2022-10-11, 22:39
Medlem
Cannabiskaktuss avatar
Ett mord p ett litet barn ska ha begtts fr ungefr tjugo r sedan i Krylbo Dalarnas ln.
Mannen i frga ska vara en missbrukare. Vldigt knd p orten efter vad han gjort mot sitt spdbarn.

Det underlaget jag besitter r endast hrsgen, Av en vn som bott p orten och dennes bekanta.
Har dock sett mannen ifrga sjlv.
S till fallet,
Mannen ska ha kommit hem berusad/Narkotikapverkad och kvvt sitt barn med en kudde d barnet var vldigt ledsen och vgrade sluta skrika och grta. Hndelsen utspelade sig i Krylbo.
Kan tnka mig att detta var ngon gng runt 1990-2000 ungefr.
Mannen har en tribal i ansiktet. Och kallas Sp*ke? Eller liknande. Minns inte namnet just nu. Och r en vlknd missbrukare i och runt Avesta omnejd.

*=i
Idag ska han ven ha vuxna barn. Antingen frn fre mordet eller efter?

Kan ngon dra sig till minnes om denna hndelse? Vad blev straffet och vad hnde egentligen?

Har skt p forumet och hittar inget angende detta fall.

/Cannabiskaktus
Citera
2022-10-11, 22:54
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Fruktansvrt. Den 29 januari 1991 misshandlades en tre mnader gammal pojke, med ett efternamn som brjar T, till dds av sin far i Krylbo. Fadern greps misstnkt fr drp och erknde i frhr att han misshandlat den lille pojken, nr han vgrade att sova. Jag antar att det r detta fall du sker?
Vad fr straff fadern fick vet jag dock inte? Han r i dag skriven p "oknd adress", och frekommer i Lexbase.
Senast redigerad av Ettsjutretton 2022-10-11 kl. 22:59.
Citera
2022-10-11, 23:21
Medlem
Cannabiskaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ettsjutretton
Fruktansvrt. Den 29 januari 1991 misshandlades en tre mnader gammal pojke, med ett efternamn som brjar T, till dds av sin far i Krylbo. Fadern greps misstnkt fr drp och erknde i frhr att han misshandlat den lille pojken, nr han vgrade att sova. Jag antar att det r detta fall du sker?
Vad fr straff fadern fick vet jag dock inte? Han r i dag skriven p "oknd adress", och frekommer i Lexbase.

Ja Stort tack!
Det r nog detta fall jag sker. Kunde inte slppa detta nr jag fick hra om det, Fruktansvrt fall!
Vart hittade du informationen? Skt men visste inte riktigt vad jag skulle ska p.
Jag tar grna mera info om du lyckas hitta ngot.
Vet inte vilken tingsrtt som dmde mannen men det vore ocks spnnande att veta och frska f ut Fup.
Mannen bor s vitt jag vet kvar i Krylbo. /Cannabiskaktus
Citera
2022-10-11, 23:28
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cannabiskaktus
Ja Stort tack!
Det r nog detta fall jag sker. Kunde inte slppa detta nr jag fick hra om det, Fruktansvrt fall!
Vart hittade du informationen? Skt men visste inte riktigt vad jag skulle ska p.
Jag tar grna mera info om du lyckas hitta ngot.
Vet inte vilken tingsrtt som dmde mannen men det vore ocks spnnande att veta och frska f ut Fup.
Mannen bor s vitt jag vet kvar i Krylbo. /Cannabiskaktus
Nu vet jag litet mera. Dom mot den 21-rige fadern meddelades vid Hedemora tingsrtt 1991-04-19. Det blev sluten psykiatrisk vrd fr grov misshandel och vllande till annans dd. Ur DN 1991-04-20:
Citat:
[...]
Pojken var gnllig och pappan blev alltmer irriterad. Nr sonen vgrade ta vlling, tappade mannen tlamodet. Han gav den lille flera kraftiga knytnvsslag i magen.
Nr mamman kom hem senare p kvllen upptckte hon att pojken gnydde och hade uppsvlld mage.
Frldrarna lade sig sedan fr att sova och morgonen drp upptckte de att pojken var dd.
Citera
2022-10-11, 23:36
Medlem
Cannabiskaktuss avatar
Citat:
Nu vet jag litet mera. Dom mot den 21-rige fadern meddelades vid Hedemora tingsrtt 1991-04-19. Det blev sluten psykiatrisk vrd fr grov misshandel och vllande till annans dd. Ur DN 1991-04-20:

Detta r fallet jag skte. Du fr grna lnka frn var du funnit informationen, Skt p massor av olika men inte funnit. D jag saknar namnet p Gm.
Detta fallet r verkligen speciellt d personen i frga har ev "Nya" barn efter detta mordet. Tror dom r yngre.
Du har inte lust att ge lite flera ledtrdar i efternamnet? Har inte begrt ut Fup tidigare, Men funderar p att kontakta Hedemora tingsrtt, Men d behver jag mlnr.

Sg nu att det var frn Dn. Blev lite vl het p grten. Sorry.
Stort tack /Cannabiskaktus
Citera
2022-10-11, 23:46
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Citat:
Detta r fallet jag skte. Du fr grna lnka frn var du funnit informationen, Skt p massor av olika men inte funnit. D jag saknar namnet p Gm.
Detta fallet r verkligen speciellt d personen i frga har ev "Nya" barn efter detta mordet. Tror dom r yngre.
Du har inte lust att ge lite flera ledtrdar i efternamnet? Har inte begrt ut Fup tidigare, Men funderar p att kontakta Hedemora tingsrtt, Men d behver jag mlnr.

Stort tack /Cannabiskaktus
Hedemora tingsrtt uppgick 2001 i nuvarande Falu tingsrtt. Jag vet ej om Falu tingsrtt har s gamla handlingar sparande, eller om det finns hos Riksarkivet? Eftersom det var en frhllandevis liten tingsrtt, s tror jag att det rcker med datumet fr domen?

GM: M*rko T*kalo (a)
Citera
2022-10-12, 00:51
Medlem
Cannabiskaktuss avatar
Mannen i frga kan ha (Eventuellt ) En dotter fdd 1988 vid namn Th*rese Tak*loa allts en storasyster till den lilla pojken om det stmmer. Personerna i frga r vnner p Facebook. Med rimliga spekulationer S r det nog r far och dotter. D jag hrt mnga talat om att Gm har andra barn i livet.

* =E * = A

Ska se vad Hedemora tingsrtt sger. Alternativt vnder jag mig till riksarkivet. Frgan r varfr detta fallet inte tagits upp hr frrens nu! Hur lnge fick han sitta insprrad och vem var sambon?

Kan inte Citera dig sidan hnger sig vid citerings funktionen.
Citera
2022-10-12, 00:56
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Citat:
Mannen i frga kan ha (Eventuellt ) En dotter fdd 19 vid namn T allts en storasyster till den lilla pojken om det stmmer. Personerna i frga r vnner p Facebook. Med rimliga spekulationer S r det nog r far och dotter. D jag hrt mnga talat om att Gm har andra barn i livet.

* =E * = A

Ska se vad Hedemora tingsrtt sger. Alternativt vnder jag mig till riksarkivet. Frgan r varfr detta fallet inte tagits upp hr frrens nu! Hur lnge fick han sitta insprrad och vem var sambon?

Kan inte Citera dig sidan hnger sig vid citerings funktionen.
Jag tycker inte att det r konstigt. Jag vill nog pst att de flesta gamla mord, p svl barn som vuxna, inte diskuterats p Flashback?

Jag antar att du med sambon, menar pojkens mor. Eftersom hon inte dmdes fr inblandning i ddsmisshandeln s vill jag ej skriva ut hennes namn. Hon verkar i dag leva med en ny familj. Jag hoppas att det har gtt bra fr henne i livet, trots detta fruktansvrda som hnde 1991.
Senast redigerad av Ettsjutretton 2022-10-12 kl. 01:02.
Citera
2022-10-12, 01:07
Medlem
Cannabiskaktuss avatar
Citat:
Jag antar att du med sambon, menar pojkens mor. Eftersom hon inte dmdes fr inblandning i ddsmisshandeln s vill jag ej skriva ut hennes namn. Hon verkar i dag leva med en ny familj. Jag hoppas att det har gtt bra fr henne i livet, trots detta fruktansvrda som hnde 1991.

r 1988 Skulle det st inte 19.. Frstr hur du tnker d det mste varit en fruktansvrd hndelse fr en nyfrlst moder och alla runtomkring. Det jag dock funderar p r huruvida det fanns andra barn med i bilden under denna hndelse? Hade han en dotter sedan tidigare eller r det med samma sambo?
Och hur lnge fick han sitta p psyket?

off topic har inte tillrckligt med med inlgg fr att skriva pm.
Senast redigerad av Cannabiskaktus 2022-10-12 kl. 01:18.
Citera
2022-10-12, 01:30
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Citat:
r 1988 Skulle det st inte 19.. Frstr hur du tnker d det mste varit en fruktansvrd hndelse fr en nyfrlst moder och alla runtomkring. Det jag dock funderar p r huruvida det fanns andra barn med i bilden under denna hndelse? Hade han en dotter sedan tidigare eller r det med samma sambo?
Och hur lnge fick han sitta p psyket?

off topic har inte tillrckligt med med inlgg fr att skriva pm.
Jag vet inte om det fanns fler barn i hemmet. Frldrarna var unga, 20-21, och hade gift sig 1990. Jag vet tyvrr inte heller hur lng GM:s vrd blev.
Citera
2022-11-29, 06:33
Medlem
Sonnenwendes avatar
Punkar-finnen frn Kumla, han flyttade sina brder med mor och styvfar till kommunen.
Rtt lng och kallades Spinky, en av hans brder kallades fr Flsket. Bde hans ldre och yngre brder var runda. Spinky var omogen och udda, hade svrt med konsekvenstnkandet. Hngde med blivande missbrukare och smkriminella.
Slog ihjl sitt lilla spdbarn efter att ha tecknat en livfrskring sades det.
Satt ngra r p Ster kom sedan ut och skaffade ny familj, blev tmligen fet med tiden.
nnu ett exempel p att ddstraff borde infras.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in