Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-10-11, 17:51
Medlem
En seriös fråga - han har alltså varit i Sverige ganska länge utan att bli medborgare. Vet någon om han är asylsökande och isf om hans ansökande om medborgarskap är under behandling eller om han fått avslag? Eller vistas han bara i landet utan att bry sig om att söka medborgarskap alls? Det är ju trots allt lagligt. Men isf så undrar jag lite varför man inte utvisat honom efter multipla sexualbrott mm. Och nej, jag önskar inte svar som att "åklagarna är vänsterg*ittor som inte bryr sig" eller vad det nu var någon som sa för någon sida sedan här i tråden. Önskar rella svar. Har någon kollat upp hans eventuella medborgarskapsansökan/asylstatus?
Såvitt jag vet är väl inte Azerbaijan annars egentligen ett extremt farligt land att återvända till så han borde väl kunna utvisas. Eller?
Citera
2022-10-11, 17:52
Medlem
Hela dagen tänkte jag att de måste fått livstecken från flickan på något vis eller annan information som gjorde att de uttalade sig så tvärsäkert angående att hon var frivilligt försvunnen. ”Vi vill att hon ger sig tillkänna men det vägrar hon tydligen den lilla bråkstaken” (typ)

Sedan svängde det sakta under eftermiddagen.

Är glad att de gör ett omtag nu men det har gått några dagar.

Om det visar sig att det hänt henne något och att polisen inte valde att leta bara för att hon försvann frivilligt från början trots omständigheterna kommer de nog få lite kritik
Citera
2022-10-11, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnikandeYllefilt
Snubben är redan dömd för olovlig körning, så för hans del tycks det vara totalt irrelevant.

Olovlig körning av moped ja.
Citera
2022-10-11, 17:57
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Polisens arbete bör utredas JÄVLIGT noggrant när allt detta rett ut sig.

Håller med. Till hundra procent.
Citera
2022-10-11, 17:57
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mickey-D
De gör ett jättebra jobb.
Det gör de inte alls det. De hindrar barn från att träffa gubbar som inte ljuger om vilka de är och hur gamla de är och sänder dem rakt in i käften på alla som istället ljuger om sin ålder och sig själva.

De gör det med andra ord bara värre för de barn som är ute på nätet och letar äldre.
Citat:
Ursprungligen postat av Klas-Brynolf
Lägenhetshus runt centralstationen kan man typ räkna på noll fingrar.
Det finns massor. När jag var i gbg för ett par år sedan så hamnade jag i ett.
Citat:
Ursprungligen postat av Klas-Brynolf
Det är en större sannolikhet att hon finns kvar i området där hon senast sågs eller någon annan förort till Göteborg.
Hon måste ha hittat nånstans att sova inomhus annars hade hon frusit ihjäl.
Citera
2022-10-11, 17:59
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Hon har ju gett sig av frivilligt och just nu finns inget som tyder på att hon INTE skulle hålla sig undan frivilligt.
Vad skall han säga?

GW har alltid sagt i media att göteborgspolisen är bäst i hela landet på att lösa brott.
Citera
Medlem
Den misstänkte bodde ju med sin far och sin bror. Vad säger att inte dom gömmer henne i något förråd? Eller dom måste ha reagerat när han kommit hem med tjejen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starcraft56735
Ganska säker att jag såg henne idag på morgonen i Angered. Exakt samma ansikte med en stor svart jacka som passar inte henne, passande att hon hade ingen mobil i handen heller.

Bra om du tipsar på 11414.
Viktigt att hon hittas...
Citera
2022-10-11, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LKKINGEN
Mamman tänker bara på sig själv, ganska uppenbart.
Älskar hundar som ger "respekt".
Så nog har inlägget fog för sig.

Sen en dotter som är 13 med fillers och bor i fosterhem lär väl inte tala emot den uppfattning man får av att ta sig en titt på Fäjsbook..

Jag tror knappast att dottern har fillers.. får man ens göra det på någon som är omyndig? 🤔
Jag kunde inte se så mycket på hennes fb den var ganska stängd men såg några bilder och tyckte väl inte att det stog mamma i pannan direkt. Jag personligen kan tycka att man bör se lite mer "vuxen" ut på sociala medier när man är förälder. Hade jag inte vetat bättre hade jag kunnat tro att mamman är nånstans i övre tonåren nästan.

Men med det sagt är det inget som tyder på att hon skulle vara en dålig förälder, det är ju bara mina fördomar som pratar..
Citera
2022-10-11, 18:01
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JaBaDaBaDoo
GW har alltid sagt i media att göteborgspolisen är bäst i hela landet på att lösa brott.
Nu är väl inte GW den bäst skickade att bedöma det. Jag tror det handlar om att Göteborgspolisen i högre grad än andra smekt GW:s ego rätt.
Citera
2022-10-11, 18:01
Medlem
Statsminister2030s avatar
Ja nu har ju inte alltid polisen så gott handlag med unga struliga tjejer. Visst här va tjejen 20år.

https://www.expressen.se/kvallsposte...inna-obemarkt/

Vad vill jag ha sagt med detta då?

1. Många poliser är lata svin och i det här fallet så var nog Tv:n och fikat intressantare än att titta till en svårt drogad ung tjej.

2. Polisen har 4 000 sidor som handlar om Michelle. Statliga behandlingshem över 2 000 sidor.

Sådana här tjejer kan ställa till med mer än va ni anar och är väldigt måna om att alltid ses som offer.

Den här 14åriga tjejen som är försvunnen behöver ju inte, och är troligtvis inte alls nån oskyldig ängel. Hon är tillräckligt gammal för att förstå att putar hon lite med läpparna och särar på benen så finns det alltid folk som kommer nappa och göra som hon säger.

Kommentarer som "hon är ett barn" undanbedes. Visst gjorde blatten total fel, men tjejen kan ju mycket väl ha varit drivande. Jag säger inte att det är så. Inte alls. Men unga tjejer kan vara väldigt manipulativa och hon va nog beredd att göra ganska mycket för att slippa sin nuvarande situation som hon av förklarliga skäl inte var nöjd med.
Citera
2022-10-11, 18:04
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statsminister2030
Ja nu har ju inte alltid polisen så gott handlag med unga struliga tjejer. Visst här va tjejen 20år.

https://www.expressen.se/kvallsposte...inna-obemarkt/

Vad vill jag ha sagt med detta då?

1. Många poliser är lata svin och i det här fallet så var nog Tv:n och fikat intressantare än att titta till en svårt drogad ung tjej.

2. Polisen har 4 000 sidor som handlar om Michelle. Statliga behandlingshem över 2 000 sidor.

Sådana här tjejer kan ställa till med mer än va ni anar och är väldigt måna om att alltid ses som offer.

Den här 14åriga tjejen som är försvunnen behöver ju inte, och är troligtvis inte alls nån oskyldig ängel. Hon är tillräckligt gammal för att förstå att putar hon lite med läpparna och särar på benen så finns det alltid folk som kommer nappa och göra som hon säger.

Kommentarer som "hon är ett barn" undanbedes. Visst gjorde blatten total fel, men tjejen kan ju mycket väl ha varit drivande. Jag säger inte att det är så. Inte alls. Men unga tjejer kan vara väldigt manipulativa och hon va nog beredd att göra ganska mycket för att slippa sin nuvarande situation som hon av förklarliga skäl inte var nöjd med.
Jo, du försöker lägga ansvaret på tjejen -- trots att du pratar om en dömd våldtäktsman.

Nej, det som inte spelar någon roll är vad tjejen har gjort och inte -- en 23 åring har ansvaret att säga nej till 14 åring ... Det går inte att låtsas annat.

Han har gjort fel och hon är ett barn och ett offer för honom - alldeles oavsett vad hon uttalat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in