Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 8
  • 9
2022-12-28, 03:55
Medlem
llundberg57s avatar
Om du fortfarande är vid tillräckligt liv för att kunna skriva här så kör du alldeles för LÅNGSAMT!
Var inte så jävla skrajsen, ÖS PÅ DIN JÄVLA FJANT!
Citera
2023-02-11, 10:05
Medlem
Dreva ner den. Eller stryp den till typ 110.
Drevar du den så kommer du få mycket bättre acceleration.

Annars tycker jag du kör på tills du gör illa dig så mycket att du inser att du leker med livet när ör du kör som en idiot.
Citera
2023-04-03, 21:31
Medlem
CharizardRolexs avatar
Dags att ta en paus från dödsmaskinen och reflektera över livet. Du verkar i alla fall vara medveten om möjliga konsekvenser så det är en bra start. Ett stalltips är att köpa redig utrustning som klarar asfaltsskrap och att tackla en mindre häst.
Citera
2023-04-26, 07:37
Medlem
Hela mitt liv har jag kört som en galning på motorcyklar.
Jag blir frustrerad och irriterad av att fis-åka.
Hornen i pannan växer fram direkt

Exempel. Ligger över 200km/h på E4, motorväg från Jönköping mot Stockholm.
Ser på avstånd en 23meter långtradare som går ut i vänsterfilen för en omkörning av en annan långtradare.
När jag kommer ikapp ligger de jämsides släpper något på gasen men inser att jag inte orkar vänta.
I med 4:an, rullen i botten, mitt i mellan tradarna, 1.5 meter på varje sida, 200km/h, en sekund adrenalinpåslag , POW!, vacuum, som när Skywalker spränger dödsstjärnan.

Listan av dumheter kan göras lång. för lång. Jag lider av kronisk värk.
Jag har klotat mycket, skrotat motorcyklar och kroppen. Jag har ärr på skinnet och skruvar i skelettet.

Finns bara 4 saker att göra: 1. Fortsätt och hoppas att du lever nästa sommar. 2 sälj motorcykeln och förträng behovet. 3. börja köra på bana. 4. Gjorde jag, köp en slöare motorcykel. Jag fann glädjen i supermotard. köp eller bygg en motard och köp gärna en enduro hoj.
Samma kick kan du få med vänner/själv i skogen, 60-90km/h i naturen mellan träden ger samma påslag.
Det finns enduroslingor, leder, militärvägar, skogsvägar, traktorspår överallt.

Supermotard hojar är superskoj. Lågvikt och hyfsat med orr i motorn gör det skitskoj att bromsa sent och ett härligt vrid ut ur bockarna. Dessutom lär du dig säkert ganska snabbt att bakhjuls åka?

.....terror.
Lycka till,
Citera
2023-05-27, 17:12
Medlem
Det är bara att lära sig att köra de maximala faktiska hastighetsgränserna där du inte kan tappa körkortet

4000:- är ju en spottstyver för att fortsätta köra mc.

Eller gör som 16-åriga mig på en 28hk lätt mc, full gas överallt, det gick ju bra det med
Citera
2023-07-24, 23:17
Medlem
utan.att.stannas avatar
But och börja köra enduro istället då kommer du inte lyckas köra för fort
Citera
2023-07-24, 23:21
Medlem
SvenHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaukah
Dreva ner den. Eller stryp den till typ 110.
Drevar du den så kommer du få mycket bättre acceleration.

Annars tycker jag du kör på tills du gör illa dig så mycket att du inser att du leker med livet när ör du kör som en idiot.
Detta

Plus att man kan köpa en hoj som inte inbjuder till att köra jättefort. Det är ju en jävla skillnad på att ligga i 150 på en sporthoj jämfört med en glidare eller chopper.
Citera
2023-08-02, 00:09
Medlem
Panzerschlaffses avatar
Har samma problem, hon känns så ledsen och hämmad vid låga varvtal och låter som hojen ber om att krama om tanken och vrida rullen i botten.
Citera
2023-08-02, 00:20
Medlem
hockexxs avatar
Kan inte ens bete mig med min pensionärssläde á la Can Am Spyder F3-S. Det går INTE att låta bli gasen. Sen är den faktiskt skitrolig i kurvor med, men man får kränga som med en skoter. Det är ju princip en skoter på hjul.
Däremot så har antisladden gjort så jag nästan kraschat två gånger så jag har lärt mig att ta det lite lugnare. "ESP" börjar ju bromsa och ha sig när den TROR att du tappat kontrollen. Men det är mindre trevligt när den gör det i en kurva. En sten i drivremmen var inte heller någon höjdare i 130 blås i en kurva. Den går inte särskilt fort, har väl nått runt 192 på mätaren så jag gissar runt 180. Men den har rätt bra klös må jag säga upp till 140. Jag tycker det räcker gott och väl, det är ändå accelerationen och "friheten" man vill åt.
Edit: Går fan inte att göra line break på Flashback. Har samma problem på Reddit.
Citera
2023-08-16, 02:31
Medlem
avcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bantapublicservice
Tog MC-kortet i början av sommaren. Första veckan höll jag hastighetsgränserna, efter det märkte jag att det knappt finns någon polis utanför city där jag bor. Nu har jag blivit oansvarig och kör för fort ute på vägen men kan inte låta bli.... det har hänt två gånger att andra jag kört med har åkt ut i skogen nu när jag ligger först... Hur kan man få in det i sitt huvud att låta bli gasa? Jag känner mig som en herointjackis som måste gasa. I övrigt har jag ett moget konsekvenstänk men på hojen flyger det ur fönstret. Har någon annan här upplevt detta, och i sådana fall hur kan man sluta köra som ett arsle?
Tror det handlar om att det går så jävla fort hela tiden. Du är uppe i motorvägsfart på 4-5 sekunder om du tar det riktigt lugnt. Svinkul och sen är det roliga över. Man vill ha mer helt enkelt.

Jag kör också som rena fäblessen, aldrig förrän denna sommar upplevt att 180 känns riktigt långsamt. Men vafan. Det är så jävla kul! Skruva av skylten bara så ingen får för sig något
Citera
2023-08-16, 20:43
Medlem
dannekerrors avatar
Går inte att hålla laglig fart på hoj. Blir ju sjukt tråkigt. Åkte någon runda förut med massa gubbar från SMC som i bästa fall strikt höll hastighetsgränsen men oftast tio under. Höll på att somna i farten, man ville hoppa av hojen och springa brevid istället

Det bästa du kan göra är väl att börja åka bana, även om det är typ KNIX-kurser på gokartbanor. Inte lika lockande att köra som en idiot på allmänna vägar om du får köra av dig lite på bana ibland. Sen så blir det klart roligare (och säkrare) att åka kurviga landsvägar när du lärt dig hantera hojen på bana och vågar lägga ner hojen i kurvorna.
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in