2024-07-19, 21:57
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykonaut-
Jag ska först ta upp lite punkter innan diskussionen går vidare.

Vägvalet togs som Dugin förklarade i klippen jag postade runt år 2000 när Putin tog över. Det gick väl rätt bra och länder i väst rustade ner och gav Ryssland fria händer på världsmarknaden. EU blundade för annekteringen av Krim och det fanns inte den aggression från Nato som desinformationen byggt upp en bild av, för sin inhemska publik samt för er på båda yttersider av den politiska skalan.

Trump var det starkaste kritikern och varnade för den naivitet inom EU och bygget av Nordstream, detta redan på hans första framträdande på Nato 2017.

Detta är det intressanta.
När Trump talar om globalisterna så menar han denna nativa politiska hållning att låta Kina och Ryssland växa och bli starka. I förlängningen ett hot mot västvärlden.

Vad som hände var precis som han förutspådde när det fullskaliga invasionsförsöket sattes igång.

Det ger flera sanningar som är viktiga att ha med sig.

1. Ryssland och Kina är inte våra vänner eller ett bättre alternativ.
2. Trump är inte deras vän, snarare en värre fiende än Biden.
3. Putin lurade globalisterna som var Kinas och Rysslands vänner.
4. De som representerar putinvänlig opposition ser inte världen som den ser ut och har missförstått precis allt, tex vad Trumps politik egentligen innebär. Nedan artikel visar att ryssarna inte tycker som många tycks tro, inom den gruppen som detta topic handlar om.
5. Tar man med fakta och sanningar som detta urval visar, så går frågan att diskuteras. Annars är det inte ens lönt att argumentera mot rena fantasierna.

Kreml dissade Trump häromdagen:

För det första är du alldeles för fixerad vid Dugin. Den senare har inte alls det inflytande över rysk politik som du inbillar dig. Jag tipsade tidigare om att istället ta en titt på Ivan Ilyin. För det andra sågar jag hela ditt narrativ med väst som ”vi”. De krafter som styr väst är ondskefulla, ja rent sataniska, och representerar inte folket i väst även om många är hjärntvättade. Härskarklassen i väst vill inte oss européer väl alls utan tvärtom. Det innebär att Ryssland och Kina enbart är fiender till den ondskefulla härskarklassen i väst som är européernas i särklass värsta fiende.
Citera
2024-07-19, 22:38
Medlem
Psykonaut-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endevil
För det första är du alldeles för fixerad vid Dugin. Den senare har inte alls det inflytande över rysk politik som du inbillar dig. Jag tipsade tidigare om att istället ta en titt på Ivan Ilyin. För det andra sågar jag hela ditt narrativ med väst som ”vi”. De krafter som styr väst är ondskefulla, ja rent sataniska, och representerar inte folket i väst även om många är hjärntvättade. Härskarklassen i väst vill inte oss européer väl alls utan tvärtom. Det innebär att Ryssland och Kina enbart är fiender till den ondskefulla härskarklassen i väst som är européernas i särklass värsta fiende.
Dugin är den källa som finns till hands. Han säger själv att Putin gick för långsamt fram och jag inbillar mig inte den makt han fått rollen av att ha från korkade journalister. Men det råder inte jag för, och du är fördomsfull här mot mig.

Men han berättar allt om hur det fungerar och ger en bild av hur Putin tänker och rysk utrikespolitik är i praktiken.

Jag är intellektuellt hederlig och hänvisar till förstahandsuppgifter. Då är valet av källa det viktigaste som då föll just på Dugin. Han talar engelska inte minst.
Citera
2024-07-20, 11:23
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Dugin är den källa som finns till hands. Han säger själv att Putin gick för långsamt fram och jag inbillar mig inte den makt han fått rollen av att ha från korkade journalister. Men det råder inte jag för, och du är fördomsfull här mot mig.

Men han berättar allt om hur det fungerar och ger en bild av hur Putin tänker och rysk utrikespolitik är i praktiken.

Jag är intellektuellt hederlig och hänvisar till förstahandsuppgifter. Då är valet av källa det viktigaste som då föll just på Dugin. Han talar engelska inte minst.

Lider du av Asperger? Du fick ju en annan källa av mig. Nämligen Ivan Ilyin. Hans verk är obligatorisk läsning för alla statanställda i Ryssland. Putin såg personligen till att få hem Ilyins kvarlevor till Ryssland för några år sen. Läser man på om vad Ivan Ilyin stod för så märker man att det är han och inte Dugin som varit den primära inspirationen för dagens Ryssland.
Senast redigerad av Endevil 2024-07-20 kl. 11:47.
Citera
2024-07-20, 19:09
Medlem
Psykonaut-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endevil
Lider du av Asperger? Du fick ju en annan källa av mig. Nämligen Ivan Ilyin. Hans verk är obligatorisk läsning för alla statanställda i Ryssland. Putin såg personligen till att få hem Ilyins kvarlevor till Ryssland för några år sen. Läser man på om vad Ivan Ilyin stod för så märker man att det är han och inte Dugin som varit den primära inspirationen för dagens Ryssland.
Jag har nu läst i kapp och det var intressant om man nu ska följa alla trådar baklänges. Då kan vi även ta upp panslavism och allt visar på att det inte ligger i vårt intresse alls att hylla Putin och Ryssland.

Citat:
Pan-Slavism
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Pan-Slavism
Citera
2024-07-21, 18:49
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Jag har nu läst i kapp och det var intressant om man nu ska följa alla trådar baklänges. Då kan vi även ta upp panslavism och allt visar på att det inte ligger i vårt intresse alls att hylla Putin och Ryssland.

Fast nu var Ivan Ilyin anhängare av eurasianism(vars innebörd du missförstått) och inte panslavism. Med det sagt är panslavism absolut inget hot mot oss vita européer. Alla pro-vita rörelser är av godo.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in