• 1
  • 2
2022-09-27, 09:27
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Har för mig att det var någon månad innan mordet. Vill minnas att skytten då flydde i en Saab som var nära att krocka med en annan bil? Och att bilen hittades utbränd någon dag senare utanför Svedala.
Intressant. I en DN-artikel påstods att två män lämnade mordplatsen i Lund med bil. Det stämmer dåligt med KamratBlues berättelse om en ensam springande GM. Kanske blandade DN ihop uppgifter från mordförsöket i Staffanstorp, när man rapporterade om mordet i Lund?
Citera
2022-09-27, 09:32
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ettsjutretton
Intressant. I en DN-artikel påstods att två män lämnade mordplatsen i Lund med bil. Det stämmer dåligt med KamratBlues berättelse om en ensam springande GM. Kanske blandade DN ihop uppgifter från mordförsöket i Staffanstorp, när man rapporterade om mordet i Lund?
Det kanske dom gjorde? Jag vill också minnas att GM i Lund flydde till fots?
Och i Staffanstorp observerades en SAAB som i hög fart körde därifrån riktning mot 108.
Citera
2022-09-27, 09:52
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Citat:
Det kanske dom gjorde? Jag vill också minnas att GM i Lund flydde till fots?
Och i Staffanstorp observerades en SAAB som i hög fart körde därifrån riktning mot 108.
Då låter det som att tidningen blandat ihop uppgifter. Jag antar att polisen aldrig grep någon misstänkt för mordförsöket heller?
Vet du om fadern också var involverad i Paraskevas restauranger? Jag tänkte att han i s f lämnade Sverige för att han kände sig hotad?
Citera
2022-09-27, 10:02
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ettsjutretton
Då låter det som att tidningen blandat ihop uppgifter. Jag antar att polisen aldrig grep någon misstänkt för mordförsöket heller?
Vet du om fadern också var involverad i Paraskevas restauranger? Jag tänkte att han i s f lämnade Sverige för att han kände sig hotad?
Jag vet inte om han var inblandad, jag tror dock det. Han brukade ibland hjälpa till på Glada gåsen i alla fall.

Dom hade för övrigt riktigt bra gyros.

Tror inte polisen grep något för skotlossningen i Staffanstorp. Polisen på den tiden var inte så briljant direkt. Milt uttryckt.
Citera
2022-09-27, 21:35
Medlem
Skaraborg2s avatar
Staffanstorp och Lund 1992.

Citat:
Jag vet inte om han var inblandad, jag tror dock det. Han brukade ibland hjälpa till på Glada gåsen i alla fall.

Dom hade för övrigt riktigt bra gyros.

Tror inte polisen grep något för skotlossningen i Staffanstorp. Polisen på den tiden var inte så briljant direkt. Milt uttryckt.

Att fadern flyttade tillbaka till Grekland efter att sonen blev mördad kan ha berott på att han hade varit med om att låna pengar från "fel folk"?

Kan ha varit samma person som sköt i både Staffanstorp och Lund. Eftersom uppdraget "misslyckades" i Staffanstorp så blev han tvungen att göra om det och "lyckades" då. Båda händelserna verkar ha skett tätt in på varandra.
Citera
2022-09-28, 01:13
Medlem
Tog sig vatten över huvudet och lånade för mycket pengar av fel killar. Min källa trodde att Theo som återbetalning/del av återbetalning förväntades göra något (typ smuggla in något eller råna något) han sedan inte kunde/vågade göra. Pengar är en sak, det kan man vänta med, men han visste för mycket och då sköt man honom.
Citera
2022-09-28, 14:26
Medlem
Skaraborg2s avatar
En fullt möjlig orsak till varför TP blev mördad.

Citat:
Ursprungligen postat av Chepo
Tog sig vatten över huvudet och lånade för mycket pengar av fel killar. Min källa trodde att Theo som återbetalning/del av återbetalning förväntades göra något (typ smuggla in något eller råna något) han sedan inte kunde/vågade göra. Pengar är en sak, det kan man vänta med, men han visste för mycket och då sköt man honom.

Tack för dessa upplysningar som du har erhållit från din källa.

Inte alls omöjligt att BO förväntades att betala tillbaka de ev. lånade pengarna på "annat sätt". TP kan mycket väl ha vetat för mycket. Jag tror att detta var anledningen till att hans far flyttade tillbaka till Grekland efter många år i Sverige.
Citera
2022-12-28, 20:58
Medlem
Citat:
Glada Gåsen låg för övrigt vägg iväg med den (ö)kända kinarestaurangen Blue Diamond. Där det också skedde en hel del fuffens.
https://bilderisyd.se/produkt/jb20201229_0017/

Menar du att fuffens skedde på Blue Diamond? Hade gärna velat få reda på allt du vet isåfall. Jag gör efterforskningar om svenska gamla kinakrogar nämligen. De utgör en speciell tillvaro då restaurangmiljön ofta är väldigt autentisk, unik och annorlunda jämfört med övriga sterila restaurangmiljöer samt att dessa Kinakrogar som legat på samma ställe så länge alla kan minnas och aldrig ändrat sin meny ofta hamnat i sunkträsket och sjunger på sista versen.

Jag vet bara att jag besökte Blue Diamond en gång. Jag var såklart ganska liten då men jag minns den tydligt. Man gick upp för en trappa och restaurangsalen var ganska trång.

Har inte hittat någon info om den förutom två obekräftade rykten från Flashback - att de förvarade döda katter i frysen och att det fanns en lönngång mellan Blue Diamond och Tatung (kinesen precis runt hörnet). Har du något skvaller om Ming Palace också (tredje gamla kinesen i Lund som såklart också är nedlagd)?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in