Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Svara
  • 2
  • 3
2022-12-18, 15:01
  #25
Medlem
Ensamheten

Det som händer idag , hände igår, samma dag år efter år. Jag suktar efter förändring men det är inget jag förmår. Jag vet mina brister , jag vet vad som bör göras, men ändå kan inte min flathet förgöras.

Som en cirkel som går runt är min livskvalité allt annat än sunt. Ensamheten tunga kedjor fängslar mig kring låren,

de verkar enbart bli tyngre de kommande åren. Förändring jag saknar och trånar för , min mitt egna psyke , mig ständigt förgör.
Citera
2023-02-27, 14:56
  #26
Medlem
Jag uppskattar varenda minut med dig, jag vet inte hur många jag har kvar? Det känns som man tar stunderna tillsammans för givet och du aldrig ska möta dina sista dar.

Din värme och kärlek , leende och skratt. Jag vill ha med dem för evigt , för de är min största skatt. Stressen att inte veta när allt detta tar slut,

jag vill inte möta sanningen även om jag ibland stirrar tomt ut. Varenda stund , varenda möte och tid med dig, är det viktigaste stunderna i livet för mig.
Citera
2023-05-03, 12:54
  #27
Medlem
Misshandel i munnen, smärtan blir intensiv och hård. Sadistiska fasoner är vad som sker, det tar inte slut hur mycket jag än ber. Detta är mitt straff , detta är min tortyr. Min egna lathet och slapphet gjorde denna insikt dyr.

Skyller på rabatter skyller på billigt skit men det var mitt egna fördärv som ledde mig hit.

Nu kan jag inte gömma mig från sannings solen , när jag sitter i tandläkarstolen.
Citera
2023-05-03, 13:15
  #28
Medlem
Severlohs avatar
De här var ju bra. Min favorit var den med runken
Citera
2023-05-03, 13:38
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Severloh
De här var ju bra. Min favorit var den med runken

Man tackar , ja runk är ju ett fint ämne att skriva dikter om;P
Citera
2023-08-09, 22:03
  #30
Medlem
Jag var lugnet , jag hade kontroll, gammal i gamet,fötterna på jorden. Jag kunde detta , jag visste vad jag gör. Men sen kom det okända och min kompetens den förstör. Oberäkneligt och osammanhängande är inte vad jag kan, hur ska jag hantera detta , stackars arma man.
Citera
2024-02-23, 16:12
  #31
Medlem
Den svarta pricken i fingret var cirka 2x2 mm , han visste inte hur exakt den kommit dit men den hade suttit där minst 2 dygn den var natt svart, gjorde inte direkt ont men var absolut ett störningsmoment . tunn hud hade formats ovanför pricken i det högra pekfingret . I lägenheten fanns ingen nål eller annat bra verktyg för att gräva ut skräpet i fingret men

känslan av obehag och irritation kröp sig på. Bara att trycka in portkoden hade varit en pina men att använda den andra handen eller något annat finger kändes absurt och udda speciellt när gamla sura grannkärringen stod bakom. Pricken satt som perfekt mitt i pekfingret så även när från en annan vinkel fingret pressade sig mot metallknapparna så sved det till, högg till som en nål pressades in i fingret. En tandpetare fick duga för stunden , försiktigt skrapandes kom det yttersta lagret hud bort. Runt om den svarta pricken var det rött, som ett alarm som varnade att det fanns en inkräktare inne i området. träspetsen tryckte sig ned i huden, men utan något resultat. Pricken låg orörlig på plats , han svor tyst för sig själv , irritationen över hela situationen, över livet, denna prick kändes som ett hån mot hela hans liv. Något så litet och fjuttigt , så patetiskt smått och obetydligt kunde vara ett hinder i vardagen. Tandpetaren landade under badrumsskåpet efter ett impulsivt och frustrerande kast skedde efter 3 minuters meningslöst grävande.

Badrumsskåpen small upp i letandes av effektivare verktyg , nagelsaxen fick bli nästa kämpe i striden mot denna fiende, det tunna metallbladet pressade sig in i den köttiga huden, spetsen vinklades nedåt och trycktes lite inåt för att pressa ut skräpet. Utan något succé , det kändes snarare som motsatt effekt hade uppnåtts, blodådrorna i pannan svullnade upp och ett frustrerat "GAAH!" flämtades ut. Fingret fördes upp mot ögat , fingret hade blivit mer svullet. det brändes till i bröstet , andningen blev ännu intensivare , likt ett djur på jakt försökte mannen granska sin fiende, ögonen smalnade. han grep tag om handfatet och pustade till , när ryggen skulle rätas upp så hög fienden till igen, pricken i fingret gjorde sin motattack, ögonen spärrades upp ansiktet blev ännu rödare. badrumsspegeln lossnade nästan när den flög upp.

En pincett fick bli nästa kämpe i kampen , vänster handen var en klumpig och handikappad hjälpreda som en darrande alkoholist försökte hålla stadigt om pincetten. Trots att övre lagret av huden var borta och prickens svarta yta stack upp som att låtsas vara hjälplös och redo så blev det ingen vinst. Det blev inget grepp, det blev ingen befrielse . Svordomar och pustande hjälpte föga när vänster handen skakigt försökte omfamna den svarta pricken som bosatt sig i fingret. pincetten slog i backen likt tandpetaren nyligen gjort , mannens tänder gnagande sig in i fingret , desperat sökandes efter ett grepp och ett övertag , men pricken likt en björn i ide

låg tryggt och säkert vilandes i sitt bo. Med bestämda målinriktade steg, beslutandes att vinna slaget öppnades kökslådan , det var dags för det stora artilleriet , en vass kniv var det som behövdes , en slipad spets, pekfingret låg utsträckt på köksbänken, spetsen närmade sig, tänderna pressade sig mot varandra, blodspillan kom , blodet rann ner , två fingrar klämdes runt pekfingret som att strypa fienden , men enbart blod kom ut , inget svart smuts , ingen svart prick , enbart smärta och frustration var vunnet i striden. En skratt i misstro strömmande ut, , några klunkar sprit och sen var stridsviljan åter , skam den som slutar kämpa, nederlag är för förlorare , smutsen ska bekämpas och utrotas , även om natten har gjort entré så ska vilan ej infinna sig innan pesten är övervunnen.

En spik letas upp och köttar sig ner, mer blod mer sprit , huggas ut om det så ska bli ,spetsen gräver sig runt , djupare ned för att som en hävstång få ut smutset. Mer blodspillan , mer nederlag, mer sprit. Vem behöver ett pekfinger , det finns nio andra också . Förrådet finns bakom hörnet , yxan hänger på väggen , stunden är kommen. Ett stadigt grepp pekfingret utspänt . En desperat lösning , men nödvändig, denna prick ska inte få styra livet längre. En hand höjs , en annan ligger darrandes ned.

Försvinn ditt fanskap du är enbart en meningslös liten prick och ska förgöras.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback