Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-10-10, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonofnature
Stod tidigare i tråden att hon slängt sin telefon

Ok. Hur är det med betalmedel? Har hon tillgång till kontanter eller använder hon ett bankkort?
Citera
2022-10-10, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tutrut
Hennes mobil stängdes väl av?
Kan dom inte spåra var hans mobil har befunnit sig sedan i torsdags istället.

Om han utsatt henne för något brott är det inte säkert att han haft med sig telefonen dit brottet begåtts. Men håller med om att det är värt ett försök.
Citera
2022-10-10, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bangladesh
Om han utsatt henne för något brott är det inte säkert att han haft med sig telefonen dit brottet begåtts. Men håller med om att det är värt ett försök.

Jag tänka mig att han är för korkad att tänka på att mobiltelefoner kan spåras.
Citera
2022-10-10, 13:37
Medlem
Citat:

Ok. Har vi alltså med en låg-intelligent person att göra? Vad tyder på det?

Vet vi identitet på personen som sitter anhållen?
Citera
2022-10-10, 13:37
Medlem
moralhoras avatar
Citat:

Är inte så säker på det då han fick henne att dumpa sin egen mobiltelefon när hon anlänt i Göteborg, antagligen just för att undvika spårning.
Citera
2022-10-10, 13:38
Medlem
Skaraborg2s avatar
Länk.

Eftersom jag inte följer tråden hela tiden vet jag inte om detta publicerats tidigare.

https://www.msn.com/sv-se/nyheter/in...f4932e5130e5d3

Citat:

"Den anhållne mannen har tidigare dömts till tre års fängelse för att ha våldtagit en 14-årig flicka."
Citera
2022-10-10, 13:40
Medlem
Klarabella79s avatar
Alltså jag hoppas hon kommer hem oskadd. Men om jag vore mamman hafe jag brutit mot varenda lag som finns och åkt dit så fort jag fått hans uppgifter. Inget daltande, ringandes, pratandes. Åkt dit och väntat ut jäveln, sen hade han fått smaka på en riktig utländsk uppfostran! Vad är det med dessa mjäkiga föräldrar? Vänta på att polisen ska fixa allt? Jesus!

Jag hade gladerligen tagit mitt straff vilket skulle antagligen blivit lite böter, då jag är helt ren sen innan. Men han hade fått skita genom munnen..
Citera
2022-10-10, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Eftersom jag inte följer tråden hela tiden vet jag inte om detta publicerats tidigare.

Citat:

"Den anhållne mannen har tidigare dömts till tre års fängelse för att ha våldtagit en 14-årig flicka."

Tack. Har heller inte läst hela tråden. Så kände inte till att den anhållne mannen tidigare suttit i fängelse för våldtäkt på minderårig.

Det verkar vara en riktigt sjuk och farlig person vi har att göra med. Någon som vet identiteten på honom?
Citera
2022-10-10, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doiten
"I nuläget är den misstänkte inte misstänkt för något brott som hänger samman med att hon är försvunnen.

Men beroende på hur utredningen utvecklar sig kan ju brottsmisstankar tillkomma, säger åklagare Joanna Larsen.

Vi rör oss i området där hon senast var sedd och är på plats för att få tips. Många gånger pratar folk hellre med oss än med polisen, säger Hans Stigsjöö, operativ chef för Missing people i Göteborg."

https://svt.se/nyheter/lokalt/varmla...ar-de-ska-leta

Okej de har alltså inga bevis för att han ska delges misstanke för att han begått brott som har med försvinnandet att göra, men det låter ändå som att de kanske förväntar sig att det kan ändras. Eller iallafall att det kanske tillkommer fler brottsrubriceringar efter hand. Kanske våldtäkt. (Eller värre)
Hoppas att hon gömmer sig fortfarande. Kanske med hjälp av hans kompisar. Men då riskerar hon att råka illa ut. Hon behöver väl iallafall tillgång till mat och någon varm plats att sova på.
Om någon skulle gömma henne, begår de något brott ? Skyddande av brottsling kanske? (Mannen dvs) egenmäktighet med barn ?
Citera
2022-10-10, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2

Citat:

Tror det till och med är två brottsoffer sedan innan. Annars får någon rätta mig.
Kanske finns fler offer för hans grooming som kommer fram nu under denna utredningen. (Chattloggar osv)
Citera
2022-10-10, 13:44
Medlem
Frog99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xXoyKillSs
Jag är fortfarande chockad över att hennes vänner inte spridit grejer på tiktok eller andra medier där barn i den åldern brukar hänga på. De brukar vara rätt snabba och väldigt aktiva i sitt sökande annars. Allting känns så tyst runt denna flicka. Vem är egentligen hennes närmaste?

Det har inte slagit din tanke att flickebarnet är utsatt för mobbning och väldig ensam igentligen?

Folk tycker så mycket ditt eller datt.
Tänk istället på offren och hur ni uttrycker er
Citera
2022-10-10, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnagIT
Nu är ju inte just detta offer svensk, men svenska föräldrar måste en gång för alla uppfostra sina barn att undvika blattar helt och hållet. De som inte gör det offrar sina barn.
Jo offret är svensk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in