2006-07-06, 22:57
Medlem
Liemanns avatar
För att göra en lång historia kort.
Det är så att jag är "officielt" paranoid, där jag kommer ifrån. Inte bättre än att jag vet om det själv heller. Vill ju inte gå runt å känna mig "skuggad" av min egen familj. Jag lyckas alltid att gräva fram något elak som jag tror att en viss person har smitt ihop, att göra mot mig.
Jag bor nu mera inte hemma hos mina föräldrar. Utan på annan ort med andra människor. Visst det är mycket bättre, då dem jag har omkring mig just nu, är dem jag känner att jag kan lita på. Men ibland vill de ju att man kommer hem, å jag är då konstant på min vakt.

Nån som vet hur man smidigast blir av med .. - Ja, jag antar att det är nån sorts paranoida tvångstankar? Kan liksom inte sluta tänka att alla hatar mig, samtidigt som jag vet att det inte är så. Vet inte om jag mår bättre nu för att det är sommar, då det brukar vara värre på vintrarna av nån anledning.. Nån som har någon idé om hur man blir av med detta? =S
Citera
2006-07-06, 23:20
Medlem
zumazs avatar
Testat Risperdal eller något liknande neuroleptika?
Citera
2006-07-06, 23:48
Medlem
Brillans avatar
Det är nyttigt att vara på sin vakt. Om du är paranoid helt utan anledning kanske du skulle gå å träffa en psykolog innan du börjar stoppa i dej psykofarmaka.
Citera
2006-07-07, 00:23
Medlem
Liemanns avatar
Skillnad på att vara paranoid, och att tro att omvärlden vill göra allt för att förgöra en. Visst det händer aldirg, men det känns ändå om att "snart händer det". Mer så kanske var en bra beskrivning.

Alltså, vad gör igentligen sådana "läkemedel" jag känner folk som tagit tex. Zoloft etc, å ingen av dem har mått bättre av skiten. Nu är Det antidepp, men ändå.
Citera
2006-07-09, 02:49
Medlem
loungepuppys avatar
Jag vet ju inget om Dig så jag skriver lite generella grejer:

Paranoia, att utan egentlig anledning känna sig utsatt av andra, kan finnas vid olika tillstånd.

Vid psykos finns den klassiska förföljelseparanoian. "Grannarna skickar in gas genom brevlådan då jag sover och avlyssnar mig med ett datachip i pannloben. För att de tror jag vet vem som mördade Olof Palme".

Vid depression kan man ibland utveckla paranoia -"alla hatar mig, de vill att jag ska dö"

Vid paranoid personlighetsstörning är man orealistiskt misstänksam mot andra, är hemlig av sig, etc. Men det är inte bizarra gerejer man tror

Förutom de "störningarna" finns det massor av människor som bara är onödigt misstänksamma, utan att det skulle kallas för sjukdom. Ofta handlar det om att man har ett dåligt självförtroende som man dessutom har dålig koll på.

Jag tycker inte om mig själv -> andra tycker inte om mig -> andra vill mig illa

Jag tycker Du skall tala med en psykiater eller psykolog om saken eftersom det verkar besvära Dig. Medicin är aktuellt endast om paranoian bero rpå psykos el depression
Citera
2006-07-09, 23:59
Medlem
Tranes avatar
Benzo should do the trick :smart:
Citera
2006-07-10, 19:10
Medlem
pundarns avatar
Du känner dig förföljd av dina föräldrar? Fan, jag gillar inte mina föräldrar. Besöker dem sällan, men de verkar ändå inte fatta vinken. Har bytt nummer nu.
Citera
2006-07-10, 19:52
Medlem
Brillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pundarn
Du känner dig förföljd av dina föräldrar? Fan, jag gillar inte mina föräldrar. Besöker dem sällan, men de verkar ändå inte fatta vinken. Har bytt nummer nu.

Är du allvarlig? Du kan väll ta dom 10 minutrarna/månad eller vad det kan vara som dom ringer. Om inte annat så av respekt för att dom satte dig till världen.
Citera
2006-07-10, 19:57
Medlem
pundarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brillan
Är du allvarlig? Du kan väll ta dom 10 minutrarna/månad eller vad det kan vara som dom ringer. Om inte annat så av respekt för att dom satte dig till världen.

Nja har inget bra förhållande till mina föräldrar så jag vill helst inte umgås med dem.
Jag bad aldrig om att bli född, men ändå var de tvungna att sätta ett oönskat barn till världen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in