Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-10-10, 20:04
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vijag
Men nej hallå vad är det här för hemska spekulationer !!

HÄR KOMMER RIKTIG INFORMATION .!

Hade inte tänkt skaffa ett konto å skriva här men känner att jag är tvungen då jag blir upprörd av alla spekulationer om mord, vill inte att mamman ska få till sig för mycket av såna spekulationer om de börjar bli för mycket ryktesspridning på de .
Nu har jag läst igenom hela tråden och vill klargöra vissa punkter så att mord spekulationerna kanske släpper lite .
Jag är anhörig .

1 . Flickan är boende i familjehem sen många år tillbaka, hon har bott på några olika familjehem i ca 7-8 år å just nu bor hon alltså i ett familjehem i kil .

2 . Flickan har rymt många gånger förut men aldrig till en annan stad så långt bort .

3 . Flickan har länge mått riktigt psykiskt dåligt då de enda hon vill är att få bo med sin mamma och komma ifrån dessa familjehem, därav anledningen till även denna rymning från början .

4 . Spekulationer kring varför en svensk flicka drar sig till utländska killar såhär kan va för att flickan i detta fallet själv INTE är helt svensk , hennes pappa är 100% utländsk från nåt sånt där obehagligt kurd land och vad jag vet om honom har han missbruks problem och är absolut inte en omtyckt person .

Har mer info som jag inte tänker skriva här, ville bara klargöra just dom här punkterna .

Tack .
Inte anhörig, men ja, bra försök.
Citera
2022-10-10, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kullamannenn
Jag är ingen expert på TikTok, men står varningstriangel och ”fake words so TikTok don’t delete it”
Kanske Jasmine Näslund är just ”fake words” 🤷🏻‍♂️
Ingen går ut med det namnet utan att känna henne väl.
Citera
2022-10-10, 20:06
Bannlyst
Citat:
Men nej hallå vad är det här för hemska spekulationer !!

HÄR KOMMER RIKTIG INFORMATION .!

Hade inte tänkt skaffa ett konto å skriva här men känner att jag är tvungen då jag blir upprörd av alla spekulationer om mord, vill inte att mamman ska få till sig för mycket av såna spekulationer om de börjar bli för mycket ryktesspridning på de .
Nu har jag läst igenom hela tråden och vill klargöra vissa punkter så att mord spekulationerna kanske släpper lite .
Jag är anhörig .

1 . Flickan är boende i familjehem sen många år tillbaka, hon har bott på några olika familjehem i ca 7-8 år å just nu bor hon alltså i ett familjehem i kil .

2 . Flickan har rymt många gånger förut men aldrig till en annan stad så långt bort .

3 . Flickan har länge mått riktigt psykiskt dåligt då de enda hon vill är att få bo med sin mamma och komma ifrån dessa familjehem, därav anledningen till även denna rymning från början .

4 . Spekulationer kring varför en svensk flicka drar sig till utländska killar såhär kan va för att flickan i detta fallet själv INTE är helt svensk , hennes pappa är 100% utländsk från nåt sånt där obehagligt kurd land och vad jag vet om honom har han missbruks problem och är absolut inte en omtyckt person .

Har mer info som jag inte tänker skriva här, ville bara klargöra just dom här punkterna .

Tack .

Tack för infon, det mesta av det har vi redan fattat, men tack ändå.
Citera
2022-10-10, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rullgardajna
I senaste uppdateringen på Aftonbladet låter det som att polisen tror att hon håller sig borta frivilligt.

Ja dom lät jävligt tafatta i artikeln men jag hoppas det bara är att dom inte går ut med va dom gör. Man ska väl ändå ta det säkra före det osäkra när det gäller barn som groomats, bortförts och förmodligen redan antastad och gud vet vad. Han är känd pedofil och våldtäktsman så då slår man på alla trummor.
Citera
2022-10-10, 20:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av leosurvey
Ingen går ut med det namnet utan att känna henne väl.

Men är hela namnet korrekt då?
Jasmine Näslund?
Citera
2022-10-10, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psykoshippien
Inte anhörig, men ja, bra försök.

Vet inte vad du räknar som anhörig men är man vän med mamman sen många år tillbaks tycker ja nog man kan räkna som anhörig . Inte till flickan då men till mamman .
Citera
2022-10-10, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kullamannenn
Men är hela namnet korrekt då?
Jasmine Näslund?
Jasmine kan jag inte bekräfta men högst sannolikt att det är rätt.
Citera
2022-10-10, 20:10
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Hon kan mycket väl finnas kvar i huset, men inte i lägenheten. Hon kan finnas i grannhuset, i stadsdelen, utanför staden ja t.o.m. utanför landet. Ingen mer än någon eller några få vet med säkerhet var hon är. Inte heller om hon är vid livet eller ej.

Det retar mig dock att inte våra största morgon och kvällstidningar har en bild med signalement på den minderåriga och försvunna flickan. Risken är ju stor att någon kan ha sett henne utan att veta att det är just den försvunne. Alla läser ju inte missing people hemsida över försvunna.
Du tror inte att de avvaktar en efterlysning innan de går all out? Tror inte de är pigga på att dela information om minderåriga på nätet utan bevis eller källor.
Hon kanske gömmer sig från något värre än våldtäktsmän? Hur det nu är möjligt?
Vi vet väl inte varför hon rymde?
Citera
2022-10-10, 20:11
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trongen
Ja dom lät jävligt tafatta i artikeln men jag hoppas det bara är att dom inte går ut med va dom gör. Man ska väl ändå ta det säkra före det osäkra när det gäller barn som groomats, bortförts och förmodligen redan antastad och gud vet vad. Han är känd pedofil och våldtäktsman så då slår man på alla trummor.

Nu sätts Missing People in och söker. I Göteborg. Hörde inte vilken stadsdel. Sa dom Angered?
Citera
2022-10-10, 20:12
Medlem
Snaidistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rullgardajna
I senaste uppdateringen på Aftonbladet låter det som att polisen tror att hon håller sig borta frivilligt.

Detsamma sades nyss på Rapport. Mannen som är frihetsberövad är inte misstänkt för inblandning i hennes försvinnande.

Låter ju lite märkligt detta
Senast redigerad av Snaidisten 2022-10-10 kl. 20:17.
Citera
2022-10-10, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Nu sätts Missing People in och söker. I Göteborg. Hörde inte vilken stadsdel. Sa dom Angered?

Länsmansgården/Tolered
Citera
2022-10-10, 20:13
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Vet inte vad du räknar som anhörig men är man vän med mamman sen många år tillbaks tycker ja nog man kan räkna som anhörig . Inte till flickan då men till mamman .
Nej. Anhörig betyder släkt/familj - inte kompis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in