• 1
  • 2
2022-09-28, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Inte riktigt sant ur perspektivet då de inte alltid tränat så. Man periodiserar träningen på seriös nivå. Men jag håller med dig annars. Allt är möjligt och görs, men det ligger högt kunnande bakom sådana upplägg. Ingen som tävlar med framgång lämnar väl något åt slumpen antar jag.
Så du menar att en Svensson inte kan simma eller cykla 2 gånger dag?

Återigen det beror helt på vilka variabler som används.

Du kan som exempel ha som mål att att bli bra på pull ups.

Häng upp en stång hemma och kör 3-4 set under 1 dag och gör detta varje dag.
Alla 4 set måste inte ske under en given tidpunkt.

Poängen är kroppen är mer avancerad än att man tränar 1 timme sedan måste kroppen vila 48 timmar för att växa.
Djurvärlden fungerar inte under dom statiska premisserna.
Det är bara något människor många människor fått för sig eftersom de saknar en insikt i hur saker och ting egentligen förhåller sig.
Citera
2022-09-28, 08:57
Medlem
Hamleyss avatar
DEt sliter ju hårt på kroppen.
Här är en artikel som visar på effekterna kring hård träning varje dag:
https://www.styrkelabbet.se/maxa-i-knaboj-varje-dag/
Citera
2022-09-28, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Så du menar att en Svensson inte kan simma eller cykla 2 gånger dag?

Återigen det beror helt på vilka variabler som används.

Du kan som exempel ha som mål att att bli bra på pull ups.

Häng upp en stång hemma och kör 3-4 set under 1 dag och gör detta varje dag.
Alla 4 set måste inte ske under en given tidpunkt.

Poängen är kroppen är mer avancerad än att man tränar 1 timme sedan måste kroppen vila 48 timmar för att växa.
Djurvärlden fungerar inte under dom statiska premisserna.
Det är bara något människor många människor fått för sig eftersom de saknar en insikt i hur saker och ting egentligen förhåller sig.

Jag påstår inte det. Då missförstod du mig. Men om man har ett högre mål med det man gör så handlar det ju om att göra saker så man kommer närmare målet. Det gäller det mesta i livet.
Man kan springa, simma och cykla varje dag om man vill som du skrivit. Kroppen är gjord för att röra sig så vill man ta hand om sin kropp så ska man ge den så mycket kärlek man kan tycker jag.
Citera
2022-09-28, 09:13
Citat:
Ursprungligen postat av fittbena
Tänkte att jag vill stå ut lite med min fysik så sedan typ ett halvår kör jag enbart leg day, CA 4 dagar i veckan. Har redan lite muskler på armarna så tänker det borde va okej. Vill bara ha den grymmaste röven och vaderna som tjejerna inte kan sluta glo på.

Vad finns det för för och nackdelar med att enbart köra leg day? Tycker att det verkar som det ger lite resultat även på överkroppen som en bieffekt så är jävligt nöjd. Kommer fortsätta köra enbart leg day i kanske fem år.

Era erfarenheter?
Gymbögar.
"Grymmaste röven som tjejerna kan kolla på"
Det är män i bastun som kollar på dig.
Citera
2022-10-01, 15:06
Medlem
RollonHomies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allcopsarebastards
jag kör typ endast ben pga en axelskada... Det går bra. 2 dagar i veckan är dock bättre än 4, kroppen behöver vilan. annars hade jag kört baksida och framsida varannan gång
Jag har gått över till den typen av upplägg nyligen för att se vad det kan ge. Jag är van vid att träna ben 2 gånger i veckan, men då har jag kört igenom dom helt och hållet varje pass. Det blir ganska långa och tunga pass, vilket jag tycker börjar bli lite tråkigt.

Det ska bli kul att se vad det ger. Nu kan jag lägga ner mer tid på baksida och framsida.

2 pass i veckan fördelat på fram och baksida.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in