Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-10-11, 14:59
Medlem
Är de MGMs farsa de snackas om på Facebook som är likadan som sin son?
Citera
2022-10-11, 15:02
Medlem
b00b00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88

Lite mer information skulle kanske vara bra.
Var pratas det någonstans på Facebook? Och vad sägs?
Citera
2022-10-11, 15:06
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88

Vilken länk?
Citera
2022-10-11, 15:07
Bannlyst
Hur stor del av svenska folket tror ni känner till detta fall och skulle känna igen tjejen om gick omkring med hoodie på sig?
Max 5% gissar jag på, så hon kan nog röra sig ganska fritt ändå.
När Lisa Holm var eftersökt så hade säkert över 50% känt igen henne om dom sett henne.

PS:kommer man nånsin hitta Wilmas kvarlevor 🥺
Citera
2022-10-11, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av b00b00
Lite mer information skulle kanske vara bra.
Var pratas det någonstans på Facebook? Och vad sägs?

Ja jo, jag letar upp de, såg de igår kväll, att dom snackade om en pappa som tafsat på minderåriga
Citera
2022-10-11, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Vilken länk?

Ska se om jag hittar den igen, skummade igenom snabbt igår, och då var det snack om nån farsa
Citera
2022-10-11, 15:11
Medlem
vonDys avatar
Anta att flickan fått hjälp av MG att gömma sig hos någon/några i hans kontaktnät. Och även om hon där inte utsätts för sexuella övergrepp/våldtäkter ,utan blir behandlad med silkesvantar och matad med prinsessbakelser (föga troligt men) - så är min fråga om det är straffbart att hjälpa en minderårig att hålla sig gömd? Måste det ju vara?

Och isåfall,vad är påföljden för ett sådant brott?
Någon som vet?
Citera
2022-10-11, 15:12
Medlem
Vad är detta för ytterligare motstridiga uppgifter ?

Tidigare sa polisen att de inte har indikationer på att hon befinner sig i region väst men nu:

Citat:
Under tisdagen har polisen genomfört nya sök i Biskopsgården.
–*Det är väldigt viktigt för oss att få tag på henne, att hon kommer hem igen, säger polisens presstalesperson Thomas Fuxborg.

https://www.expressen.se/nyheter/nae...nya-sokinsats/

Citat:

Den sista iakttagelsen av flickan ska enligt samma uppgifter ha varit i närheten av mannens bostad, där en släkting sett henne och mannen, innan de sprang åt varsitt håll. Där tar spåren efter Naemi slut.

Detta gäller ju samma iakttagelse som vi vetat om från början.
Alltså finns inga spår efter henne efter det?
Varför har polisen antytt det då?

Idag fyller hon 14 år!
Citera
Medlem
Sveppss avatar
Nu skriver Dumpen att han tidigare har drogad sina offer det kanske står i domen som inte jag har läst? Då kanske det inte är konstigt att flickan lät nedstämd och deppigt när mamman pratade med henne, vad är den här människan (mannen) för odjur.

Är det så att hon håller sig borta frivilligt varför var det då sök i Göteborg igår?

Är det så att hon håller sig borta så måste det vara han som har hjälpt henne sticka.

Är det någon här som vet om han har stor släkt i Göteborg? Kan han ha tillgång till nycklar till deras lägenheter? Jag kan inte tänka mig att någon vuxen människa sitter och tycker det är ok att gömma den här flickan. Varför ändrar man inte brottsrubriceringen till människorov (hon är ett barn, inte en vuxen som vill hålla sig borta) så att flickan kommer i säkerhet?

Och VARFÖR rycktas det om nytt sök ikväll om polisen är så säker på att hon inte är kvar i Göteborg?
Citera
Medlem
I dag fyller Naemi 14 år. Hennes mamma berättar att de hade tänkt fira genom att gå på ”Halloween på Lisberg” tillsammans nu är mamman i stället i Göteborg utan henne, för att leta.

Hennes dotter vårdas enligt LVU sedan flera år tillbaka sedan föräldrarna ansetts brista i omsorgen om flickan, men enligt mamman har de haft bra kontakt den senaste tiden.

Senast redigerad av Doiten 2022-10-11 kl. 15:16.
Citera
2022-10-11, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doiten
Det har gått fem dagar sedan 13-åriga Naemi försvann från sin skola i Värmland.

En man i 25-årsåldern är häktad misstänkt för att ha groomat flickan, men tros inte ha med hennes försvinnande att göra.
Under tisdagen har polisen genomfört nya sök i Biskopsgården.

I dag fyller Naemi 14 år.

Enligt det jag citerade kring den nya artikeln från expressen så finns inga iakttagelser av flickan sedan en anhörig såg hon och mannen springa från platsen i Göteborg.
Vilket jag tycker att de absolut inte varit tydliga med innan.

Ja hon fyller år idag. Borde hon inte kontaktat någon vid detta laget?
Jag pendlar verkligen fram och tillbaka i vad jag tror.
Citera
2022-10-11, 15:18
Medlem
Det står att de tänkt fira hennes födelsedag på Liseberg. Kanske folk som är där i dagarna ska ha extra koll? Om hon velat fira sin födelsedag där så kanske det är ditåt hon drar sig.
Där kan hon lätt smälta in, förutsatt att hon nu är fri att röra sig "som hon vill".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in