Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-09-15, 21:20
Medlem
Ja som rubriken lyder.
Genom att pressa mot sig själv men ge mottryck med andra armen så man precis klarar att bicepsa upp.
Borde det inte ge samma effekt som att köra hantel? Känner mig ju rejält mör efter att prova en stund iallafall.
Citera
2022-09-15, 21:23
Medlem
Det funkar för att hålla dina muskler i kondition men du ska ha en jävla vilja om du ska bygga muskler på det sättet.
Citera
2022-09-15, 21:23
Medlem
F.Hansens avatar
Det går men låter rätt trist.
Citera
2022-09-15, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PickeNiPullan
Det funkar för att hålla dina muskler i kondition men du ska ha en jävla vilja om du ska bygga muskler på det sättet.
Ja tanken kanske inte är att bli biff men något man kan roa sig med i soffan när man kollar tv typ för att iallafall göra något istället för inget.
Citera
2022-09-15, 21:28
Lär fungera men du får göra många reps tror jag för hypertrofi. Jag ser inte riktigt poängen med det om du nu har ett gymkort. Tror chins fungerar bättre för bicepstillväxt också än din metod.
Citera
2022-09-15, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DipsMedSlips
Lär fungera men du får göra många reps tror jag för hypertrofi. Jag ser inte riktigt poängen med det om du nu har ett gymkort. Tror chins fungerar bättre för bicepstillväxt också än din metod.
Alltså detta var bara en tanke som slog mig på kvällskvisten. Förstår ju att det inte är någon seriös träning. Men all liten träning man kan få in om det nu skulle ge något är väl knappast bortkastat
Citera
2022-09-15, 22:30
Medlem
53....so whats avatar
Isometrisk träning har funnits länge och förordades av flera träningsgurus.
Kan praktiseras nästan var som helst och när som helst.
Tryck, dra, pressa mot fasta föremål eller din egen kropp.

https://www.xn--styrketrning-ncb.com...tiskt-rastark/

Alla kommer väl ihåg den här killen:

https://www.body.se/artiklar/nyheter...n-arne-tammer/
Senast redigerad av 53....so what 2022-09-15 kl. 22:35.
Citera
2022-09-17, 12:40
Medlem
Kroppsviktscurls! Om inte jag missminner mig så gillade Charles Bronson den övningen på kåken!

Den ger bra pump, vet ej volym. Känns som hantlar är bättre.
Citera
2022-09-17, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moggee
Ja tanken kanske inte är att bli biff men något man kan roa sig med i soffan när man kollar tv typ för att iallafall göra något istället för inget.

Lycka till att motivera dig i soffan. Hehe Blir nog svettigt och du gör ingen rörelse. Men men bra idé ändå
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in