Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-12-06, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bubb1992
Ja flera har bekräftat att de stämmer tyvärr. Ja och det mesta tragiska är att hon ljuger & manipulerar Tom. Jag hoppas verkligen att Tom inser vem den tjejen är egentligen och att han någonstans kan tänka sig för nu när han kommit ut från psyk. Att han får en ögonöppnare och förstår hur det kunde ha slutat. Hans släkt agenda är att sälja gården men mamman lever ju fortfarande så det är ju fortfarande inte upp till systern/Tom utan isåfall måste mamman sälja gården, det fungerar inte så som båda verkar tro. Det verkar däremot som att han avbrutit helt med Fia vilket återvänder till Fia som gruppen egentligen borde handla om. Nu har Fia fått sin uppmärksamhet hon velat ha men förstår uppenbarligen inte att nu är det farligt att sprida deras budskap och genomföra sina demonstrationer och live videos för nu anses det som ett hot mot demokratin men de är ju skrattretande men de är så illa att Säpo håller koll på alla inlägg på sociala medier bland annat tiktok som hon är störst på med familunited. Det lilla hon fick i rampljuset var det de sände i svt med censurerad röst men alla som hört henne prata fattar ju att det var hon som var med. Får väl se om de förstår allvaret, annars tror jag vi får se de gripas inom snar framtid för detta då de blivit så allvarligt för myndigheterna på detta. Jag tycker de återigen bevisar att Sverige lever inte i en demokrati, när staten inte gillar något så tystas folket eller straffas. Sett de i många ärenden genom åren. Sverige klassar allt som är annorlunda/ifrågasättande som galna. Trist man inte får vara sig själv i Sverige.

Jag hoppas för det här barnets skull att det görs oroanmälningar så hon kan få en vettig uppväxt 😔
Citera
2022-12-06, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jdhdjdbskikfnfkd
Jag hoppas för det här barnets skull att det görs oroanmälningar så hon kan få en vettig uppväxt 😔

Ja jag brukar inte tycka det men här är det ju solklart fall soc måste agera och göra sitt jobb dessutom ha varit placerad och fått komma hem igen. En förnuftig förälder skulle ju göra allt för att de ska vara bra för barnen och vara hemma och visa att man är en vettig förälder så man får hem sina andra barn men här gör man tvärtom 🙄

Tragiskt och oansvarigt.
Citera
2022-12-06, 15:15
Medlem
Citat:
Ja flera har bekräftat att de stämmer tyvärr. Ja och det mesta tragiska är att hon ljuger & manipulerar Tom. Jag hoppas verkligen att Tom inser vem den tjejen är egentligen och att han någonstans kan tänka sig för nu när han kommit ut från psyk. Att han får en ögonöppnare och förstår hur det kunde ha slutat. Hans släkt agenda är att sälja gården men mamman lever ju fortfarande så det är ju fortfarande inte upp till systern/Tom utan isåfall måste mamman sälja gården, det fungerar inte så som båda verkar tro. Det verkar däremot som att han avbrutit helt med Fia vilket återvänder till Fia som gruppen egentligen borde handla om. Nu har Fia fått sin uppmärksamhet hon velat ha men förstår uppenbarligen inte att nu är det farligt att sprida deras budskap och genomföra sina demonstrationer och live videos för nu anses det som ett hot mot demokratin men de är ju skrattretande men de är så illa att Säpo håller koll på alla inlägg på sociala medier bland annat tiktok som hon är störst på med familunited. Det lilla hon fick i rampljuset var det de sände i svt med censurerad röst men alla som hört henne prata fattar ju att det var hon som var med. Får väl se om de förstår allvaret, annars tror jag vi får se de gripas inom snar framtid för detta då de blivit så allvarligt för myndigheterna på detta. Jag tycker de återigen bevisar att Sverige lever inte i en demokrati, när staten inte gillar något så tystas folket eller straffas. Sett de i många ärenden genom åren. Sverige klassar allt som är annorlunda/ifrågasättande som galna. Trist man inte får vara sig själv i Sverige.
Tom säger att hans mamma ljuger och inte är att lita på. Kan vara så att hon inte alls är eller har varit intresserad av att vara lantbrukare låter ju så när Tom pratar om att han , pappan och farmor skött gården mamman nämns aldrig i samband med gården
Citera
2022-12-06, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Tom säger att hans mamma ljuger och inte är att lita på. Kan vara så att hon inte alls är eller har varit intresserad av att vara lantbrukare låter ju så när Tom pratar om att han , pappan och farmor skött gården mamman nämns aldrig i samband med gården
Toms mamma äger inte något av gården. Den tillfaller barnen. Så hon har inget med det att göra..100% säker.
Citera
2022-12-06, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C.Moonshine
Nu måste jag börja fundera på om du supit eller något? Varför skulle jag vara dömd för djurplågeri? Jag har ALDRIG haft problem med någon myndighet. Dem erfarenheten jag har är för att de jag känner och inom släkten har drabbats av myndigheterna och jag har vuxit upp i misär. Jag har självklart inte mina riktiga personuppgifter här eller något annat ställe på Internet. Jag är inte blåst. De som känner mig vet vem jag är.

Förövrigt .Tom har hamnat i helt galet sällskap, och de vettiga sunda människorna han haft i sin absoluta närhet kommer nog antingen ta avstånd helt eller backa med tanke på att han lämnar ut offentliga känsliga uppgifter och att han litar på senaste mamman L. Som jag gjort efterforskningar på och hon ska fån inte ha barn! Hon är sinnessjukt livsfarlig och Tom kommer få lära sig snart att hon har förstört och kommer förstöra för honom ännu mer. Men de beror ju på om han kommer lyssna på någon vettig och ta in råden han får. De är skrämmande att man blir utskriven från tvångsvård och sedan åker till polisstation och tar upp polisanmälan emot famhem ned mamma L där de själva ställt till det och det är en av anledningarna till hans LPT beslutades var vansinnesfärden med L.
Vilka är de vettiga människorna som har varit runt Tom? Överläkaren på psyk är nog den vettigaste jag kan komma på..
Citera
2022-12-06, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zrobo
Toms mamma äger inte något av gården. Den tillfaller barnen. Så hon har inget med det att göra..100% säker.
Ok då borde arvskifte gå ganska snabbt om det inte är så att det ska skiftas arv efter farfar också
Citera
2022-12-06, 16:42
Medlem
Citat:
Vilka är de vettiga människorna som har varit runt Tom? Överläkaren på psyk är nog den vettigaste jag kan komma på..

De vettiga människorna är det som jobbat utanför FB och i det tysta. Ingen av de har varit offentliga överhuvudtaget då det är väldigt kloka människor.
Citera
2022-12-06, 17:11
Medlem
Citat:
Ok då borde arvskifte gå ganska snabbt om det inte är så att det ska skiftas arv efter farfar också
För info för dom som följer här och tror att Tom är gud… Toms mamma är väldigt ledsen över hans beteende. Enligt säkra uppgifter är hon en fantastiskt snäll och varm person. Hon har farit väldigt illa av detta. Först att hennes make tog livet av sig och nu Tom som förstör hela familjen.. Så tänk på det när ni hyllar honom på Facebook. Att hänga ut sin levande mamma som han gör, är fruktansvärt!! Hon mår fördjävligt. Det är tur hon har sin dotter, som försöker med allt för att lugna ner sin instabila bror.
Senast redigerad av Zrobo 2022-12-06 kl. 17:26.
Citera
2022-12-06, 17:11
Medlem
Citat:
De vettiga människorna är det som jobbat utanför FB och i det tysta. Ingen av de har varit offentliga överhuvudtaget då det är väldigt kloka människor.
Låter bra! Lyssnar Tom på någon då?
Citera
2022-12-06, 17:26
Medlem
Citat:
För info för dom som följer här och tror att Tom är gud… Toms mamma är väldigt ledsen över hans beteende. Enligt säkra uppgifter är hon en fantastiskt snäll och varm person. Hon har farit väldigt illa av detta. Först att hennes make tog livet av sig och nu Tom som förstör hela familjen.. Så tänk på det när ni hyllar honom på Facebook. Att hänga ut sin levande mamma som han gör, är fruktansvärt!! Hon mår fördjävligt. Det är tur hon har sin dotter som försöker med allt för att lugna ner sin instabila bror.
Känslan man får är att det är Tom som utlöst en del av stressen som pappan utsattes för med en massa ideer om investeringar på gården åtminstone låter det som så när man hör vad han lägger ut
Citera
2022-12-06, 17:32
Medlem
Citat:
Känslan man får är att det är Tom som utlöst en del av stressen som pappan utsattes för med en massa ideer om investeringar på gården åtminstone låter det som så när man hör vad han lägger ut
Det är lite hur ryktet går också.. Men jag känner att det är onödigt att hälla bensin på elden. Det är ju inget vi vet, men spekulationerna är åt det hållet..
Citera
2022-12-06, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hasselassefrasse
Nu pratar du om saker du inte vet igen ju?
Snälla sluta nu ok? Du vet ju ingenting om detta förstår du inte det?

Du känner tydligen familjen. Vilket stöd tror du att de är i mest behov av nu från oss utomstående?

Tom är ju bara omgärdad av tokfransar. Det finns ännu fler av hans sort i en grupp på Facebook som heter Droppen som urholkar stenen. En privat grupp som har ett antal mulvadar som lämnar ut information från flera tokar.

Någon som vet mer om exemepvis *strid L*fs? *= A, *=o, ett ännu värre stolpskott. Läste hennes över 20 år gamla samling av tokigheter i henens kamp. @strids blogg. Kanske en blivande fru till Tom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in