Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2022-09-25, 10:16
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vattenkammad123
Vi var nog många som växte upp på 80talet och levde som såkallade värstingar. Att vara en värsting innebär egentligen bara att man var en buse, en rejäl sådan.

Några saker jag och grabbarna kunde göra under sent 80tal:

- Drog nerför backen i full fart på girran. Såg man en snut brände man iväg vid nästa kurva.
- Gå in på mcdonalds och beställa en rejäl burgare som man sen tog en rejäl tugga av inför andra väntande kunders ögon, och stirrade på dem medans man sakta gick iväg.
- Skrek "visa pattarna" till något tjejgäng i parken.
- Visade kuken för uteliggare.
- Runkade bulle.
- I hagen, kastade hästskit på förbipasserande bilar.
- Krossade rutor i övergivna hus.
- Röka cigg.

För att bara nämna ett par saker, nu vet jag en del av dessa hörde till tiden och inget för år 2022.

Klädesstilen 100% jeans. Långt hår, minst ner till bröstkorgen.

Tror ni att man hade kunnat anamma denna "värsting-livsstil" idag?

Visst drömmer man tillbaka sig till den gamla goda tiden då och då?
Tycker du ska slå till och leva så, eftersom du blir klimat och inflationskompenserad.
Citera
2022-09-25, 10:47
  #14
Avstängd
Vattenkammad123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Vilken särskola gick du på? Kände du Joel-Bitar?

Kan du tagga ner?

Där jag kom ifrån så skadade inte värstingar folk, då kallades man kriminell. Se det som en mer avancerad form av en buse.
Citera
2022-09-25, 11:08
  #15
Avstängd
styckets avatar
Känns som det går hand i hand med att vara icke allmänbildning på ett sätt. Den nyare modernare värstingingen är en klok ödmjuk gangster.
Citera
2022-09-25, 11:11
  #16
Medlem
grey.eagles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vattenkammad123
Vi var nog många som växte upp på 80talet och levde som såkallade värstingar. Att vara en värsting innebär egentligen bara att man var en buse, en rejäl sådan.

Några saker jag och grabbarna kunde göra under sent 80tal:

- Drog nerför backen i full fart på girran. Såg man en snut brände man iväg vid nästa kurva.
- Gå in på mcdonalds och beställa en rejäl burgare som man sen tog en rejäl tugga av inför andra väntande kunders ögon, och stirrade på dem medans man sakta gick iväg.
- Skrek "visa pattarna" till något tjejgäng i parken.
- Visade kuken för uteliggare.
- Runkade bulle.
- I hagen, kastade hästskit på förbipasserande bilar.
- Krossade rutor i övergivna hus.
- Röka cigg.

För att bara nämna ett par saker, nu vet jag en del av dessa hörde till tiden och inget för år 2022.

Klädesstilen 100% jeans. Långt hår, minst ner till bröstkorgen.

Tror ni att man hade kunnat anamma denna "värsting-livsstil" idag?

Visst drömmer man tillbaka sig till den gamla goda tiden då och då?

Ja jag var en odåga under de unga åren, och det du räknar upp är ingenting, ingenting. Kallades spring i benen, inte mer än så.
Värsting då hade man redan varit i kontakt med soc ett antal ggr för att man var för ung för polisen att ingripa.
Citera
2022-09-25, 11:15
  #17
Avstängd
Vattenkammad123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grey.eagle
Ja jag var en odåga under de unga åren, och det du räknar upp är ingenting, ingenting. Kallades spring i benen, inte mer än så.
Värsting då hade man redan varit i kontakt med soc ett antal ggr för att man var för ung för polisen att ingripa.

Nej, en sann värsting håller inte på med kriminella saker/fysiskt skadar andra. Iallafall inte därifrån jag kommer.
Citera
2022-09-25, 11:41
  #18
Medlem
Lillreds avatar
Ja jävlar...
"Kasta hästskit å röka cigg"...
Vilken jävla "buse" du verkar varit
Hahahaha fan jag dör, pajas!
__________________
Senast redigerad av Lillred 2022-09-25 kl. 11:44.
Citera
2022-09-25, 13:20
  #19
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vattenkammad123
Klart att ingen var bög det var mer en fräck/kul grej att göra, tyckte man iallafall då.

Girra är ju en cykel om du inte ens känner till det så är du ju lagom pinsam

Näe .. Pinsamt är att runka bulle och släpa fram kuken i tid och otid.

Sitt ner i båten ungjävel !!
Citera
2022-09-26, 07:16
  #20
Medlem
Pershagen76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vattenkammad123
Klart att ingen var bög det var mer en fräck/kul grej att göra, tyckte man iallafall då.

Girra är ju en cykel om du inte ens känner till det så är du ju lagom pinsam

Pinsamt är väl mer att inte förstå att ”girra” mer var något som uteslutande användes i massa småorter i Skåne. Största delen av Sverige har ingen aning om vad ni pratade om.
Citera
2022-09-26, 07:33
  #21
Avstängd
Vattenkammad123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pershagen76
Pinsamt är väl mer att inte förstå att ”girra” mer var något som uteslutande användes i massa småorter i Skåne. Största delen av Sverige har ingen aning om vad ni pratade om.

Varfor skulle det vara pinsamt?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback