Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2022-09-20, 15:49
  #37
Medlem
DenlysandeJarls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pope666



haha faktiskt. Funkar i någon film att köra med amerikansk fotboll men efter fem minuter av det när mans er på teve så somnar man. Tjockisar som puttar på varandra och ramlar ihop i en hög. Såg en version av det med snygga kvinnor i minimala kläder, den gillade jag men det var inte för själva sporten.

Ja eller hur, jag har kollat på amerikansk ”fotboll” och jag bokstavligt talat somnade. Det är tjockisar i böghög
Citera
2022-09-20, 15:50
  #38
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
För de har ADHD. Att säga att "det inte händer något" och att handägg (amerikansk fotboll) är segt stämmer ju inte. Är ju smågrejer som händer hela tiden. Sen gillar de taktik men har inte förstått sig på riktig fotboll än och att det är mycket taktik där också. Allt ska ha mycket poäng också. En europé kan uppskatta en 0-0 match i fotboll för det varit bra försvarsspel men en amerikan vill kolla sporter där det blir 102-98 som exempelvis basket eller typ 30-27 i handägg.
Citera
2022-09-20, 17:03
  #39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djuuulia
Den biten var underförstådd, men att prata om franska F1 när frågan gäller amerikanska sega sporter är som att börja prata om bouillabaisse när någon vill prata om shrimp n grits.
You see? Helt plötsligt har vi tappat tråden och pratar om mat istället.

Förklara istället för oss vad tjusningen är i amerikanska sega sporter snälla, jag vill gärna förstå.


Du är för dum för att förstå.
Citera
2022-09-20, 19:18
  #40
Medlem
slagskotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Har du satt dig in i dessa sporter och gett dom en chans?

Började nyss kolla på F1 och kan tycka det är kul. Innan förstod jag inte alls tjusningen med det.

Jag började kolla serien på netflix och det ser gabska kul ut.
Annars har jag sett två lopp någonsin, Schumacher vann eftersom hans team mate släppte fram honom på sista rakan, sen såg jag Alex? Zanardis krach där han förlorade benen...

Vissa sporte hypas upp och det byggs en industri runt det och där det flödar pengar dit tyr sig människor
Citera
2022-09-20, 19:41
  #41
Medlem
I fotboll gäller det att vara teknisk med bollen. Amerikansk dito är värdelös. Det kan väl inte vara så svårt när man får ta bollen med händerna?
Att de är såpass fascinerade även av brännboll som mest ungar spelar i skolan, säger också en del.
Varför? Jo, de ville markera avstånd från den gamla kolonisatören England och hittade därför på dessa trista sporter.
Citera
2022-09-21, 14:28
  #42
Medlem
Djuuulias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pa.Forever
Du är för dum för att förstå.
Och du är bara dum.
Citera
2022-09-21, 23:15
  #43
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pope666
Varför gillar amerikaner den tråkiga idrotten amerikansk fotboll?

Det är ju så segt. De slänger sig på varandra men händer ju sällan något. varför dras amerikaner till en så långsam idrott?

vanlig fotboll är tråkig med men det är ju rena actionsporten jämfört med sega amerikanska versionen.
Amerikan:

"Varför gillar svenskar så tråkiga sporter som fotboll?

Det är ju så segt. De springer runt som skållade troll med knappt någon paus men det blir knappt några mål. Varför dras svenskar till en så händelselös idrott?"

Ärligt talat så har det väl mest med kulturen och vad man är van med att göra.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback