2023-02-03, 10:04
Medlem
Sljivovicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peter_pung
Hoppas Max hamburgerrestauranger går i graven allihop. De har lyckats förstöra sitt varumärke totalt. Förr var hamburgarna goda, nu är allihop rent av äckliga samtidigt som priserna har ökat rejält.
Var dom inte stolta över att köttet var halalslaktat?
D v s från djur som torterats till döds
Citera
2023-02-08, 19:41
Medlem
Tranquility Bass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sljivovica
Var dom inte stolta över att köttet var halalslaktat?
D v s från djur som torterats till döds

Vad jag vet använder MAX svenskt kött och än vad du läst på diverse sidor så är djurplågeri förbjudet i Sverige. Med andra ord får man inte skära av halsen av ett djur innan man har bedövat djuret exempelvis med en för syftet avsedd bultpistol. Att avbloda djur genom att skära halsen av det är dock det vanligaste sättet men då så klart efter att man bedövat djuret och detta gäller även vid vanlig slakt.
Citera
2023-02-08, 20:24
Medlem
Slumlords avatar
XXL vräker ut reagrejer nu och har fått slå igen butiker i flera (?) länder så jag misstänker att de kan ligga risigt till. Det nog är de milda vintrarna i kombination med den allmänna ekonomiska situaionen som får folk att hålla igen på inköp av kläder och sportprylar (främst för vinterbruk).
Citera
2023-02-08, 23:08
Medlem
King Pins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
Sushi yama, dyr sushi i förhållande till vad man får. Väldigt överskattad kedja enligt mig och nu börjar de stänga igen restauranger.

De är redan i rekonstruktion.
Citera
2023-09-29, 07:45
Medlem
Paniksyrrans avatar
Inga företag som är på gång i år?
Citera
2023-09-29, 07:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paniksyrran
Inga företag som är på gång i år?

Q4 kommer stora varsel. Var så säker.

Enligt KI:s prognos sker stora varsel Q4 och Q1-Q2 2024.
Citera
2023-09-29, 10:35
Medlem
Atamons avatar
Lite sen på bollen men funderade i natt på vart Benetton som hade 30 butiker i Sverige tog vägen, de lämnade Sverige helt redan 2022, jag märkte det igår...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in