Citat:
Ursprungligen postat av
Burgess
Tänk dig för unge man. Det har ju i efterhand konstaterats att han fantiserade om sina förhållanden. Det finns exempel på förhållanden där önskan är så stark att de är tillsammans, att fantasierna ändras till verklighet.
Ung och ung, över 50... Men jag känner i varje fall inte till att uppgiften att han haft ett förhållande med kvinnan som gjorde att han snedtände den där kvällen skulle ha ifrågasatts av någon. Han var ju också fram till den där kvällen en socialt välfungerande person, om än något labil. Det du beskriver har jag kommit i kontakt med vid ett tillfälle på riktigt. Vederbörande person var helt uppenbart en märklig figur redan från början. En kontakt med en tjej han blev förälskad i knuffade honom över någon slags kant och han fick för sig att de var ihop och berättade för gemensamma bekanta. Men det fanns absolut noll substans i det: Hon hade ett stabilt förhållande (som fortfarande håller såvitt jag vet, nu med barn också) och var bara snäll mot honom. För snäll kanske. Han var inte det minsta attraktiv eller häftig heller, medan hon skulle jag säga var en 8:a åtminstone, så redan där var han ju helt delusional.
Hävdar du att något liknande förelåg i Flinks fall får du faktiskt visa fakta som stöder det. Lösa spekulationer betyder ingenting.