• 1
  • 2
2022-10-16, 10:29
Medlem
[quote=beatrix1|82038129]
Citat:
Ursprungligen postat av bossebengbula
saken är att det är hon som ska betala, hon ska allltså dra av den del fogden ska ha och betala in till dom,inte jag, bara det tycker jag var konstigt, och om det då inte blir gjort då den 27 eller i närtid så kan två saker hända, antingen blir beslutet verkningslöst efter satt datum,eller så kan fogden starta en process mot henne, om jag förstod rätt

Det låter märkligt, helt klart. Men som sagt kolla av med en jurist är nog det bästa. Kanske försent nu men se länkarna.
https://lawline.se/answers/har-krono...att-utmata-arv

https://justly.se/artikelbank/kan-kr...a-mitt-arv-496

Hoppas det löser sig på nåt sätt.
Citera
2022-10-17, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beatrix1
Nu var det hon som ville lösa ut mig och min bror, hennes barn som satte henne i klistret genom att kontakta fogden istället för att låta mig själv betala min skuld när allt var klart, så jag är oskyldig i detta, synden straffar sig själv som man brukar säga, hennes ungar skulle låtit oss sköta detta själva....

Håller med dig och dessutom får hennes ungar vänta tills deras mamma har dött innan dom får något själva.
Citera
2023-11-14, 05:48
Medlem
TortyrMickes avatar
Citat:
Det roliga är ju att arvet är på ett antal hundra tusen och huset värderat till över 5 miljoner, men skulden är enbart på 46.000 kr, nånstans känner jag att det är rätt åt dom som dom beter sig, men synd om hon skulle behöva sälja huset på ålderns höst på grund av att dom var dumma att tipsa kf.....
De vräker väl inte någon från ett hus värt 5 miljoner för ynka 46k?

Låna upp 46k på huset och betala kontant.
Citera
2023-11-14, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TortyrMicke

Dom kan tvångssälja om jag förstår rätt, det var ca 500.000 som skulle betalas till mig och syskon, det löste sig som tur är på annat sätt👍
Citera
2023-11-14, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TortyrMicke

Nu var skulden till kronofogden bara 46.000 för min del, hade andra syskon också skulder dit och fogden vet att vi hade pengar att hämta in dit, så kan dom driva igenom en försäljning på eget bevåg, så fick jag till mig och det chockade även mig👍
Citera
2023-11-19, 12:26
Medlem
Fackmannens avatar
Citat:
Nu var skulden till kronofogden bara 46.000 för min del, hade andra syskon också skulder dit och fogden vet att vi hade pengar att hämta in dit, så kan dom driva igenom en försäljning på eget bevåg, så fick jag till mig och det chockade även mig👍

Nu får han ta sig i kragen och sköta min ekonomi i fortsättningen för dom kan inte fottsätta såhär!
Citera
2023-11-28, 14:19
Medlem
BluePrinces avatar
Citat:
Dom kan tvångssälja om jag förstår rätt, det var ca 500.000 som skulle betalas till mig och syskon, det löste sig som tur är på annat sätt👍

Fick du bekräftat vem det var som tipsade KFM, var det styvbröderna?
Citera
2023-11-28, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BluePrince
Fick du bekräftat vem det var som tipsade KFM, var det styvbröderna?
Nej tyvärr inte, vet ej än idag, men det är vad jag skulle tro👍
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in