2022-10-12, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnSomKan
Det är du som uppvisar dubbelmoral. Om du så gärna vill se iranier åka tillbaks till Iran så borde du med all rimlighet supporta frihetskampen mot diktaturen. Då kommer massvis med iranier att återvandra dit. Så varför vill du inte se ett Iran som inte är diktatur? Svara på den frågan om du har hjärncellerna för det.

Du tror att Iran inte kommer fortsätta sin diktatur? Oavsett om det är islamisk, persisk, sekulär, whatever så är det fortfarande en diktatur. JAg tror inte ett dugg på att det ska helt plötsligt bli en demokrati i ett land som fucking Iran

Alla dessa utbrytarregioner kommer gå all in under tiden och det kommer leda till ännu mer krig - vilket resulterar i tvärtom till det du säger ännu mer invandring till Sverige av massa iranska kurder, perser, turkar osv. Och jag tror många svenskar har tröttnat på denna politikström från Iran. Allt ni har gjort är att skapa kaos i det här landet med både era dumma åsnor till vänster och till höger.

Frihetskamp, Demokrati, Iran fan du är riktigt dumknullad.
Citera
2022-10-12, 17:34
Medlem
EnSomKans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KoralEW
Jag hatar shiamuslimska araber lika mycket som jag hatar sekulära persiska slynor. Nog om mig nu. Du verkar ha fastnat mycket på mig personligen. Fokusera på ditt fallerande "empire".

Iran har alltid varit sekteristiskt din dumma åsna. Enda som hållit ihop Iran har varit just den shiaislamska regimen. Jag hoppas den faller och alla dessa utbrytarregioner tar makt över sina områden. Men det lär inte ske utan vi kommer nog få se oändligt långa krig. Aja så länge den persiska diasporan är nöjd så

Kurder, Araber, Turkmener, Armenier, Azerbaijaner, Balucher, osv osv. Det kommer ske så stora förändringar på kort tid och jag är här för att bevittna det

Möjligtvis blir ett fritt Iran ett federalt styre där minoriteter får utökat självbestämmande i regionala frågor. Ser inga problem det ett sådant system i ett land som har många minoriteter och olika språk. Jag hoppas också regimen faller, och det finns inget starkt stöd för separatism. Om t ex kurdiska grupper som Komala eller Pjak skulle ta makten i iranska Kurdistan med våld och deklarera området som självständigt så skulle vi se en stat inlåst i en liten bergig region utan större naturtillgångar. Alla kurder i Iran fattar att en sådan stat skulle vara ekonomiskt fattig och miserabel att leva i. Genom att tillmötesgå minoriteters önskemål i vissa frågor så löser man de problem som dessa minoriteter behövt stå ut med i alla år.

Det är t ex orimligt att man, som den iranska regimen, har förbjudit kurdiska namn, modersmålsundervisning i kurdiska osv. Det är också orimligt att regimen totalt bortprioriterat investeringar i iranska Kurdistan som förbättrar infrastruktur samt skapar jobbmöjligheter. Iran är ett land som har definierats av sin mångfald och iranier är stolta över att Iran inte enbart betyder persernas land utan inkluderat alla folkgrupperna som bor i Iran.
Senast redigerad av EnSomKan 2022-10-12 kl. 17:39.
Citera
2022-10-12, 17:38
Medlem
EnSomKans avatar
Citat:
Du tror att Iran inte kommer fortsätta sin diktatur? Oavsett om det är islamisk, persisk, sekulär, whatever så är det fortfarande en diktatur. JAg tror inte ett dugg på att det ska helt plötsligt bli en demokrati i ett land som fucking Iran

Alla dessa utbrytarregioner kommer gå all in under tiden och det kommer leda till ännu mer krig - vilket resulterar i tvärtom till det du säger ännu mer invandring till Sverige av massa iranska kurder, perser, turkar osv. Och jag tror många svenskar har tröttnat på denna politikström från Iran. Allt ni har gjort är att skapa kaos i det här landet med både era dumma åsnor till vänster och till höger.

Frihetskamp, Demokrati, Iran fan du är riktigt dumknullad.
Är du dum i huvudet på riktigt? Iranier är den invandrargrupp där fler går på högskola än svenskar. Vi betalar in mer i skatt än lata white trash som dig. Haha du har inte ens koll på att iranier är en uppskattad invandrargrupp som t o m SD gillar. Och då är ändå SD partiet för er rassar.
Citera
2022-10-12, 17:41
Medlem
Citat:
Möjligtvis blir ett fritt Iran ett federalt styre där minoriteter får utökat självbestämmande i regionala frågor. Ser inga problem det ett sådant system i ett land som har många minoriteter och olika språk. Jag hoppas också regimen faller, och det finns inget starkt stöd för separatism. Om t ex kurdiska grupper som Komala eller Pjak skulle ta makten i iranska Kurdistan med våld och deklarera området som självständigt så skulle vi se en stat inlåst i en liten bergig region utan större naturtillgångar. Alla kurder i Iran fattar att en sådan stat skulle vara ekonomiskt fattig och miserabel att leva i. Genom att tillmötesgå minoriteters önskemål i vissa frågor så löser man de problem som dessa minoriteter behövt stå ut med i alla år.

Det är t ex orimligt att man, som den iranska regimen, har förbjudit kurdiska namn, modersmålsundervisning i kurdiska osv. Det är också orimligt att regimen totalt bortprioriterat investeringar i iranska Kurdistan som förbättrar infrastruktur samt skapar jobbmöjligheter. Iran är ett land som har definierats av sin mångfald och iranier är stolta över att Iran inte enbart betyder persernas land utan alla folkgrupperna som bor i Iran.

Jag trodde Iran var homogent? Nu låter det mer sekteristiskt från din sida

Så trött på alla dessa iranier. Aja lycka till i framtida civilkriget i Iran. Jag har fått tillräckligt med nöje i denna tråd. Bevisat vilken clown du är som säger emot dig själv gång på gång på det också.
Citera
2022-10-12, 17:43
Medlem
Citat:
Är du dum i huvudet på riktigt? Iranier är den invandrargrupp där fler går på högskola än svenskar. Vi betalar in mer i skatt än lata white trash som dig. Haha du har inte ens koll på att iranier är en uppskattad invandrargrupp som t o m SD gillar. Och då är ändå SD partiet för er rassar.

HAHAHA. Förlåt var tvungen att skriva ett sista meddelande. Jodå jag vet klart och tydligt hur många iranier används som nyttiga idioter för att föra politiken i Sverige. Därför jag har skrivit hur mycket jag tröttnat på dessa karriärister som inte ens tänker på Sverige först utan sitt iranska persian empire eller mahabad republic eller vadfan det är ni vill ska gynnas. Är du tappad på riktigt? Du hjälper mig framföra min poäng med det du skriver
Citera
2022-10-12, 17:45
Medlem
Citat:
Det är du som uppvisar dubbelmoral. Om du så gärna vill se iranier åka tillbaks till Iran så borde du med all rimlighet supporta frihetskampen mot diktaturen. Då kommer massvis med iranier att återvandra dit. Så varför vill du inte se ett Iran som inte är diktatur? Svara på den frågan om du har hjärncellerna för det.

Han är en desperat jude. Israhell är nära förintelse tack vare Iran och nu tar han ut sin ångest på Iran och drömmer om att Iran ska förintas.

Han har dock rätt om att om IRI faller blir Iran styckat i mindre länder. Så om du är emot IRI är du för balkanisering.

Protesterna är små och kommer inte leda till revolution, för IRI handlar det bara om att krossa dem med minimal brutalitet. Man filmar dem och tar dem i deras hem.

Du kan fortsätta att drömma om fri parlamentalism som inte existerar ens i Europa. Parlamentarism är bara ett sätt för judarna att styra utan att folk förstår det. Man sätter upp några partier som judarna styr och har en reality show kallad demokrati.
Citera
2022-10-12, 17:51
Medlem
Hihihi inte ens de överutbildade iranierna kan komma överens i denna tråd men man tror att de ska lyckas i Iran? Med en befolkning på 80+ miljoner som har olika kulturer och etnicitet.

Se också på hur de försöker pinpointa vad jag har för "agenda" när jag pratar helt enkelt om realpolitik.

Först en white trash svenne till shiamuslimsk arab och nu en jude!

Ahhh dessa Iranier... så tröttsamt.
Senast redigerad av KoralEW 2022-10-12 kl. 17:53.
Citera
2022-10-12, 18:00
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Hihihi inte ens de överutbildade iranierna kan komma överens i denna tråd men man tror att de ska lyckas i Iran? Med en befolkning på 80+ miljoner som har olika kulturer och etnicitet.

Se också på hur de försöker pinpointa vad jag har för "agenda" när jag pratar helt enkelt om realpolitik.

Först en white trash svenne till shiamuslimsk arab och nu en jude!

Ahhh dessa Iranier... så tröttsamt.
"Iranierna" som kommer kanske egentligen är kurder allihop? (och "syrier" och "irakier")
https://www.youtube.com/watch?v=9q9TzV16O7g
Senast redigerad av wwr 2022-10-12 kl. 18:10.
Citera
2022-10-12, 18:05
Medlem
EnSomKans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chelchele
Han är en desperat jude. Israhell är nära förintelse tack vare Iran och nu tar han ut sin ångest på Iran och drömmer om att Iran ska förintas.

Han har dock rätt om att om IRI faller blir Iran styckat i mindre länder. Så om du är emot IRI är du för balkanisering.

Protesterna är små och kommer inte leda till revolution, för IRI handlar det bara om att krossa dem med minimal brutalitet. Man filmar dem och tar dem i deras hem.

Du kan fortsätta att drömma om fri parlamentalism som inte existerar ens i Europa. Parlamentarism är bara ett sätt för judarna att styra utan att folk förstår det. Man sätter upp några partier som judarna styr och har en reality show kallad demokrati.
Haha svårt att ta dig på allvar när du har så rabiata åsikter. Ni islamister kommer bli sönderknullade när er regim faller i Iran. Finns redan underbara videos på nätet där man ser dina gelikar misshandlas till döds i Iran. Kommer flyta mycket islamistblod när vi är klara med er i Iran

Här har du en vacker video på vad som händer med Basij-milisen när folk får tag på horungarna
https://www.instagram.com/reel/CjdV3..._web_copy_link
Senast redigerad av EnSomKan 2022-10-12 kl. 18:10.
Citera
2022-10-12, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
"Iranierna" som kommer kanske egentligen är kurder allihop?
https://www.youtube.com/watch?v=9q9TzV16O7g

Det är nationalistiska kurd iranier och nationalistiska persiska iranier som bråkar om platser i Sveriges riksdag. Inte för att de vill förbättra Sverige utan mer för att förbättra deras klaner i Iran/Syrien/Irak/Turkiet.

På vänstra sidan har vi Ardahan, Kakabaveh, Evin Cetin, etc, etc
På högra sidan befinner sig Hanif, Rashid, Nima, Emil Moghaddam

Alla är karriärister i Sverige, inte för att upprätthålla en stabil politik i Sverige utan för att kaosa med sin politik som de har invaderat hit med från Iran.

https://twitter.com/hanifbali/status...05690748329984

Kolla bara Hanif - klagar på alla klaner i Sverige. Men poängterar att hans klan i Iran har gett martyrer
Senast redigerad av KoralEW 2022-10-12 kl. 18:16.
Citera
2022-10-12, 18:18
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Det är nationalistiska kurd iranier och nationalistiska persiska iranier som bråkar om platser i Sveriges riksdag. Inte för att de vill förbättra Sverige utan mer för att förbättra deras klaner i Iran/Syrien/Irak/Turkiet.

På vänstra sidan har vi Ardahan, Kakabaveh, Evin Cetin, etc, etc
På högra sidan befinner sig Hanif, Rashid, Nima, Emil Moghaddam

Alla är karriärister i Sverige, inte för att upprätthålla en stabil politik i Sverige utan för att kaosa med sin politik som de har invaderat hit med från Iran.

https://twitter.com/hanifbali/status...05690748329984

Kolla bara Hanif - klagar på alla klaner i Sverige. Men poängterar att hans klan i Iran har gett martyrer
Intressant att läsa. Vi har 12 iranier och 16 Liberaler i riksdagen, små men högljudda församlingar. Det gäller att snappa upp det man kan om situationen. Slöj-upproren kommer att få en komplett täckning av den svensk-iranska riksdagen.
Senast redigerad av wwr 2022-10-12 kl. 18:25.
Citera
2022-10-12, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Intressant att läsa. Vi har 12 iranier och 16 Liberaler i riksdagen vad jag förstår. Det gäller att snappa upp det man kan om situationen. Slöj-upproren kommer att få en komplett täckning av den svensk-iranska riksdagen.

Notera också hur mycket blodspill det ska komma att bli enligt vår överutbildade iranier som tror sig att den nya regimen ska hämta hem iranier från Sverige? detta blodspillande kommer leda till att fler outbildade iranier kommer till Sverige istället. Jag menar om det här är deras bästa överutbildade iranska folk hur fan kommer Sverige se ut när deras outbildade babianer kommer hit då?

Nej bort med alla dessa iranska karriärister som förstör Sverige för deras hemlands vinning. Gäller från både höger och vänstersidan. Jag kan t.o.m. gå så långt att säga hur den högrasidan av iranier är farligare än den vänstra. Vänsteriranierna är ganska naiva och är lätta att styra medan det är högeriranierna som är de listiga karriäristerna som använder alla sorters medel för att få fram sin politik. De hade sålt Sverige i första bästa läget om det hade gynnat deras klaner i Iran.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in