Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-10-14, 08:18
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluff995
God morgon på dig med.

Att en polisman beskjuts hör till ovanligheterna. Att en lägenhetsbyggnad beskjuts är däremot ganska vanligt. Så pass vanligt att det faktiskt kan vara ett rent sammanträffande att det bor en polisman i den.

Det här kommer ju dock att utredas och förmodligen klaras upp, till skillnad från om det hade hänt dig.
Citera
2022-10-14, 08:20
  #14
Medlem
Statsminister2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PistolPartiet
Polisen gjorde ett vägval: stå upp FÖR mångkultur, FÖR kvotering, FÖR daltande, FÖR "andra chanser".
Nu får man skörda frukten av det. Kvinnliga poliser med för mycket hormoner och för små muskler ska ta sig an arabiska män i krigför ålder, medelst "dialog" och fika.
Samtidigt har vi nu ca 5-10 % utländska poliser som ser mellan fingrarna och låter bli att gola ner sina lands/-religionsmän, ibland efter en swish, ibland räcker det med att bli påmind om koranens budskap om muslimer och otrogna.

Själv ser nog polisen annorlunda på det i alla fall om man får tro Fuxborgs uttalande alldeles nyss

Det blir ytterligare en dimension när blåljuspersonal som värnar om demokrati, lag och ordning, attackeras på det här sättet. Vi ser jävligt allvarligt på detta, säger polisens presstalesperson Thomas Fuxborg.

Kollegan är omhändertagen och ska höras senare. .

Lär ju va ett jävla svin ändå så jag känner absolut noll sympati.
Citera
2022-10-14, 08:27
  #15
Medlem
redrik.feinfeldts avatar
Reagerade på skrivningen:

"ingen har kommit till skada"

Visst, förstår den förenklade logiken men nog dags att börja prata om psykologisk skada, tror inte polismannen med familj? eller grannar känner sig helt oskadda utan snarare rejält jävla ärrade psykologiskt för lång tid framöver om livet ens någonsin blir detsamma igen.
Citera
2022-10-14, 08:39
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande1967
Ändå skriker kriminella -RING POLISEN när någon vän eller anhörig blir attackerade av andra
Det gör de inte alls. Det är känt att kriminella aldrig medverkar i polisutredningar ens i deras egna mordförsök. Polisen själv har tagit upp det problemet hundratals gånger i media. Och det ser du också om du läser FUPar.
Citera
2022-10-14, 08:39
  #17
Medlem
Torch-McFlys avatar
Vilken stadsdel/gata handlar det om?
Citera
2022-10-14, 08:48
  #18
Medlem
sony2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torch-McFly
Vilken stadsdel/gata handlar det om?
Wrangelsgatan, Lunden.
Citera
2022-10-14, 08:52
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redrik.feinfeldt
Reagerade på skrivningen:

"ingen har kommit till skada"

Visst, förstår den förenklade logiken men nog dags att börja prata om psykologisk skada, tror inte polismannen med familj? eller grannar känner sig helt oskadda utan snarare rejält jävla ärrade psykologiskt för lång tid framöver om livet ens någonsin blir detsamma igen.


Reagerade själv.

Hans chef tror dock detta är normalt.

Tills denna själv blir drabbas såklart.
Citera
2022-10-14, 08:56
  #20
Medlem
Så är polismannen insyltad i buseri med fel sida av lagen,eller har han arresterat nån buse som reagera ..

Jag tror garanterat vi kommer ha hel del korruption,även om de redan finns,men den kraven på bli polis inte är så höga så kommer korruption på expresspost..
Citera
2022-10-14, 09:01
  #21
Moderator
Chantres avatar
Trådar sammanfogade.

/Mod
Citera
2022-10-14, 09:02
  #22
Medlem
Statsminister2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Så är polismannen insyltad i buseri med fel sida av lagen,eller har han arresterat nån buse som reagera ..

Jag tror garanterat vi kommer ha hel del korruption,även om de redan finns,men den kraven på bli polis inte är så höga så kommer korruption på expresspost..

Som jag skrev i dem andra tråden. Gissningsvis är det nån som utreder allvarliga brott eller så är det civilsnut/insatsstyrka. . De kriminella känner inte sånt agg för de vanliga poliserna så att de gör ett sånt här planerat grovt attentat. Negerns ihjälskjutning av Andreas Danman lär ju inte varit ett planerat dåd. . Som sagt var. Oddsen på att det är nån som utreder organiserat brottslighet eller nån som har använt övervåld i tjänsten är nog inte så höga.
Citera
2022-10-14, 09:03
  #23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjunky
Det gör de inte alls. Det är känt att kriminella aldrig medverkar i polisutredningar ens i deras egna mordförsök. Polisen själv har tagit upp det problemet hundratals gånger i media. Och det ser du också om du läser FUPar.

Jag skrev INTE att de samarbetar med polisen. Jag skrev att de ville att nägon skulle RINGA polisen.
Citera
2022-10-14, 09:33
  #24
Medlem
Namn på lägenhetsinehavaren hade varit nice om någon kunde få fram.
Förmodligen en gris i sin utövning, det kommer bli mycket vanligare med pang pang mot poliser dom närmaste åren, det tror jag alla fattar redan egentligen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback