Go kväll!
Nu börjar Halloween närma sig och då känns det rimligt att börja fundera kring olika utklädnader, även om man planerar att klä ut sig eller inte.
Fick en idé in på småtimmarna tillsammans med några vänner att vi skulle klä ut oss till mumintroll. Efter mycket diskuterande om hur vi ska gå till väga med att skapa en mumintroll-kostym hemma med noll budget så kom vi fram till att en fasttejpad vit 10L-hink framför mun/näsa partiet och resterande ansikte vitmålat är den bästa idén (optimalt vore en flintskallig människa).
Jag började undersöka ifall denna utklädnad är något som någonsin genomförts och kom fram till att det enda dokumenterade ”fallet” av en hemmasnickrad muminkostym är följande:
https://cdn2.cdnme.se/cdn/7-2/284739...n_57765415.jpg
Denna utklädnad faller inte riktigt mig i smaken så jag undrar egentligen bara om Flashback har en bild på någon som gjort detta, sett någon som gjort detta eller åtminstone har hört om någon som gjort det.
För att förtydliga så söker jag alltså konkreta bevis eller gärna en förstahandskälla på att någon skapat en hemmasnickrad, noll till lågbudget muminkostym.
Kom annars med råd! Tack o flöjt.