Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-10-10, 21:27
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Ja nu befinner hon sej troligtvis i en annan stad.
Hoppas att hon hittas snart och är välbehållen.

och denna tjej, uppvuxen i mobilåldern, har inte bemödat sig att ringa eller meddela föräldrar eller kompisar. låter det troligt?

den generationen spazzar ur totalt inom 20 minuter utan telefon
Citera
2022-10-10, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Du kan omöjligen vara en god vän till mamman som exponerar hennes barn på detta vidriga sätt, och framför allt bryr du dig inte ett vitten om flickan. Sluta för f-n att exponera barnet ännu mer! Den här tråden kommer att finnas kvar och det är lågt av dig att sprida privata/sekretessbelagda uppgifter på Sveriges största internetforum att ta del av. Om hon håller sig gömd någonstans så gör knappast dina skitskriverier att hon vågar sig fram. Hoppas du blir anmäld.

Exponerar hennes barn på ett vidrigt sätt ? Hur ? De är ingen hemlighet att hon bor i familjehem å att hon bor i kil men många spekulerar i hvb hem vilket alltså inte stämmer och Många spekulerar även i att mamman ska va en dålig mamma vilket inte heller stämmer . Jag är verkligen inte ute efter att sprida privata uppgifter för då hade jag kunnat skriva mycket mer detaljerat än så , ja är ute efter att ge en bättre bild av situationen så att folk kanske spekulerar lite mindre i varför hon rymde å spekulationer i att hon till 100% ligger styck mördad i en skog just nu . Hon rymmer för att hon inte vill bo i familjehem . Hela situationen är sorglig .
Citera
2022-10-10, 21:29
Medlem
Kan inte nån som bor i huset kolla källaren eller vinden, så vi på FB kan släppa den tanken. Polisen gör ju inte det eftersom dom inte tror han har något med försvinnandet att göra.
Bättre att ändå kolla än att låta bli. Om polisen inte har eller vill sätta resurser kan väll nån från huset ända se efter?
Citera
2022-10-10, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wiccaz
Exakt min tanke med, 🥺🥺🥺

Men ngn verkar ha fått bra tips om ngt nu, o som framförts till hennes pappa. Vad de är vet ja inte, läste nyss på mammas fb, senaste kommentarerna
Citera
2022-10-10, 21:31
Medlem
xXoyKillSss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av linakova
Jag läste domarna som ligger uppe tidigare i den här tråden och man behöver inte ens läsa mellan raderna för att inse att han omger sig med folk som accepterar hans leverne och handlingar. Man får lätt en känsla av att vissa andra personer i hans närhet är precis som han. Så jag tror tyvärr att risken finns att hon i så fall hamnat hos någon av hans kamrater och är fånge där nu.

Det faktum att det framkommer i en av domarna att en annan man kvarhöll offret och hennes kompis i lägenheten och låste in dem medans han var ute på ärenden säger en hel del om vad folk i hans omgivning är beredda att göra för hans skull. Tyvärr.

Fyfaaaaann, måste helt missat denna delen av fup, ska läsa igenom och rätts till min människosyn. Jag spyr
Citera
2022-10-10, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
De står i tidningen att senaste spåret är kring MGM bostad, ingenting om att det är inne hos honom. Då kan de lika gärna betyda att dom stannade till utanför hans port, sen hände något och dom skiljdes åt. Trodde hon hade varit hemma hos honom. Ja då blir de klurigt att knyta ihop säcken. Får dom inte fram något mer kommer han släppas om 2 veckor. MP gör ett sök just nu kring Svartemosse och Biskopsgården. Hoppas dom kan få upp ett spår eller två
Han kanske hålls längre för annat de hittat angående henne.
Citera
2022-10-10, 21:33
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Kan inte nån som bor i huset kolla källaren eller vinden, så vi på FB kan släppa den tanken. Polisen gör ju inte det eftersom dom inte tror han har något med försvinnandet att göra.
Bättre att ändå kolla än att låta bli. Om polisen inte har eller vill sätta resurser kan väll nån från huset ända se efter?

Fick ett meddelande från en som bor i området, ingen missing people, polis eller annan aktivitet runt hans bostad. Hade jag bott i huset så hade jag själv gått och kollat överallt.
Citera
2022-10-10, 21:34
Medlem
spegelbilders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Någon i kommentarerna på Facebook skriver att personen fått bra information efter sin efterlysning på TikTok. Hoppas det kan leda någonstans. Men hoppas hon ringer polisen isflaket för att vänta på bättre tider

Ett anonymt konto skriver att hon kan vara på södra biskopsgården

Enligt samma TikTok sägs det är mgm är häktad men ej vill prata.
Citera
2022-10-10, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av linakova
Jag läste domarna som ligger uppe tidigare i den här tråden och man behöver inte ens läsa mellan raderna för att inse att han omger sig med folk som accepterar hans leverne och handlingar. Man får lätt en känsla av att vissa andra personer i hans närhet är precis som han. Så jag tror tyvärr att risken finns att hon i så fall hamnat hos någon av hans kamrater och är fånge där nu.

Det faktum att det framkommer i en av domarna att en annan man kvarhöll offret och hennes kompis i lägenheten och låste in dem medans han var ute på ärenden säger en hel del om vad folk i hans omgivning är beredda att göra för hans skull. Tyvärr.
Precis, jag tror att det är flera personer som är involverade i detta. Huvudpersonen är givetvis LS men han har kringkamrater. Dessa borde polisen kolla upp. Kolla kamerorna på centralstationen från Torsdagen kanske skulle vara en bra ide.
Men polisen kan ha gjort detta redan och i så fall har man pejl på övriga som varit med på kuppen.
Citera
2022-10-10, 21:37
Medlem
Trodde igår att hon höll sig borta frivilligt.
Men efter det här pådraget och hon skickar inga livstecken till nån hon känner så är nåt fel .
Hon hålls fången nånstans eller så har det värsta hänt (tyvärr)
Citera
Medlem
Statsminister2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker

Lägg av.! Nog för att polisen består av i många fall urblåsta idioter, men detta är prio 1 hos polisen i Göteborg just nu och säkert minst 50 personer från polisen är inblandade i detta. Även om Bosse-batong är ett spån så är självklart högsta ledningen inblandade och styr resurserna. I och med att hon är under 15 så är det högprio. De har nog kollar varenda jävla källare, vind, cykelrum och soprum i området och håller på att gå igenom eventuella kamerabilder och får en en jävla massa tips i detta nu som ska kollas upp
Citera
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statsminister2030
-Hon verkar ju inte må så bra och har stora psykiska besvär. Hon kan ju mycket väl befinna sig i nån form av psykos eller att hon pga jobbig uppväxt skapat sig en egen verklighet. .

Men jag tror på ditt alternativ 1. Men frågan är då varför hon håller sig borta? Är det för att få uppmärksamhet eller för att hon känner skuld för att detta blivit ett jävla pådrag. .

Knappast för att få uppmärksamhet. Tänk dig själv att vara jagad och inte veta vart du ska ta vägen, utan någon att ty sig till. Stor risk att hon träffar på fel personer (om det inte är groomaren) som gör henne illa. Jag blir så förbannad när olika postare skriver känsliga uppgifter i tråden som exponerar henne ännu mer. Har inte flickstackarn nog med elände? Det räcker att veta att hon är på rymmen nu och att man inte vet vad som har hänt.

Jag hoppas på det allra bästa, att hon blir funnen välbehållen och får den hjälp och det stöd hon behöver.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in