Citat:
Ursprungligen postat av
AbortRetryIgnore
Lagen om säkerhetsbälte är en beställningslag av företaget Autoliv. Även om den inte är det, så förstår du vad jag menar. Hur många trafikolyckor har lagen som förbjuder oss att hålla i en mobiltelefon när vi kör bil hindrat? Det finns ingen statistik på det, så kanske är det dags att undersöka den saken närmare.
Vad vill du göra åt kvinnofridskränkning? Sätta kameror i alla hem?
Vi pratar om huruvida man ska förbjuda ett uppenbart kvinnofridskränkande plagg, som ska bäras på allmän plats, och du frågar om jag vill sätta upp kameror hemma hos folk.
Nej, jag vill att kvinnor ska gå utan slöja, och att det ska vara en lag, för det går helt enkelt inte att veta om det är av egen vilja och jag tror och misstänker att det i majoriteten av fallen inte är det, utan en form av förtryck där män, antingen deras egen make eller andra familjemedlemmar menar att om kvinnan visar sitt hår så visar hon sig sexuellt tillgänglig.
Muslimer själva berättar att det är detta som är problemet med att kvinnor visar sitt hår. Så vem är du att säga något annat? Kan du deras kultur bättre än dem? Det är vad vi kallar "de låga förväntningarnas rasism". Ja, du är faktiskt rasist om du inbillar dig att slöjan inte är en form av kvinnoförtryck.
Jag tycker att kvinnor ska få visa sitt hår, även om män finner dem attraktiva och sexiga just för att de har vackert hår. Även om de har en make, även om de inte söker nya sexuella kontakter. De ska få gå halvvnakna, om jag får bestämma (och svensk lag håller med), utan att någon man får röra eller antasta dem.
Du, och muslimerna, håller inte med. Kvinnor får räkna med att antastas om de inte skyler sig. Tvi för er som stöttar ett sådant kvinnoförtryck.
Vill en kvinna inte visa upp sig så finns det så många andra sätt än att inte ha slöja. Man kan sätta upp håret och ha täckande tröjor och genast dra ner sin sexuella utstrålning med 90%. Slöjan är mer ett binärt ha eller inte ha, och kvinnan väljer oftast inte själv. Det är fakta.
Är man emot det jag sagt ovan, och inbillar sig att muslimska kvinnor, som bevisligen mördas både i Iran och i Sverige när de inte skyler si med slöja, själva har "ett fritt val", och att ett förbud är på nåt sätt likvärdigt med ett tvång, då är man antingen helt oförstående för hur islams kultur fungerar kring kvinnors och mäns sexualitet (där man ser mäns sexualitet som en oemotståndlig drivkraft), eller så vill man att kvinnor ska vara undertryckta, att män ska bestämma över dem.
Man är dum på antingen det ena sättet, eller det andra sättet. Om man nu föredrar frihet för människor oavsett kön, sexualitet, etnicitet och religion, så är man emot slöjan. Men det gör man ju sällan inom vänstern, som lustogt nog försöker kombinera sin ömkan för kvinnans rättigheter och perspektiv samtidigt som man alltid värnar som islam, sen mest kvinnoförtryckande ideologi som vi har idag. Antagligen är det eftersom att feminister generellt är emot allt som nationalister är emot, och då hamnar man i det där dilemmat där man försvarar folk som slänger kvinnor från balkonger medan man påstår sig kämpa för kvinnors rättigheter. Det hela blir ju väldigt absurt ur en normal människas perspektiv, men ur er ideologiska synvinkel är det kanske vettigt. Att ni skulle vara för de liberala värdena är dock helt falsk i realiteten utan det är mest något man slänger sig med för att låta duktig, medan man lierar sig med förtryckarstater som råkar ha likartad agenda. Mer förtryck. Mer Ryssland. Mer Kina. Mer Nordkorea. Mer gruvarbetare.
Vi andra vill ha mer bikinis, mer hamburgare, mer pension och bättre livsvillkor.
Att ni aldrig fattar...
Tvi säger jag.