2006-07-11, 15:22
Medlem
Utvecklingsmiljn Eclipse har en markeringsfeature jag tycker r riktigt trevlig och som jag saknar i Visual Studio 2005.
Nr man dubbelklickar p en variabel eller ett ord i en kllkodsfil, markeras alla frekomster av det ordet i filen med en frg.
Sedan visas det ven en liten markering i hgermarginalen s att man ltt kan navigera till alla rader dr ordet finns.
Visual Studio har en bookmark feature, men den r lngt ifrn lika ltt att anvnda.

r det ngon som knner till ett Add-In till Visual Studio 2005 som hanterar den hr funktionaliteten?
Citera
2006-07-11, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jockesv
Utvecklingsmiljn Eclipse har en markeringsfeature jag tycker r riktigt trevlig och som jag saknar i Visual Studio 2005.
Nr man dubbelklickar p en variabel eller ett ord i en kllkodsfil, markeras alla frekomster av det ordet i filen med en frg.
Sedan visas det ven en liten markering i hgermarginalen s att man ltt kan navigera till alla rader dr ordet finns.
Visual Studio har en bookmark feature, men den r lngt ifrn lika ltt att anvnda.

r det ngon som knner till ett Add-In till Visual Studio 2005 som hanterar den hr funktionaliteten?
P vilket stt menar du att bookmark r jobbigt att anvnda? r det inte en frga om att mappa om s du fr enklare tangent-kombinationer?

ctrl-f fr Quick find, vlj "bookmark all". Blddra mellan bokmrken med F2.
Citera
2006-07-11, 22:30
Medlem
Hemlige Mannens avatar
Eller hgerklicka och vlj "Find all references". Men inte heller det var vad du efterfrgade.
Citera
2006-07-11, 23:02
Medlem
chemeleons avatar
Testa Visual Assist. Det r rtt bra.
Citera
2006-07-12, 12:22
Medlem
Det r lite svrt att beskriva featuren, men den r vldigt anvndbar nr man lser kod.
Nr jag analyserar en metod och hittar en variabel som jag vill flja och se var den anvnds, klickar jag p variabeln en gng och direkt markeras alla frekomster av variabeln med grtt. Det fungerar ven att markera metodnamn och klasser.

I bilden jag lnkar till har jag markerat variabeln b1.

http://hem1.passagen.se/jockesv/bilder/eclipse.gif
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in