Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-09-29, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Investor1
Massfrstrelsevapen r en bred term och krnvapen ingr i den. Nr de gick in i Iraq med den anledningen trodde de flesta att det handlade om krnvapen. Men det kunde sagt vad som helst, alla hade hejat p oavsett. Det r inte bevisat att Syrien anvnt sig av kemiska vapen mot sin egen befolkning, det mesta pekar p att vita hjltarna anvnde det fr att iscenstta en katastrof.

P tal om kemiska vapen, USA slppte bomber med utarmat uranium i Jugoslavien, vilket gjort att mnniskor n idag fr cancer av det. Dessutom har flera hundra italienska soldater som ingick i de NATO styrkorna ftt cancer idag. Har ngot vst land frdmt deras agerande? Nej. Hade man anvnt amerikansk retorik om vem som fr anfallas p olika grunder mot dem sjlva s hade det landet inte existerat idag.

S jo deras info r helt missvisande nr de vill frgra en fiende. De gr allt fr att gynna mlet, som exempelvis sabotage av gasledningarna.
Det var kemiska vapen det handlade om i Irak. Om du var vuxen vid frsta anfallet borde du knna till det. Detta var ngot man anvnde p den egna befolkningen mot fel klaner. Vilka Syrien anvnde det p minns jag inte, men jag har fr mig att det var p frband som inte ville strida fr dem.
Citera
2022-09-30, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Det var kemiska vapen det handlade om i Irak. Om du var vuxen vid frsta anfallet borde du knna till det. Detta var ngot man anvnde p den egna befolkningen mot fel klaner. Vilka Syrien anvnde det p minns jag inte, men jag har fr mig att det var p frband som inte ville strida fr dem.

"Amerikanska vapeninspektrer slr fast att Irak inte hade massfrstrelsevapen och att Irak inte utgjorde ngot akut hot mot omvrlden"
https://svenska.yle.fi/a/7-91766

S, varsgod.

ven om skulle vara som du sger, vilket hot gr det mot usa om Irak eller Syrien anvnder det inom sitt land? r det inte vrre med usa som slpper bomber med utarmat uranium i andras lnder? r inte det ett strre hot mot omvrlden??

Om dom kan anvnda kemiska vapen och dylikt runt om i vrlden utan konsekvenser, klart dom kan sabotera ett par gasledningar. Man behver inte vara en raketforskare fr att frst det.
Citera
2022-09-30, 00:15
Medlem
Citat:
"Amerikanska vapeninspektrer slr fast att Irak inte hade massfrstrelsevapen och att Irak inte utgjorde ngot akut hot mot omvrlden"
https://svenska.yle.fi/a/7-91766

S, varsgod.

ven om skulle vara som du sger, vilket hot gr det mot usa om Irak eller Syrien anvnder det inom sitt land? r det inte vrre med usa som slpper bomber med utarmat uranium i andras lnder? r inte det ett strre hot mot omvrlden??

Om dom kan anvnda kemiska vapen och dylikt runt om i vrlden utan konsekvenser, klart dom kan sabotera ett par gasledningar. Man behver inte vara en raketforskare fr att frst det.
Som sagt det var borta d fr att det transporterats till Syrien vid krigets inledning. Att vnstermedia frsker trolla bort den kunskapen r lika stor. Att det anvnts fr att frinta hela byar i Irak har redan fastslagits. Sedan har ven Syrien anvnt det med Rysslands godknnande.
Citera
2022-09-30, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Som sagt det var borta d fr att det transporterats till Syrien vid krigets inledning. Att vnstermedia frsker trolla bort den kunskapen r lika stor. Att det anvnts fr att frinta hela byar i Irak har redan fastslagits. Sedan har ven Syrien anvnt det med Rysslands godknnande.

Du svammlar fr mycket och kommer med vaga pstenden som inte r trovrdiga. Det r frmodligen du som lst fr mycket vnstermedia s som du resonerar. Du svarar inte ens p mina frgor. Du fattar vl sjlv att det r mer allvarligt nr ett land angriper ett annat land med kemiska vapen, som usa gr hela tiden runt om i vrlden, utan ngra som helst konsekvenser. Tnker inte g mer OT. Pongen var att USA kan gra som de behagar utan bekymmer. Att sabotera ett par gasledningar r lngt ifrn det vrsta de gjort.
Citera
2022-09-30, 01:04
Medlem
Citat:
Du svammlar fr mycket och kommer med vaga pstenden som inte r trovrdiga. Det r frmodligen du som lst fr mycket vnstermedia s som du resonerar. Du svarar inte ens p mina frgor. Du fattar vl sjlv att det r mer allvarligt nr ett land angriper ett annat land med kemiska vapen, som usa gr hela tiden runt om i vrlden, utan ngra som helst konsekvenser. Tnker inte g mer OT. Pongen var att USA kan gra som de behagar utan bekymmer. Att sabotera ett par gasledningar r lngt ifrn det vrsta de gjort.
Levde du ens under Operation Desert Storm eller har du bara lst om det, var du vuxen? Detta, det frsta direktsnda krig i tv. Man fick se saker nr det hnde eller tminstone strax efter. Vi som levde d sg vad vi sg, de som var intresserade, och det kan inte trollfabriken ndra p.
Citera
2022-10-16, 04:54
Medlem
Norrlandsrebells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JulietsBleeding
Strker ytterligare min tes om USA som sabotrer. 😁

Ja du kan ha rtt med att USA kan ha liggat bakom om sabotaget men jag tror nog vi sverige som har gjort operationen. Har inga bevis men jag tror vi sverige har haft usa operationer verkande i hemlighet. Officiella r det usa men inofficiella har det "inte varje" operation varit oss svenskar. men mnga kommande ren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in