2022-07-14, 12:54
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fearreaper
Med bilder ?
Inga bilder där nej
Citera
2022-07-14, 12:56
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burgess
Tänk dig för unge man. Det har ju i efterhand konstaterats att han fantiserade om sina förhållanden. Det finns exempel på förhållanden där önskan är så stark att de är tillsammans, att fantasierna ändras till verklighet.
Kanske var det bara i den knäppe fänrikens hjärna att han hade förhållanden?
Hoppas han inte har tillgång till vapen där han befinner sig nu-vem vet vad han kan få för sig?
Citera
2022-07-14, 14:37
Medlem
Burgesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siljaeuropa94
Kanske var det bara i den knäppe fänrikens hjärna att han hade förhållanden?
Hoppas han inte har tillgång till vapen där han befinner sig nu-vem vet vad han kan få för sig?

Ja, han fantiserade ju och pratade om hur han precis blivit transporterad till och från kungliga slottet för ett specialuppdrag osv.
Citera
2022-07-15, 00:49
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burgess
Tänk dig för unge man. Det har ju i efterhand konstaterats att han fantiserade om sina förhållanden. Det finns exempel på förhållanden där önskan är så stark att de är tillsammans, att fantasierna ändras till verklighet.

Ung och ung, över 50... Men jag känner i varje fall inte till att uppgiften att han haft ett förhållande med kvinnan som gjorde att han snedtände den där kvällen skulle ha ifrågasatts av någon. Han var ju också fram till den där kvällen en socialt välfungerande person, om än något labil. Det du beskriver har jag kommit i kontakt med vid ett tillfälle på riktigt. Vederbörande person var helt uppenbart en märklig figur redan från början. En kontakt med en tjej han blev förälskad i knuffade honom över någon slags kant och han fick för sig att de var ihop och berättade för gemensamma bekanta. Men det fanns absolut noll substans i det: Hon hade ett stabilt förhållande (som fortfarande håller såvitt jag vet, nu med barn också) och var bara snäll mot honom. För snäll kanske. Han var inte det minsta attraktiv eller häftig heller, medan hon skulle jag säga var en 8:a åtminstone, så redan där var han ju helt delusional.

Hävdar du att något liknande förelåg i Flinks fall får du faktiskt visa fakta som stöder det. Lösa spekulationer betyder ingenting.
Citera
2022-11-10, 11:28
Medlem
Pythia_88s avatar
Finns FUP?
Citera
2022-11-10, 12:26
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amsterdamn
Mönsterfången och mördaren från Falun, Mattias Flink har ganska nyligen muckat från kåken under helt ny identitet.
Detta enligt en väldigt pålitlig källa.

Vad heter han nu?
Citera
2023-06-10, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
Vad heter han nu?

& var bor han? Har han något jobb?
Citera
2023-06-12, 04:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
& var bor han? Har han något jobb?
Tror han har sekretess så det får inte efterfrågas.
Citera
2023-07-01, 19:54
Medlem
TarmeBaisses avatar
Hur en sådan person kan bli släppt på fri fot är inget jag kan förstå.
Han tog livet av flera personer. Han avslutade deras liv. De finns inte mer.
Men han ska få gå fri efter 20 år i fängelse?! Hur sjukt är inte det?
Citera
2023-07-04, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TarmeBaisse
Hur en sådan person kan bli släppt på fri fot är inget jag kan förstå.
Han tog livet av flera personer. Han avslutade deras liv. De finns inte mer.
Men han ska få gå fri efter 20 år i fängelse?! Hur sjukt är inte det?

Det är sjukt, ja, men han skötte sig trots allt exemplariskt under hela sin fängelsevistelse samt visade ånger, vilket man knappast kan säga om de flesta andra livstidsdömda som trots detta ändå släpps ut efter en viss tid, mer eller mindre per automatik.
Citera
2023-07-05, 00:45
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Ung och ung, över 50... Men jag känner i varje fall inte till att uppgiften att han haft ett förhållande med kvinnan som gjorde att han snedtände den där kvällen skulle ha ifrågasatts av någon. Han var ju också fram till den där kvällen en socialt välfungerande person, om än något labil. Det du beskriver har jag kommit i kontakt med vid ett tillfälle på riktigt. Vederbörande person var helt uppenbart en märklig figur redan från början. En kontakt med en tjej han blev förälskad i knuffade honom över någon slags kant och han fick för sig att de var ihop och berättade för gemensamma bekanta. Men det fanns absolut noll substans i det: Hon hade ett stabilt förhållande (som fortfarande håller såvitt jag vet, nu med barn också) och var bara snäll mot honom. För snäll kanske. Han var inte det minsta attraktiv eller häftig heller, medan hon skulle jag säga var en 8:a åtminstone, så redan där var han ju helt delusional.

Hävdar du att något liknande förelåg i Flinks fall får du faktiskt visa fakta som stöder det. Lösa spekulationer betyder ingenting.
Det stämmer inte.
Gå tillbaka och sök i gamla tidningsartiklar så framgår det att du ha fel.
De hade ett förhållande.
Citera
2023-07-12, 20:24
Medlem
rudi1985s avatar
Jag tycker hans ex flickvän denna kväll provocerar han mycket. Hon bland annat kallar Flink för en seriefigur hon utlöste mycket aggressivitet tror jag många kvinnor kan vara ganska retsamma sen var hon tydligen lösaktig flörtade med andra när hon var ihop med Flink. Inte hennes fel allt men nog kan hon beskyllas lite för att ha triggat igång aggressiviteten hos honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in