gr Uffe ett stort misstag nr han nu som det verkar tar med L i sin regering.
Jag hade kunnat g med p en M+KD-regering med std av SD och L. Men helst skulle jag vilja sett SD i regeringen d det r det strsta partiet i konstellationen.
Jag ser inga frutsttningar att Uffes tnkta regeringsbygge hllet mandatperioden ut.
Citera
2022-10-11, 19:06
Citat:
Ursprungligen postat av aribert
KD vill ocks att anhriginvandringen skall fortg. Det r dom som vller in nu och det r den dyraste invandringen fr att ingen frvntar sig att dom skall komma i arbete.

Jag r vertygad om att Uffe kommer att begra mer tid i morgon hos talmannen.

Tuffe Uffe! Vilken idiot.
(FB) Varfr r den svenska hgern s efterbliven?
Citera
2022-10-11, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aribert
Och det beror p att L kan hoppa mellan blocken vartefter det passar.
L r oplitliga och drfr gr Uffe ett stort misstag nr han nu som det verkar tar med L i sin regering.
Ja, s r det nog. Och att KD kommer ihg frsta 20 ren av sin existens nr man var paria och nu r tacksamma bara man fr vara med. SD har lyckligtvis aldrig haft normaliseringen som ett verordnat ml utan r drfr ett relevant parti till skillnad frn KD som bara r rstboskap fr en borgerlig regering.
Citera
2022-10-11, 19:16
Medlem
wwrs avatar
Systemet r helt sjukt. Det parti som kritiserar EU mste "normaliseras" fr att de vriga partierna .h.t. skall tala med det. ven nr det ger upp EU-motstndet s hnger EU-kritiker-stmpeln kvar och partiet fr inte ministerposter enligt valresultat. Inte underligt Sverige kraschar.
Senast redigerad av wwr 2022-10-11 kl. 19:21.
Citera
2022-10-11, 19:21
Medlem
TingsrydPilsner2.8s avatar
Att L spelar lugna och gr ut med att M verkar stressade. Vad tyder det p?
Citera
2022-10-11, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Persimåån

Det kommer ju inte presentation av ny regering?

Media har fotat en briefing ifrn i eftermiddags dr det str vad Ulf K kommer att sga imorgon efter sitt mte med talmannen.

Det str klart och tydligt att han kommer sga att verlggningarna sked i god ton och att dom r nra.
Citera
2022-10-11, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TingsrydPilsner2.8
Att L spelar lugna och gr ut med att M verkar stressade. Vad tyder det p?
De stller krav p att ing i regeringen, annars rstar de nej. Sen s tror de p ngot magiskt stt att SD kommer rsta igenom en regering dr de sjlva inte ingr i.
Citera
2022-10-11, 19:28
Medlem
Hahaha "P min sida r vi verens" tourettes hade dumhgern hela valrrelsen. Vilka inkompetenta spn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in