Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-10-11, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blaha95
Håller helt med.

Morsan är ju helt jävla efterbliven.

Men ditt spån. Du har sett hur polisen har uttalat sig och inte brytt sig ett skit förrän nu på eftermiddagen? Mamman kände att polisen gjorde ingenting när dottern försvann den 6 oktober och tog då såklart tag i saken eftersom hon hade fullständig panik! Hur fan kan du klandra henne när polisen bara rycker på axlarna?
Citera
2022-10-11, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Definition på tonåring: tretton till nitton
Kanske inte var helt uppenbart men jag åsyftar användandet av citattecken, Einstein.
Citera
2022-10-11, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anti-tanten
Och jag tillhör dom som tycker att har du fått asyl i ett land så ska du vara oerhört tacksam för det. Om du gång på gång bryter mot lagen i det land som tagit emot dig så finns bara en åtgärd, utvisning. Nu har jag dålig koll på om MGM har fått asyl, men skit samma. Kan du inte sköta dig i det land som tagit emot dig så är enkel biljett hem enda alternativet. Detta är något som det borde få skriva på papper på, att de förstått. Dra inte rasistkortet nu, för jag är långt ifrån rasist. Jag välkomnar alla som faktiskt berikar vårt land, men det är LÅNGT IFRÅN alla som gör det. En sån som MGM till exempel.

Själva grejen är den att det är en betydligt mer komplex fråga än så. Men det är en diskussion som inte bör tas i den här tråden. Det finns psykologiska aspekter och annat i utvisningsproblematiken. Exempelvis anhöriga att ta i beaktning etc. Vi kan inte utvisa hursomhelst tex om det finns barn med i bilden osv. Det är inte riktigt så svartvitt som man alltid kan känna i ren affektion.
Citera
2022-10-11, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LonelyF18
Men ditt spån. Du har sett hur polisen har uttalat sig och inte brytt sig ett skit förrän nu på eftermiddagen? Mamman kände att polisen gjorde ingenting när dottern försvann den 6 oktober och tog då såklart tag i saken eftersom hon hade fullständig panik! Hur fan kan du klandra henne när polisen bara rycker på axlarna?
Polisen va på väg dit redan.
"Min ena syster var på plats när jag fick kontakt med honom medans de inväntade polisen, "
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Homer.Jewston
Syftar på dina tidigare inlägg i tråden. Diska lite så att du lugnar könet.

Jaha. Exakt hur har jag försökt skydda MGM? Exemplifiera....
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vonDy
Inte krav på före 2023-01-01.
Jo för nyköpta kort gäller regkrav sedan augusti. För gamla gäller 1/1 23.
Se https://www.pts.se/sv/privat/interne...a-registreras/
Citera
2022-10-11, 19:39
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frog99
Men jag förstår verkligen inte varför mostern inte håller kvar flickan ? Då hade hon garanterat varit hemma redan i fredags . 😢
i efterlysningen låter det som att mostern bara var inkopplad i telefonsamtalet, annars borde ju mostern tex hört vad Latif sa till flickan som svarade ok innan de la på och stack? plus att han inte skulle ljugit först om att han hette nått annat.

Känns lite som nån ryktesspridning att mostern skulle vara närvarande..

troligt scenario: mamman ringer till honom med mostern inkopplad, mostern är på plats i göteborg. Han och flickan är hemma hos honom och han ljuger först om att det ej är han, sen låter flickan ändå prata med mamma o moster. Han säger nått, typ kanske: "vi måste dra skynda..ok säger hon o de drar från lägenheten."

i själva efterlysningen framgår det inte att mostern verkligen SER de dra. "Men han valde ist då att springa ifrån platsen med henne" kan ju menas också att de hunnit dra när polisen kom fram, alternativt att mostern då såg dem lämna porten tex
Citera
2022-10-11, 19:41
Medlem
AussieRedMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WesternState
Nej
Det där behöver vi nog kolla upp båda två och hur det är i aktuella fallet, gissar på att wt morsan inte har vårdnad.
Citera
2022-10-11, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Bhaha, klart som fan han inte gråter för henne. Det fattar väll varenda jävel. Han grinar för att han torskat!

Blir han inte utvisad den här gången så hoppas jag folk drar ihop en demonstration för att få ut aset.

Med tanke på att svinen tex utvisar en pappa, som int tagit ut semesterdagar, el va de hela familjen? Så är de mycket sjukt o märkligt att sånna här avskum till amöbor är kvar i landet.
Dom utvisar hårt arbetande människor. Men inte brottslingar. Man måste ju ha missat ngt helt o hållet när det kommer till lagarna
Citera
2022-10-11, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kullamannenn
Det finns många luffare som gärna håller en 13-årig tjej gömd, men frågan är nu när dom vet att polisen letar efter henne och har dom sex så räknas det som våldtäkt på barn, inget man vill dömas för.

Att hon håller sig gömd utan hjälp är så gott som uteslutet. Dom flesta normala människor ser en stor risk med att hjälpa henne hålla sig undan. Så vad för typ kan tänkas hjälpa (utnyttja) henne? kompisar till den häktade, vänner till henne med eget boende, random kille på stan som utnyttjar henne, nån som redan lever under radarn utan uppehållstillstånd?
Citera
2022-10-11, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berting
De har väl umgåtts ett tag på nätet och blivit kära, tror ej det är så farligt, hoppas i alla fall. Sånt här händer ju hela tiden, ungdomar är ungdomar! På bilderna ser hon äldre ut än 13-14. Hoppas allt löser sej till det bästa.

Det har kommit fram att han är dömd för 3 tidigare våltäkter mot barn… så jo, det är nog ganska viktigt detta.
Citera
2022-10-11, 19:46
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badboy rider
Varför ringde mamman till snubben?
Om nu polisen redan var på väg hade det ju varit enklare om de fått sköta det hela, och då hade ju barnet redan varit hemma…
Har det framgått varför hon ringde?

Ringde hon verkligen under tiden polisen var på väg dit? Det är inte vad jag uppfattat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in