Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-10-11, 23:02
Medlem
Mrflinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frankenstein1
Jo men jag syftade på insats och kostnader. Alla föräldrar har ansvar för barns avsiktliga dumheter. Skulle en 5-åring krossa rutor så skall föräldrarna bli betalningsskyldiga.

Snart behövs fotboja även på HVB-hem.
Man undrar hur relation varit innan.. då mamman sa de haft bra kontakt SENASTE tiden.

Frågan är om flickan även ljugit på chatsidan och inte berättat hon var på HVB-hem

Det skulle vara någon form av godkännande för att få skaffa barn. Det finns så många som skaffar barn som är klart olämpliga som vårdnadshavare. I dom flesta icke fungerande familjer dräller det av barn, man ska gärna ha ett par husdjur också. Men man är helt oförmögen att ta hand om någon av dessa. Kännetecken på en riktig WT-familj är tatuerade föräldrar. Mamma med löjligt stora ögonfransar och anknäbb. Fler ungar än 3 och 2 hundar. Då går det åt helvete för ungarna.
Citera
2022-10-11, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Varför vill du ens ha utredningen?
för att bakgrunden till allt är intressant, vad det var för fel på föräldrar, varför de inte ansågs lämpliga.

Alltihop hänger på att flickan är där hon är nu i livet.
Citera
2022-10-11, 23:12
Medlem
Citat:
Jo men jag syftade på insats och kostnader. Alla föräldrar har ansvar för barns avsiktliga dumheter. Skulle en 5-åring krossa rutor så skall föräldrarna bli betalningsskyldiga.

Snart behövs fotboja även på HVB-hem.
Man undrar hur relation varit innan.. då mamman sa de haft bra kontakt SENASTE tiden.

Frågan är om flickan även ljugit på chatsidan och inte berättat hon var på HVB-hem
Vad är ditt syfte med att misskreditera flickan? Tror du någon råkar få hem tre stycken småflickor vid tre olika tillfällen som allihop är tvångsomhändertagna? Nej han vet att han kan få tag i dem och uppenbarligen vart. Dvs, han groomar dem efter att ha letat efter just flickor i den åldern. Han vet hela tiden innan. Hur?
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Det är så det ser ut.
På Dumpen.se har flera pedofiler fastnat i nätet och blivit uthängda som tidigare har gjort sej skyldiga till sexbrott mot barn. Barn som är omhändertagna är lätta offer.
På nyheterna, åtminstone på SVT kunde de gå igenom snabbt med sammanfattning på barn som är försvunna. Fler kanske hittas i tid då.
Citera
2022-10-11, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkrivSuddan
Vad är ditt syfte med att misskreditera flickan? Tror du någon råkar få hem tre stycken småflickor vid tre olika tillfällen som allihop är tvångsomhändertagna? Nej han vet att han kan få tag i dem och uppenbarligen vart. Dvs, han groomar dem efter att ha letat efter just flickor i den åldern. Han vet hela tiden innan. Hur?

På nyheterna, åtminstone på SVT kunde de gå igenom snabbt med sammanfattning på barn som är försvunna. Fler kanske hittas i tid då.

Har inte misskrediterat någon. Var bara frågeställning
Rymning och undanhållandet kan man dock misskreditera henne för.
Vi vet inte hur mycket han visset om henne när de fick kontakt.
Det är ju inte från samma hem alla tre tjejerna.
Insiderbrott på hemmet?

Vi vet inte deras kommunikation. I Blekingefallet var det tjejerna som lockade utomstående för flykten
Citera
2022-10-11, 23:27
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Homer.Jewston
Som kan ses så poserar den flertalsdömda pedofilen och våldtäktsmannen som ej blev utvisad med trots att denne ej är svensk medborgare med en kvinnlig polis. Anses inte detta skamligt och bör inte polisen tas ur tjänst?

https://samnytt.se/darfor-fick-barnv...-om-utvisning/

Jamen sedär! Och polismössan fick han låna också. Så rörande (handhjärta). Fick han saft och bulle efteråt? Hoppas .. hoppas ..

Och vilken praktpolis! Hon kanske längtar efter att adoptera? Blir alldeles rörd av hennes engagemang.
Senast redigerad av skoputs 2022-10-11 kl. 23:29.
Citera
2022-10-11, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Ja det intressanta i detta fall är om 13 åriga flickan har kvar oskulden din sjuka djäv**
Hon har väl hängt med blattar och knarkat och vad tror du hon betalar allt med?

Är du måhända en svensk naiv idiot?
Citera
2022-10-11, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruFrom
Märkligt att de skulle fira hennes födelsedag på Liseberg idag. De har inte öppet idag utan öppnar igen på fredag.

Behöver inte va så märkligt. Hur som helst ordnade hennes mamma så hon trots allt fick en bra födelsedag.

Flickan hittades i en annan västsvensk stad än Göteborg, men övriga omständigheter är i nuläget oklara.

När NWT når flickans mamma strax innan 21-tiden, är det en lättad röst som svarar i telefonen.

Jag har så mycket känslor, men nu kan jag äntligen slappna av. Det går inte att beskriva känslan. Jag är mest tom, men samtidigt så himla glad. Nu kan jag andas igen, säger hon.

Vad ska ni göra nu?

Hon fyller år idag, så vi ska köpa en tårta. Men hon har fått mat, dricka och godis.

Grattis önskar dig allt det bästa tjejen ❤️
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Fy så hemskt att någon kan vara så kall i hjärtat.
Men vill upplysa dig att den kan man bara mista en gång i livet.
Hur tror du hon finansierat allt knarkande med blattarna? Tror du det, sängplats och mat är gratis i en hel månad?

Jävla naiva svenskar och se vilket fint samhälle ni skapat!
Citera
Medlem
Metaverses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GanjaFarfar
Med tanke på att snubben fick 3 år för dubbla barnvåldtäkter + lite annat men var ute efter 2 så är ju detta ingen stor tröst.
Han gör nog samma sak inom ett halvår igen. Ett nackskott vore rimligare.

Skönt att flickan är återfunnen, även om jag inte kan låta bli att störa mig på hur mycket hon lär gotta sig åt all denna uppmärksamhet.
Han får mer än gärna bli skickad tillbaka till Azerbajdzjan, han har trots allt ett medborgarskap.

Tyvärr så kommer det naturligtvis inte ske, det blir istället godisförbjud i en månad som straff.

Ja, det är verkligen skönt!
Jag fick samma vibbar som från fallet om Wilma i Uddevalla, tur att det inte var samma utfall..
Citera
2022-10-11, 23:40
Medlem
Delosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Tänker att;
Nu kan vi väl konstatera att polisen haft rätt och agerat rätt.

en jävla tur att någon hittade henne. Det var inte polisen.
Men förstår att du vill sätta medaljen på polisen .
Ska någon äras att flickan är åter så är det alla dom som skrikit sej hesa och tryckt på för
att rikta spotlighten på detta , däribland flashback.
Senast redigerad av Deloso 2022-10-11 kl. 23:57.
Citera
2022-10-11, 23:53
Medlem
Citat:
Har inte misskrediterat någon. Var bara frågeställning
Rymning och undanhållandet kan man dock misskreditera henne för.
Vi vet inte hur mycket han visset om henne när de fick kontakt.
Det är ju inte från samma hem alla tre tjejerna.
Insiderbrott på hemmet?

Vi vet inte deras kommunikation. I Blekingefallet var det tjejerna som lockade utomstående för flykten
Jag har inte läst hans domar.

Varför skulle 13 åringar intressera sig för en ovacker 23-årimg som börjar bli skallig? En annan sak om han åtminstone haft utseendet på sin sida. Även småtjejer kan bli förälskade, särskilt i åldern där de har idoldyrkan lite mer vanligtvis och glorifierar äldre killar de ser som statusingivande eller spännande. Men det finns tusentals som klär sig som honom. Han är knappast första valet för tonårssvärmandet.

Något är skumt med att han på rutin hittar flickorna som är inlåsta och dessutom lätt får tillit till just honom. Sexualförbrytare har en särskild typ, men hur hittar han sin hela tiden?
Citera
2022-10-11, 23:57
Medlem
NewDawnFadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Metaverse
Han får mer än gärna bli skickad tillbaka till Azerbajdzjan, han har trots allt ett medborgarskap.

Tyvärr så kommer det naturligtvis inte ske, det blir istället godisförbjud i en månad som straff.

Ja, det är verkligen skönt!
Jag fick samma vibbar som från fallet om Wilma i Uddevalla, tur att det inte var samma utfall..
Men denna gång måste väl barnvåldtäktsmannen och groomaren bli utvisad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in