Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-10-25, 16:17
Medlem
FNLSs avatar
Sedan tidöavtalet lade ner miljödepartementet har fem av sex alpina lopp ställts in
Citera
2022-11-03, 00:15
Medlem
Nu är t.o.m parallellen i Lech/Zürs i farozonen pga mildväder. Krävs att de minusgrader som annonserats till helgen också blir verklighet för att säkerställa snötillgången.
Citera
2022-11-03, 22:34
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Säfvenberg korsbandsskadad och missar hela säsongen.

Nej!!! H-e också! Det är väl andra gången, så då är väl karriären över. Synd, jag har alltid gillat Lotta och gladdes med henne när hon lyckades komma tillbaka efter den första svåra skadan. Jag har missat den nyheten helt - jag tror inte att den fick ens en notis på text-tv, men den fick väl inte plats bland alla damhockeynyheter - men min besvikelse blir inte mindre för det.

Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
FIS borde slopa försöken att få till tidiga säsongsstarter utan uppehåll och lägga krutet på att absolut inget ställs in när det faktiskt är vinter. Vill man ha längre säsong är det bättre att köra längre in på våren, finns snösäkra platser i april, särskilt för slalom.

Instämmer helt. Jag var minst skeptisk när jag fick höra talas om tävlingsschemat. Det var dömt att misslyckas.
Citera
2022-11-04, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Instämmer helt. Jag var minst skeptisk när jag fick höra talas om tävlingsschemat. Det var dömt att misslyckas.

Svenska förbundet verkar också ha fattat detta:
"Svenska skidförbundet har ett förslag som de hoppas att internationella skidförbundet, Fis, ska lyssna till. Speciellt efter den här starten på säsongen där flera tävlingar ställs in.

– Vi måste titta på hur vi kan vända på årshjulet. Vi vill åka mer skidor på våren. I april och maj och juni är det åkbart i vårt land och nere i Europa så det skulle vara följt möjligt. Där måste vi påverka Fis. Det som hände i Sölden, visst det blev ett race, men till vilket pris? Det sparas snö och läggs enorma nästa orimliga resurser. Nu är det stor osäkerhet i Lech och Zermatt-Cervina kan ha varit ett vannsinnesprojekt, att man ens försöker lägga ett störtlopp den perioden. Det gör att vi tror att det kan bli en förändring, att man förskjuter säsongen."

För övrigt är det ju bara patetiskt att tidigarelägga säsongsstarten och oja sig över att det är dåligt snöläge - och skylla ifrån sig sin usla planering på klimatet.

Jag kollade upp när man brukade inleda på 70 & 80-talet när Stenmark härjade och det var precis som jag trodde konsekvent någon vecka in i december, när man fick lita just till vädret och inte massa annat. Någon gång i skarven 80/90-talet verkar man ha börjat med sena novemberstarter och den här oktobergrejen några år senare än så. Just Sölden i oktober brukar ju heller inte bli inställd av snöbrist, ej heller i år, så att man inte klarar av att vara mer flexibla och köra en annan dag säger mer om FIS än något annat. Att dom unga åkarna inte vet något annat än att börja i oktober och blir ledsna över detta må så vara.
Citera
2022-11-06, 16:31
Medlem
FNLSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FNLS
Sedan tidöavtalet lade ner miljödepartementet har fem av sex alpina lopp ställts in
Sju av åtta nu. Parallell inställd
Citera
2022-11-11, 18:22
Medlem
Det alpina har till sist fått ett "glädjebesked". Lake Louise bekräftat.
Citera
2022-11-15, 14:59
Medlem
Supertalangen Cornelia Öhlund får chansen direkt i Levi.

Övriga uttagna:
Anna Swenn Larsson
Estelle Alphand
Hanna Aronsson Elfman
Liv Ceder
Moa Boström-Müssener
Sara Hector
Citera
2022-11-18, 13:02
Medlem
DreamTwisters avatar
Vilken kanal sänder helgens alpina tävlingar?
Citera
2022-11-18, 14:59
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Vilken kanal sänder helgens alpina tävlingar?
VIAPLAY sedan finns det väl andra sätt också
Citera
2022-11-18, 15:21
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
VIAPLAY sedan finns det väl andra sätt också
Tack. Ja Viaplay kom jag på till slut och tecknade mig för 129:-/månad. Får se om det räcker för vintersporterna.

Vilka är dom andra sätten?
Citera
2022-11-19, 18:27
Medlem
outback4s avatar
Bra start på slalomsäsongen i Levi för svenskorna med Swenn-Larsson tvåa och Hector sjua och nya stjärnskottet Hanna Aronsson Elfman nia.
Jag vann
Citera
2022-11-19, 19:15
Medlem
FNLSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outback4
Bra start på slalomsäsongen i Levi för svenskorna med Swenn-Larsson tvåa och Hector sjua och nya stjärnskottet Hanna Aronsson Elfman nia.
Jag vann
Shiffrin vann, du förlorade med fyra timmar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in