Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-10-11, 10:14
Medlem
NWT kl 09:51 idag: ”Missing Peoples besked: sökandet efter försvunna flickan fortsätter, ett minderårigt barn i tvivelaktiga kretsar.”

Låst artikel så kan tyvärr inte läsa mer än rubriken.
Citera
2022-10-11, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seinfeld99
NWT kl 09:51 idag: ”Missing Peoples besked: sökandet efter försvunna flickan fortsätter, ett minderårigt barn i tvivelaktiga kretsar.”

Låst artikel så kan tyvärr inte läsa mer än rubriken.

"Tonårsflickan från Värmland som försvunnit i Göteborg håller sig undan frivilligt, enligt polisen.
Men det påverkar inte Missing peoples arbete – organisationen kommer fortsätta att söka efter henne.
– Vi slutar inte leta förrän flickan är hemma igen, säger den operativa chefen Hans Stigsjöö.

Under måndagskvällen samlades över 150 personer i Biskopsgården i Göteborg för att leta efter den försvunna flickan.

Polisen om försvunna flickan: ”Håller sig borta frivilligt”
Missing people anordnade den akuta sökinsatsen och valde området eftersom hon enligt deras uppgifter senast sågs i området natten mellan fredag och lördag.

Den operativa chefen Hans Stigsjöö sammanfattar insatsen.

– Det var fantastisk uppslutning med över 150 sökare. Men inga relevant fynd, tyvärr. Vi håller nu på att sammanställa lite tips och sånt som har inkommit, säger han och fortsätter:

– Det är tips som kommit in under gårdagen och natten.

Dessa ska nu Missing people sammanställa och överlämna till polisen. Vid lunchtid tar organisationen ett nytt beslut om den fortsatta insatsen.

Att avveckla sökandet är inte ett alternativ, enligt Hans Stigsjöö.

– Vi slutar inte leta förrän flickan är hemma igen, sedan kanske inte nästa sökinsats blir lika intensiv, utan mer med våra egna volontärer, säger han och menar att sökandet bara är i ett inledande skede.

Polisen säger att flickan gömmer sig frivilligt, ändrar det ert arbete på något sätt?

– I sak nej. Det är ett minderårigt barn som rör sig i tvivelaktiga kretsar, om man ska säga så – det är min min egen reflektion – i och med att han är anhållen.

– Normalt sett är vi väldigt försiktiga med sådana här typer av fall där det är rymningar. Men om man mer eller mindre blivit groomad i väg från bostaden gör att vi jobbar på oförtrutet med det här. "
Citera
2022-10-11, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsLibra
Men hur vet de det? Kanske frivilligt från start ja men det kan ju ha ändrats... Men hoppas de har rätt.
Peddot gar sagt det till de och inte ljuger den nya adeln för polisen.
Citera
2022-10-11, 10:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av VladimirSuckmeoff
Nej utan för att han har inget med hennes försvinnande att göra din pantburk. Kan du inte läsa pappskalle, polisen har ju tydligt sagt att hon håller sig borta frivilligt, se länken nedan dumjävel:

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...rta-frivilligt

”Tror polisen” står det…och det kanske stämmer, men varför skulle Missing people ut och söka igår kväll för då?
Det är ju inte sommar längre så utomhus lär hon ju knappast va.
Citera
2022-10-11, 10:19
Medlem
massuppfittarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av linakova
Ok, till er tidigare som gav mig tipset/uppmaningen att söka upp domarna som publicerats här i tråden tidigare mot den misstänkte har jag nu sökt upp dem och läst. Det är ju ganska skrämmande läsning. Helt uppenbart är det våldtäkt, inte enbart att han haft samlag med en minderårig som gjort det av fri vilja. Så nog är det en våldtäktsman alltid det handlar om.

En sak som slår mig är att jag inte riktigt förstår varför man inte har lagt in tex olaga frihetsberövande. Det framgår ju exempelvis i domen B-6586-20 att tjejerna förbjudits att lämna lägenheten och att den låsts och vaktats. Varför har man inte lagt in det som en åtalspunkt gentemot den personen som begick den handlingen, för det var ju inte L? Den frågan tycker jag vore intressant att ställa åklagaren.
De allra flesta åklagarna är kvinnliga vänsteraktivister, därför de t.ex. aldrig yrkar på utvisning heller.
Citera
2022-10-11, 10:26
Medlem
Jag skrattar. Flickan håller sig undan! Har kanske åkt hem t.o.m
Citera
2022-10-11, 10:31
Medlem
Håller hon sig borta frivilligt tyder detta på ett äckligt uppmärksamhetssökande beteende. Ge dig till känna så att din familj inte behöver oroa sig och så att MP kan lägga fokus på andra sökningar. Fucking barnunge!

Märks att det finns problem i den familjen i alla fall. Bara att titta på mammans FB så förstår man en del.

JAPP, jag har fördomar i detta fall, med all rätt!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuperCupcakeLand
Jag skrattar. Flickan håller sig undan! Har kanske åkt hem t.o.m

Om ngn skrattar åt sånt här. Så saknas det ett o annat i skallen på den personen.
Fö så hade det nog uppdagats om hon åkt hem
Citera
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Hur kan poliserna veta att hon håller sig borta frivilligt?
Citera
2022-10-11, 10:32
Medlem
Vad i helvete?
Håller hon sig undan bland dom kriminella asen frivilligt? Hoppas dom som nu gömmer henne får långa straff och hon själv lär sig vilka vidriga män hon fallit för.
Citera
2022-10-11, 10:33
Medlem
b00b00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JaBaDaBaDoo
Hur kan poliserna veta att hon håller sig borta frivilligt?

Antagligen har glinet inte kunnat hålla sig från sociala medier eller liknande. Eller hört av sig till någon.
Citera
2022-10-11, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whyman
Vad i helvete?
Håller hon sig undan bland dom kriminella asen frivilligt? Hoppas dom som nu gömmer henne får långa straff och hon själv lär sig vilka vidriga män hon fallit för.

Tror att hon håller sig borta frivilligt pga familjeskäl. Bara en gissning, varken rykte eller annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in