Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-10-10, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
vilket jävla inlägg. Inget här stämmer och du kommer se det snart.

Finns en snille i varje tråd härinne, så varför stämmer den inte? jag vet hur Göteborgs nattliv ser ut, även på dagtid. Speciellt om de handlar om en tjej
Citera
2022-10-10, 15:50
Avstängd
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Och allt detta går att se om man loggar in på ”find my phone”?

Nej det syns inte där. Enbart GPS.
Citera
2022-10-10, 15:50
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Tack! Finns ju ingen anledning att kasta den. Förmodligen stängde hon av den, men ville göra ett statement. Skulle MP hitta den vore det illavarslande!

Vadå ”kasta den” kastar man den i en soptunna eller ut i skogen så finns den väl ändå och går att hitta.
Citera
2022-10-10, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Det som talar emot att han har bragt henne om livet är att hon tydligen levde när mamman fick tag på honom (om jag inte missuppfattade informationen) och varför skulle han vara helt dum i huvudet och göra det när han vet att mamman vet vem han är.

Är det någon här som känner till mannen? Håller han på med droger, kan han ha tillgång till en bostad där flickan nu gömmer sig (frivilligt)? Någon släkting kanske är bortrest och han har fått ansvar att vattna blommor och kolla posten?

Tänkte också på det. Att det vore dumt av honom att mörda henne när han precis blivit identifierad.
Citera
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Finns en snille i varje tråd härinne, så varför stämmer den inte? jag vet hur Göteborgs nattliv ser ut, även på dagtid. Speciellt om de handlar om en tjej

Har du en dagbok där du skriver i hur många gånger du ser minderåiga brudar bli erbjudna mat och tak över huvudet för att sedan börja råna folk?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Market
har polisen kommit på tanken att fråga var tjejen är? kan någon ringa och tipsa dom om det?
Alltså ärligt. Tror du inte polisen har tänkt på det? Skärp dig.
Citera
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonDy
Om man läser i mammans FB (sidan 1 här) så var de tydligen på mannens adress när mamman ringde upp honom på mobil,efter uppgifterna från SJ.
Polis skulle då vara på väg till adressen.
Först ska mannen uppgivit felaktigt namn.Därefter har mor,dotter och moster pratat under några sekunder.
Sen bryts samtalet och MGM med flickan springer från plats. Antagligen då den lille mannen inser att polis är på väg..?

Sinnessjukt självmål av mamman att förvarna Babben, annars hade Polisen löst detta då.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Demnaz
Alltså ärligt. Tror du inte polisen har tänkt på det? Skärp dig.

svensk polis, nej. isåfall skulle de ju har pryglat honom, eller hur. inte bara sagt, happ, han vet inte var hon är.
Citera
2022-10-10, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Har du en dagbok där du skriver i hur många gånger du ser minderåiga brudar bli erbjudna mat och tak över huvudet för att sedan börja råna folk?

Behöver ingen dagbok, ser de varje kväll när jag åker hem
Citera
Medlem
Citat:
Ok, de visste jag inte. Ja då är de ju allvarligare om de är så. Men hon befann sig inte hemma hos honom och polisen verkar ta de ganska soft just nu, så de känns ju inte som något brott ligger bakom just nu. Nä jag får inte känslan att dom åkte nånstans, sågs på centralen en stund sen hände något som skiljde dom åt. Om de inte skett en husrannsakan hon honom så borde de ske snarast för säkerhetsskull så man kan släppa den grejen isf

Jag tänker att hon kanske gömmer sig hos kompisar till honom. Eller någon annan.
Men många är väl varse om att hon är försvunnen, så kanske inte så många har lust att hålla en eftersökt flicka gömd.
Citera
Medlem
Kan inte släppa att området kring klare mosse och klaremossevägen kan vara intressant. Här finns det tjärn, som är på sina ställen är ca 6 meter djup. I området finns också skog, sly, kolonistugor samt kolonilotter.

Dem som har stugor i området bör naturligtvis kontrollera dessa och om det ev finns någon form av åverkan på dörrar och annat.
Citera
2022-10-10, 15:53
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ok, de visste jag inte. Ja då är de ju allvarligare om de är så. Men hon befann sig inte hemma hos honom och polisen verkar ta de ganska soft just nu, så de känns ju inte som något brott ligger bakom just nu. Nä jag får inte känslan att dom åkte nånstans, sågs på centralen en stund sen hände något som skiljde dom åt. Om de inte skett en husrannsakan hon honom så borde de ske snarast för säkerhetsskull så man kan släppa den grejen isf
De obehagligaste är att om han insett att loppet var kört med den här tjejen (och hade mer än tvåsiffrigt IQ), så borde han ha släppt av henne på GBG centralstation och sagt hejdå.

Då hade hon dykt upp hemma förr eller senare.
Det är därför jag är rädd för att han kan ha låst in henne i något dolt utrymme. Eller värre, men dit vill inte tanken gå.
Och sen blivit anhållen.
Måtte polisen vända upp himmel och jord!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in