Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-10-10, 17:02
Medlem
b00b00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoDp
Tänkte det redan igår..
Inte så överdrivet stort naturområde som ganska enkelt kan sökas igenom.
Vägar/viltstängsel skär ju av runt skogen.

Området är faktiskt jäkligt stort. Och mycket svårt att navigera genom tjärn o skit. Men tror inte att de ids att släpa en kropp så långt.
Citera
2022-10-10, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Han ser rätt tanig ut och jag tvivlar på att han hade orkat burit på något över 8 kilo.

Nu får vi hoppas att hon lever och hittas snarast. Han vet var hon är det är jag rätt säker på.

Vart hittar du bild på Süleym*n?
Citera
2022-10-10, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kullamannenn
Vad skulle motivet va för att mörda flickan?.

Som GW brukar säga, mycket sällan det finns något motiv i rationell mening.

Han blev pressad av tjejens mammas press/jakt. Rädd för att hon skulle springa till polisen om han släppte henne.
Citera
2022-10-10, 17:06
Medlem
Utgår från att polisen grundligt har kollat husets vinds- och källarförråd.

Alla minns vi fallet Jenz Jansson.
Citera
2022-10-10, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av b00b00
Svarte Mosse är ett bra alternativ.

Från expressen;
” Missing people kommer däremot att hålla i en sökinsats med start klockan 18 på måndagskvällen.
– Vi har inga direkta sökområden men vi kommer ändå att söka för att röra oss ute med mycket folk för att kunna få tips, eller hitta henne om hon finns någonstans, säger Hans Stigsjö, operativ chef för Missing people i Göteborg.
Sökinsatsen kommer att utgå från sjön Svarte mosse, och röra sig runtom i Biskopsgården.”

https://www.expressen.se/nyheter/for...ig-sa-maktlos/
Citera
2022-10-10, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ksmp
Det här har ju kablats ut över hela landet nu så skulle någon verkligen våga hålla tjejen gömd?
Hon är bara 13 år och man kan undra vilka kontakter hon skulle ha lyckats skaffa sig?
Men uppenbarligen har inte Latif något alls att förlora på någonting, det är väl så han själv resonerar.
Och om han skulle fått kalla fötter när flickan väl anlände till Göteborg och att han kastat ut henne så vad hade hon själv att förlora i det läget?

Det är så mina tankar går när jag kan hålla det troligt att hon själv också kan ha gjort sig något.
En vilsen och oönskad tjej på bara 13 år, hon är bara ett barn men med en vuxens alla känslor, vilja
och behov.
50/ 50 mord självmord, men så känner och tror jag.
Att killen fortfarande sitter häktad kan mest ha att göra med de domar han redan har på sig.
Usch, det blir bara till att spekulera kring allt det här.
13 år och for till Göteborg och är nu borta.
:-(

Ja asså, om man vill väl men inte vilja ha något med polisen att göra så klart de går. Vissa tänker ju inte klart
Citera
2022-10-10, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrZF
Då kan vi tolka det som så att du kanske vet mer än vi övriga..

Du verkar väldigt säker på din sak att hon är hos "någon" - Denna "någon" kanske är du?

Hade denna någon varit jag, så hade hon varit hemma hos sin mamma redan. Nä tyvärr inte. Alla är inte som jag
Citera
2022-10-10, 17:09
Bannlyst
” Därefter kunde mamman ringa till den personen, en man hemmahörande i Göteborg. Under samtalet fick hon byta några ord med dottern, som enligt mamman lät ”medtagen och nedstämd”, innan samtalet bröts.
I lördags greps och anhölls en man i 25-årsåldern, som på sannolika skäl är misstänkt för kontakt med barn i sexuellt syfte, även kallat grooming. I dag begärdes mannen häktad. Enligt åklagare Joanna Larsen beror det delvis på det faktum att målsäganden fortsatt är försvunnen och därmed inte kunnat höras.
– Risken för att utredningen störs är väldigt stor fram tills dess att man hört en målsägande i ett ärende, det är det som kollusionsfaran (risken för att en misstänkt undanröjer bevis, reds. anm.) framför allt består i, säger hon.
Jan-Otto Meijer är mannens försvarare. Han säger att hans klient förnekar brott.
– Han har uppgett att han har ingenting med de”

Oroväckande att han nekar till allt, för han borde veta att när flickan hittas så blir han avslöjad.
Men ska han verkligen mördat henne för det och hunnit gömma kroppen?
https://www.expressen.se/nyheter/for...ig-sa-maktlos/
Citera
2022-10-10, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vonDy
Jamen absolut.
Hon kanske utsäatts för saker som inte finns i en 13-åring hjärna (om än med utmanande bilder och eventuellt snedvridna könsperspektiv)
Det är en liten flicka,som kanske är livrädd,skamsen,sargad därute nu. I skick som "vem som helst" finner henne i nu.
Så,Viktigt! Att hitta henne!!

Hörde att på radion nu att folk sätt henne i Göteborg i helgen, så de kanske leder till något förhoppningsvis
Citera
2022-10-10, 17:11
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Hörde att på radion nu att folk sätt henne i Göteborg i helgen, så de kanske leder till något förhoppningsvis

Vilken radiokanal och vilken tid?

Sett henne när? Var? Vilken dag?
Citera
2022-10-10, 17:11
Bannlyst
” På måndagen berättar polisen i region Bergslagen att man i nuläget inte misstänker något brott i samband med hennes fortsatta försvinnande, utan hanterar det som att hon frivilligt gett sig av. Varken där eller i region Väst pågår någon aktiv sökinsats, eftersom man inte kunnat avgränsa något sökområde.

Missing people kommer däremot att hålla i en sökinsats med start klockan 18 på måndagskvällen.
– Vi har inga direkta sökområden men vi kommer ändå att söka för att röra oss ute med mycket folk för att kunna få tips, eller hitta henne om hon finns någonstans, säger Hans Stigsjö, operativ chef för Missing people i Göteborg.
Sökinsatsen kommer att utgå från sjön Svarte mosse, och röra sig runtom i Biskopsgården.”
Citera
2022-10-10, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pol9gif
Skam för att man skippat skolan? Barn nu nuförtiden känner ingen skam för att man skippat skolan haha, speciellt inte ett "problem barn". Dagens barn har generellt en dålig moral och skiter i om man gör fel mot sina föräldrar eller andra personer. Så att hon skulle ha tagit till flykten för att hon känner skam över situationen tror jag inte alls på. Den naturliga reaktionen för ett barn i det här läget är att man skulle känna rädsla och vill komma hem, även om det inte är så bra hemma. Och att hon inte har kontaktat mamman något mer talar tyvärr för att hon är antingen död eller inlåst någonstans.

Klart man kan göra om man gör de plus att dra till Göteborg bakom ryggen på sina anhöriga. Jag gjorde själv mkt dumt i den åldern, och jag skämdes ögonen ur mig när jag till slut insåg vad som kunde ha hänt i olika situationer och när jag såg mina föräldrars oro. Man inser inte sånt i stunden, utan de kommer sen. Hon har givetvis läst tidningar och insett vilket pådrag detta har blivit
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in