Jaha, den här tråden var ju trevlig, lika bra jag också kommer in och är spydig.
Den importerade gängkulturen är självgenererande, som ett virus ungefär, det är en slags terrorbalans där svaga individer av feghet söker skydd i ett gäng för att slippa trakasseras av andra gäng. Själv skulle jag aldrig förfalla i sådan flockmentalitet, en ensam individ kan göra rätt mycket, vi är ju inte på USA;s nivå än. Annars har RogerP analyserat ganska bra tycker jag.
Kan ju tillägga för dom som inte vet att Princan inte alltid varit så aggressiv, konstigt nog började han kaxa sig när han rapporterade stora framgångar inom sin styrketräning, antar att det är ett ökat självförtroende som är förklaringen, för jag har frågat om han fått femkantiga piller av sina turkkompisar, och det har han inte så det kan vi utesluta. Innerst inne är han en mjukis alltså, så då kan vi sluta med oneliners om hans aggressioner en gång för alla.
Att svenskar i gängbildande områden påverkas delta i tramset är förstås ett problem, det tycker väl inte politikerna som trycker på att integration skall ske åt båda hållen, både invandrare och svenskar ska ju integreras i Sverige, och vi måste möta dem halvvägs. En våt dröm för Sahlin alltså, kriminella gäng där svenskar och invandrar tillsammans knarkar, rånar, misshandlar och våldtar utan att störas av fördomar om ras eller religion.
Det kanske inte var den integration de hade hoppats på i första hand, men i brist på annan integration kan man ju tala i allmänna ordalag om "att vi ser nu en trend där dagens unga möts i spontana nätverk över alla kulturgränser för att tillsamman skapa en meningsfull tillvaro i ett samhälle som inte ser dem...bla bla".