Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-10-11, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anti-tanten
Bra fråga. Vidare står det:
"En 23-årig man, tidigare dömd för våldtäkt mot barn, har begärts häktad misstänkt för att ha tagit kontakt med flickan i sexuellt syfte.

Han ställs inför häktningsdomstol idag klockan 13:

– Men han är ju inte misstänkt för något människorov eller så utan ”bara” groomingen, säger Thomas Fuxborg.

Texten kan komma att uppdateras."

Varför häktas om de" bara" är grooming. Ja menar de kan ju inte ta alltför lång tid att komma Över hans hårdvara
Citera
2022-10-11, 09:08
Bannlyst
Här är texten från en tjej som försvann från Örebro för några månader sen.
Hon skrev på TikTok att hon inte ville leva längre.
Alla trodde hon var död, men hon dök upp på psykakuten i Stockholm efter c,a 3 veckor, oklart var hon varit.
Men många många 1000 letade efter henne, trots det lyckades hon hålla sig undan.
Så tro inte Naemi är död bara för ingen hör av henne.

”Jag är 14 år och fyller 15 i mars.
Och redan i ung ålder började helvetet. Det är så orättvist. Det gör ont att se folk lyckliga med sina föräldrar. Folk som har en mamma och en pappa som dom kan vända sig till. Det har inte jag.
Folk känner mig som glad, men det är jag inte.

Och om jag faktist ber om hjälp eller vill försöka att må bra istället för fler självmordsförsök, ångest, ilska.
Så är jag ”pick me”. Äntligen när jag börjat känna mig bekväm med min kropp, och äntligen vågar visa upp den så är jag ”hora” ”slampa” ”orre” det är inte kul!

Hela min så kallade ”släkt” dom jag aldrig trodde skulle vända ryggen mot mig gjorde det. Ni gjorde mig till ingenting men nu är jag någon. Idag behövde jag lämna mitt familjehem och flytta till ett nytt IGEN!
Och det är inte KUL!

Är så ledsen att jag inte längre får träffa min lillebror. Men den människan som verkligen stöttat mig i allt. Alltid svarat när jag ringer, alltid brytt sig om mig är min älskade kusin. Johannes!
Nu bryr jag mig inte längre om Vad ni tycker om mig. Jag är jag. Och kommer inte ändra på mig bara för att någon annan vill det. Jag skiter i om jag är ett barn, jag vill må bra. Och ni kan inte längre stå i vägen för det.
Citera
2022-10-11, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kullamannenn
Här är texten från en tjej som försvann från Örebro för några månader sen.
Hon skrev på TikTok att hon inte ville leva längre.
Alla trodde hon var död, men hon dök upp på psykakuten i Stockholm efter c,a 3 veckor, oklart var hon varit.
Men många många 1000 letade efter henne, trots det lyckades hon hålla sig undan.
Så tro inte Naemi är död bara för ingen hör av henne.

”Jag är 14 år och fyller 15 i mars.
Och redan i ung ålder började helvetet. Det är så orättvist. Det gör ont att se folk lyckliga med sina föräldrar. Folk som har en mamma och en pappa som dom kan vända sig till. Det har inte jag.
Folk känner mig som glad, men det är jag inte.

Och om jag faktist ber om hjälp eller vill försöka att må bra istället för fler självmordsförsök, ångest, ilska.
Så är jag ”pick me”. Äntligen när jag börjat känna mig bekväm med min kropp, och äntligen vågar visa upp den så är jag ”hora” ”slampa” ”orre” det är inte kul!

Hela min så kallade ”släkt” dom jag aldrig trodde skulle vända ryggen mot mig gjorde det. Ni gjorde mig till ingenting men nu är jag någon. Idag behövde jag lämna mitt familjehem och flytta till ett nytt IGEN!
Och det är inte KUL!

Är så ledsen att jag inte längre får träffa min lillebror. Men den människan som verkligen stöttat mig i allt. Alltid svarat när jag ringer, alltid brytt sig om mig är min älskade kusin. Johannes!
Nu bryr jag mig inte längre om Vad ni tycker om mig. Jag är jag. Och kommer inte ändra på mig bara för att någon annan vill det. Jag skiter i om jag är ett barn, jag vill må bra. Och ni kan inte längre stå i vägen för det.

Får hoppas att det är ngt åt de hållet. Men fortfarande så är de ngt som inte stämmer i allt det här
Citera
2022-10-11, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Vad menar du med det du skrev om personen som sökte med MPS? Han/hon får inte uttala sig men det kommer något i media om några dagar? Vill bara ha ett förtydligande

Letade och hittade de här. Fel tid av mig med helikopter men den va där på kvällen. Inlägg 1453 och 1458. Samma person som skriver det
Citera
2022-10-11, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pantone297C
Vilken Facebook tråd gäller det? Länk?

Det är mammans FB-tråd som är länkad i starten. Kan inte länka då jag inte har tillgång till FB på den här enheten jag skriver på nu.
Citera
2022-10-11, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av undrar7208
Letade och hittade de här. Fel tid av mig med helikopter men den va där på kvällen. Inlägg 1453 och 1458. Samma person som skriver det

Tack, läste precis. Ja lite kryptiskt. Kan vara någon som vill ha lite uppmärksamhet genom att skriva så också.

När polisen nu gått ut med denna säkra informationen att flickan är försvunnen helt frivilligt och gör detta med en axelryckning så svalnar ju också intresset hos allmänheten.
Citera
2022-10-11, 09:26
Medlem
Polisen verkar vara stensäkra:

Den försvunna tonårsflickan som misstänks ha blivit utsatt för grooming håller sig undan frivilligt, enligt polisen. Ingen sökinsats pågår från polisens sida eftersom man inte vet var man ska leta.

– Hon kan lika gärna vara i Stockholm som i Göteborg, eller på väg tillbaka till Värmland, säger Thomas Fuxborg vid polisen.

Källa: Expressen

Edit* ser nu att detta redan var skrivet här
Citera
2022-10-11, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalabalik13
Dom vet inte ett skit o så ha dom sagt förr för att sedan hittat en människa el barn som blivit bragd om livet. Hon är för fn bara 13år klart dom ska söka efter henne som att hon blivit bortförd. Som mamma till en liten dotter och son så känner ja all frustration i världen för familjens skull o sånt här är de absolut värsta som kan hända. Att vara försvunnen. Ovissheten, att inte veta om hon lever el inte. Jag tror inte polisen vet nånting
Jag tycker också man bör ta på större allvar när unga försvinner… men det känns som många inte har koll på hur många ungdomar som ”försvinner”. Hon har troligen gjort det förut vilket gör att de tar det på ännu mindre allvar. De flesta dyker upp, det är otroligt ovanligt att någon blir mördad, även om många här direkt vill tro det värsta tänkbara. Enda anledning till att det står i media om det här är att hon har blivit groomad. Det är såklart oroväckande, men mest troligt håller hon sig nu borta frivilligt. Hon är uppenbarligen inte med honom i alla fall.
Citera
2022-10-11, 09:28
Medlem
Skicka faktura för sökinsatsen då eller?
Citera
2022-10-11, 09:28
Medlem
Detta känns skumt. Plötsligt dyker ett ”troll” upp i kommenterade på mammans inlägg, som gör att flera personer som verkar känna mamman kräver att tråden ska låsas. Trollet dök upp strax efter inlägget kopierat från flashback lades upp i kommentarsfältet.

Reagerade mamman på att det kom upp för mycket uppgifter som hon inte ville visa för allmänheten? Varför fick de så bråttom att låsa tråden? Har mamman och hennes närmaste insett att de behövde en ”väg ut” från hennes inlägg, som kanske drog åt sig lite väl mycket uppmärksamhet mot vad det var tänkt? I början var ju mamman med och försvarade sig med kommentarer som att ”ingen känner min dotter bättre än mig”, ”hon umgås nästan bara med mig” osv. Detta kanske blir svårare att vidhålla när det kommit ut att hon inte ens har dottern boende hos sig, sedan lång tid tillbaka. Trollet dök ju upp väldigt lämpligt tidsmässigt.
Citera
2022-10-11, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seinfeld99
Detta känns skumt. Plötsligt dyker ett ”troll” upp i kommenterade på mammans inlägg, som gör att flera personer som verkar känna mamman kräver att tråden ska låsas. Trollet dök upp strax efter inlägget kopierat från flashback lades upp i kommentarsfältet.

Reagerade mamman på att det kom upp för mycket uppgifter som hon inte ville visa för allmänheten? Varför fick de så bråttom att låsa tråden? Har mamman och hennes närmaste insett att de behövde en ”väg ut” från hennes inlägg, som kanske drog åt sig lite väl mycket uppmärksamhet mot vad det var tänkt? I början var ju mamman med och försvarade sig med kommentarer som att ”ingen känner min dotter bättre än mig”, ”hon umgås nästan bara med mig” osv. Detta kanske blir svårare att vidhålla när det kommit ut att hon inte ens har dottern boende hos sig, sedan lång tid tillbaka. Trollet dök ju upp väldigt lämpligt tidsmässigt.

Fick en känsla när jag läste trollets inlägg som att det var en ung person. Tanken på att det kan ha varit kompis eller till och med den saknade flickan dök upp.
Citera
2022-10-11, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seinfeld99

Men mammans inlägg är ju inte låst? Eller vad menar du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in