2012-01-12, 18:34
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av charkov
Flink flyttas till säkrare anstalt

Länk: Aftonbladet.

Men jeesus, är det där Flink? Varför har han rullator?
Citera
2012-01-12, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Men jeesus, är det där Flink? Varför har han rullator?

Mannen med handen i fickan är Flink. Den storvuxne herren är en kriminalvårdare som rullar ut något, förmodligen Flinks tillhörigheter, på en pirra till den väntande bilen.
Citera
2012-01-12, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stengubben
Inte många rätt av aftonbladet där. Beateberg är inte en öppen anstalt och har aldrig varit det heller, den klassas som 2 på den numera tregradiga skalan. Det finns däremot öppna platser i den så kallade grindstugan som är en sidobyggnad till själv anstalten men där har aldrig Flink suttit.

Har Flink släkt, vänner eller flickvän i Härnösand eller varför vill han frivilligt åka dit? Har han planer på att starta ett nytt liv i norrland när han släpps ut?

Herr Flink är inte så mycket på Beateberg som det är. Han är en hel del uppe på Gruvberget som ledare där. Men dom flesta vet inte om det då han bara säger Mattias. Han har under lång tid haft väldigt bra kontakt med säk och plitar på Beateberg. Stod väl i tidningar om hans besök på viltmarks mässan för några år sen då han handlade en yxa och stoppa innanför kläderna när han tog pendeln tillbaka till skogås...
Citera
2012-01-12, 19:07
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stengubben
Mannen med handen i fickan är Flink. Den storvuxne herren är en kriminalvårdare som rullar ut något, förmodligen Flinks tillhörigheter, på en pirra till den väntande bilen.

Tack, jag tänkte väl det.. Hade varit en redig transformation annars.
Citera
2012-01-12, 20:23
Medlem
IESUSs avatar
Det har kostat anhöriga väldigt mycket för det som Flink ställde till med.
Men eftersom jag inte kan se några tecken på att Flink är en återfallsförbrytare så
anser jag inte att skattebetalarna skall betala ca:6k-12k/dygnet för att de
anhöriga skall se det som någon sorts hämnd. Denna åsikten har jag endast pågrund
av att hans återfallsrisk är låg.
Citera
2012-01-14, 21:18
Medlem
Jag är några år äldre än Mattias och jag var delvis i samma gäng som han och kommer ihåg att han sökte akutpsyk i flera veckor pga att han inte kände sig bra, inte hade sovit . Men han blev aldrig inlagd. Den kvällen han gjorde det här fick han en akut psykos troligen pga att han inte sovit på så länge. Visst, han var i kris för att tjejen hade bakom hans rygg blivit ihop med hans bästa kompis. I psykosen trodde han Sverige var invaderat och ville försvara sig, därför sköt han. INte av svartsjuka eller som hämnd.
Citera
2012-01-15, 04:36
Medlem
Fickludds avatar
En av många som i dt.se kommenterar det faktum att Flink firade jul i Falun:

Citat:
Ursprungligen postat av Signaturen CH
Att Flink har mage att visa sig i Falun visar på att han är helt empatistörd.

Tvärtom, skulle jag vilja säga.
Citera
2012-01-25, 11:26
Medlem
Ganska säker på att om det var era familjemedlemmar som blivit mördade av honom,
så skulle ni vilja se han ruttna och dö bakom lås och bom.
Citera
2012-01-25, 12:32
Medlem
SplitVision.00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slampen
Ganska säker på att om det var era familjemedlemmar som blivit mördade av honom,

Jamenvisst slampen, det skulle vi säker. Men då skulle alla som dödat någon sitta och ruttna för evigt om det var anhöriga som fick bestämma. Förutom de som dödat någon som saknar anhöriga. Gör man det kanske man får gå fri, eller?
Citera
2012-01-25, 18:33
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slampen

Det är därför vi inte låter anhöriga döma. Då hade den jäveln som stal min cykel förra året belönats med ett dödsstraff.
Citera
2012-01-27, 16:18
Medlem
offcourse, när man själv blir drabbad...(DÖDSSTRAFF)

Tycker dock med den ringa insyn jag har i hans fall att han skulle ha suttit 5-10 år till, men men.
Citera
2012-01-27, 19:07
Medlem
Mattias Flink gav sina offer döden och deras anhöriga livstidstraff. Vore det inte enklare att helt enkelt uppmana honom att glömma , gå vidare, försona dig med det som hänt, låt inte straffet ta makten över ditt liv etc.... såsom det brukar uppmanas brottsoffer. Om inte Flink som är upprinnerligen skyldig till sina handlingar skulle kunna ta den fulla konsekvensen av dem, varför begär man det då av de anhöriga och de döda som saknar talan?? och om man inte anser att han är kapabel att ta den fulla konsekvensen av sina handlingar, varför ska han då släppas ut??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in