2014-07-28, 18:30
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Tyckte det var intressant att ta upp, ser det som en parodi av nått slag.
Nån annan förklaring har inte jag.
Var länge sedan jag såg avsnittet, så kommer inte ihåg hur den DS9 var.
Parodi och parodi. Jag tycker inte själva grejen i sig är mer konstigt än något annat som händer i ST-världen. Det var bara det att avsnittet av rakt igenom komiskt. Det var jag inte alls beredd på.
Citera
2014-07-28, 19:13
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Parodi och parodi. Jag tycker inte själva grejen i sig är mer konstigt än något annat som händer i ST-världen. Det var bara det att avsnittet av rakt igenom komiskt. Det var jag inte alls beredd på.
Undra hur manusförfattarna tänkte där.

Två andra serier som avviker från sin handling och gör tokiga avsnitt.
Är Community och psych, den senare visserligen avslutad.
Är tyvärr inte tillräckligt bevandrad med TOS, för veta om de hittat på mer hyss som detta.
En del blir tokiga på dessa avsnitt, en del älskar dessa avsnitt, då de kan hitta på vad som helst.
Citera
2014-07-28, 20:48
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Undra hur manusförfattarna tänkte där.

Två andra serier som avviker från sin handling och gör tokiga avsnitt.
Är Community och psych, den senare visserligen avslutad.
Är tyvärr inte tillräckligt bevandrad med TOS, för veta om de hittat på mer hyss som detta.
En del blir tokiga på dessa avsnitt, en del älskar dessa avsnitt, då de kan hitta på vad som helst.
Då det gäller Community så tycker jag att det är halva charmen. När det gäller Star Trek så av det jag har sett så är TwT det enda rakt igenom tokroliga avsnitt jag har sett.
Citera
2014-07-28, 20:49
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Kan ha med nördighet att göra, dom som är helsålda på hela strartrekgrejen har svårt medans dom av oss med lite distans som ser det som en tv-serie har mer roligt.
Citera
2014-07-28, 22:41
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Då det gäller Community så tycker jag att det är halva charmen. När det gäller Star Trek så av det jag har sett så är TwT det enda rakt igenom tokroliga avsnitt jag har sett.
Det kan vara lite barnsligt ibland, men gillar det definitivt.

Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Kan ha med nördighet att göra, dom som är helsålda på hela strartrekgrejen har svårt medans dom av oss med lite distans som ser det som en tv-serie har mer roligt.
Det är väl så de som lever med serien, har svårare ta till sig sånt.
En annan som gillar det väldigt mycket att titta på serien, och egentligen skiter i allt annat kring.
Så funkar det bättre helt klart.
Citera
2014-07-28, 23:32
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Det kan vara lite barnsligt ibland, men gillar det definitivt.
Hur många andra tv-serier har du sett som har paintballkrig eller inte röra golv det är lava

Citat:
Det är väl så de som lever med serien, har svårare ta till sig sånt.
En annan som gillar det väldigt mycket att titta på serien, och egentligen skiter i allt annat kring.
Så funkar det bättre helt klart.
I gymnasiet gick det en trekker och han va inte normal direkt, hela hans liv kretsade kring star trek, ufo och rymden sån där människa som antingen lyckas väldigt bra i livet eller lever i en sovsäck under en bro.
Citera
2014-07-29, 15:46
Medlem
klybans avatar
Citat:
Hur många andra tv-serier har du sett som har paintballkrig eller inte röra golv det är lava

I gymnasiet gick det en trekker och han va inte normal direkt, hela hans liv kretsade kring star trek, ufo och rymden sån där människa som antingen lyckas väldigt bra i livet eller lever i en sovsäck under en bro.
Jag är väldigt intresserad av scifi och tittar på det mesta, även skit.
Men bli som trekker finns inte på kartan, alls!

Finns det mer såna här tokavsnitt på star trek, vi räknar bort tribbles då givetvis.

Kom på en som är lite halv tokig slut i alla fall.
Som slutar med Paris och Jane parar sig och får barn/larver eller vad det nu är, dom ser ut som sniglar eller nått.
Det är då när han flyger i Warp 10, och utvecklas pga nått händer när man flyger så snabbt.
Citera
2014-07-29, 21:54
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Jag är väldigt intresserad av scifi och tittar på det mesta, även skit.
Men bli som trekker finns inte på kartan, alls!
Hahaha samma här

Citat:
Kom på en som är lite halv tokig slut i alla fall.
Som slutar med Paris och Jane parar sig och får barn/larver eller vad det nu är, dom ser ut som sniglar eller nått.
Det är då när han flyger i Warp 10, och utvecklas pga nått händer när man flyger så snabbt.
http://en.memory-alpha.org/wiki/Threshold_%28episode%29
Citera
2014-07-29, 23:07
Medlem
klybans avatar
Citat:
Hahaha samma här

http://en.memory-alpha.org/wiki/Threshold_%28episode%29
Lite lätt tokigt slut, sen star trek-mässigt kanske.
Men går inte komma ifrån att där hade dom tänkt lite utanför "boxen".

Älskar scifi, önskade att det blev nått nytt med star trek.
En ny serie som är tänkt att produceras som en serie.
Gärna några filmer till också, skulle inte skada.
Citera
2014-08-03, 20:01
Medlem
Hubbe11s avatar
En ny serie hade varit väldigt intressant i san star trek anda alltså inte som de nya filmer som i mitt tycke bara är som viöken action film som helst. Star trek.

Ska kolla igenom TNG nu för tredje gången om det inte är fler vid det här laget men då räknar jag från att den kom ut på det glada 80-talet
Citera
2014-08-03, 20:03
Medlem
Loxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hubbe11
En ny serie hade varit väldigt intressant i san star trek anda alltså inte som de nya filmer som i mitt tycke bara är som viöken action film som helst. Star trek.

Ska kolla igenom TNG nu för tredje gången om det inte är fler vid det här laget men då räknar jag från att den kom ut på det glada 80-talet

Säsong 6 av remastered-versionen finns ute nu <3
...och säsong 7 ska tydligen komma i december
Senast redigerad av Loxus 2014-08-03 kl. 20:07.
Citera
2014-08-03, 22:17
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loxus
Säsong 6 av remastered-versionen finns ute nu <3
...och säsong 7 ska tydligen komma i december
Bild som bekvämt visar skillnanden mellan versionerna, finns de?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in