Citat:
Ursprungligen postat av
wwr
Hur skall M och SD (och KD) kunna bilda regering om M inte tar med SD i regeringen?
https://www.di.se/nyheter/moderatern...ga-i-regering/
Är "högerblocket" bara en bluff och det blir sossarna som vanligt, eller man bara sidsteppar SD (också som vanligt)?
Blir det samma fars som efter valet 2018 när våra politiker skämde ut oss i hela världen?
Långt tillbaka har SD sagt att de inte stöder M utan att erhålla ministerposter, men det var då det?
Jag medger att jag inte hängt med så bra i år. Alla 8 har samma åsikt enligt min uppfattning. De bara käbblar om personliga saker.
Alltihop är en bluff. Resultatet blir detsamma oavsett block. Allt i Sveriges politik är olika varianter av socialdemokrati, och Sverige lyder under EU vars högsta skikt inte är folkvalt. En röst, även blank, är att ge sitt samtycke till vad som ska hända. Då kan man söka igenom röstlängden när du gnäller på att du blir rövknullad och rånad, peka på ditt namn, och säga att du gav ditt samtycke. Jag röstade inte i år, för första gången.
Istället för att fuska med valsedlar eller räkning av röster så har man total kontroll på alla alternativ som bjuds. Nyans och SD inte undantagna. SD är rena socialdemokrater med en tillräckligt invandringskritisk hållning för att fånga in den invandringströtta befolkningen. Nyans avser fånga upp muslimer. Inget är organiskt.
Vi är närmare ett nytt världskrig än någonsin. Tror du verkligen att man skulle tillåta folkets röst att vara en del av beslutsfattande?