Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2022-12-08, 05:42
  #37
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av burnpower
I början hade jag ”fina” kläder. Med åren så går det utför och nu kommer jag i jeans och en vanlig hoodie till jobbet, förutom när man ska träffa kunder, då är kostym ett måste.

Detta handlar dels om att jag inte behöver ”övertyga” någon om något längre då mitt arbete talar för sig själv, och delvis att jag inte längre bryr mig om jag blir uppsagd.

Brukar inte handla från jula eller Lidl, tycker HM:s premium collection är riktigt fint.
Känner igen mig i din beskrivning. Hade alltid skjorta, kavaj och finskor när jag började. Nuförtiden blir det oftast t-shirt och sneakers. Tjocktröja om det är kallt. Vågade mig till och med på att bära shorts några dagar i somras. Egentligen förbjudet på mitt företag.

Vid kundkontakt eller viktiga möten klär jag mig bättre men inte i kostym. Skjorta och chinos räcker bra. Precis som du övertygar jag med min prestation och behöver inte bevisa något med kläderna.
Citera
2022-12-08, 15:16
  #38
Avstängd
Mitch-Moons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulblendkarringen
Är det bara märkeskläder som gäller på ditt kontor? Vad händer om dina chefer på banken eller advokatbyrån ser att du köpt din skjorta på Lidl? Måste det vara Ralph Lauren, eller går det bra med JULAs Blåkläder?
Dyker du upp på en juristfirma exempelvis, i Lidl-kläder så kan du räkna med att bli fett hånad av såväl chefer som konsulter.
Citera
2022-12-08, 16:42
  #39
Medlem
MarcoStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulblendkarringen
Är det bara märkeskläder som gäller på ditt kontor? Vad händer om dina chefer på banken eller advokatbyrån ser att du köpt din skjorta på Lidl? Måste det vara Ralph Lauren, eller går det bra med JULAs Blåkläder?

Att gå runt med blaffiga märken på kläderna framstår som att du är otrygg i dig själv och försöker ha en image. Ungefär som när blattar försöker höja sin status. På kontoret ska du vara välklädd, men inte på ett skrytsamt sätt. Det ska inte framgå om din skjorta kommer från vare sig Lidl eller Ralph Lauren, men det är förstås en fördel om det är det sistnämnda. Propert och subtilt ska det vara.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback