2022-10-06, 01:11
Medlem
ejderlofs avatar
Go kväll!

Nu börjar Halloween närma sig och då känns det rimligt att börja fundera kring olika utklädnader, även om man planerar att klä ut sig eller inte.

Fick en idé in på småtimmarna tillsammans med några vänner att vi skulle klä ut oss till mumintroll. Efter mycket diskuterande om hur vi ska gå till väga med att skapa en mumintroll-kostym hemma med noll budget så kom vi fram till att en fasttejpad vit 10L-hink framför mun/näsa partiet och resterande ansikte vitmålat är den bästa idén (optimalt vore en flintskallig människa).

Jag började undersöka ifall denna utklädnad är något som någonsin genomförts och kom fram till att det enda dokumenterade ”fallet” av en hemmasnickrad muminkostym är följande:

https://cdn2.cdnme.se/cdn/7-2/284739...n_57765415.jpg

Denna utklädnad faller inte riktigt mig i smaken så jag undrar egentligen bara om Flashback har en bild på någon som gjort detta, sett någon som gjort detta eller åtminstone har hört om någon som gjort det.
För att förtydliga så söker jag alltså konkreta bevis eller gärna en förstahandskälla på att någon skapat en hemmasnickrad, noll till lågbudget muminkostym.

Kom annars med råd! Tack o flöjt.
Citera
2023-09-27, 23:26
Medlem
Finns Mumin-utklädnader att köpa eller hyra Göteborg?
Citera
2023-10-22, 09:13
Medlem
Det hade kanske varit enklare att klä ut sig till Lilla My (hon har väl en röd klänning och rosett tillsammans med en dålig å attityd överlag)? Eller gröna naturkläder och en pipa som Snusmumriken.

Men ni kanske är helt inkörda på att det är muminpappan och Muminmamman som gäller? Det är en rolig och kreativ idé men de ser lite creepy ut. Kan ni göra en vit kroppsdräkt med vita lakan och sen lägga till alla detaljer som handväska pipa och allt vad det nu är
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in